cala prawda o katarze?

11. Data: 2006-05-08 09:54:31

Temat: Re: cala prawda o katarze?
Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ferne Oleane" <f...@w...pl> napisał w wiadomości
news:e3n0kk$hgd$1@nemesis.news.tpi.pl...

> A można tak z ciekawości poznać te leki i ich dawkowanie?

Nie bardzo. Mają swoje działania, które przy stosowaniu w dawkach jak ja
stosuje mogą być niebezpieczne. Nie byłoby mądre opisywać to. Wystarczy,
że to robię;-)
--
Marek Li

12. Data: 2006-05-08 17:23:11

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jak dokładnie wygląda taka operacja, jakie są wskazania do jej
> przeprowadzenia i jakich efektów należy się spodziewać?

byla to endoskopowa opeacja (przen nos w narkozie), a wskazaniem byla wada
anatomiczna - przeorsnieta malzowina zaslaniala wejscie do zatoki.

13. Data: 2006-05-08 17:26:49

Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Li" <M...@o...pl> napisał w wiadomości

> Jeśli masz przewlekłe lub nawracajace zapalenie, to moze być tak, że przez
> noc wydzielina spływa i rano ją odksztuszasz. Po dwu miesiącach od
> operacji objawy powinny już wygasać - dlatego wybrałbym się na Twoim
> miejscu do laryngologa. Sam mam problem z zatokami, jednak nie mam na
> razie najmniejszej ochoty na operację:-(

problem w tym, ze 3 tygodnie temu bylam na kontroli i lekarz mowil, ze
zatoka juz jest sucha. zreszta ona w sobie nie miala ropy czy kataru, a
odsysali mi skrzepy. co do operacji - ja nie wiem, co tobie dolega, ale ja
nie mialam wyjscia - concha bullosa.

> Być może jest to efekt pseudoefedryny a nie cetyryzyny?

a ta pseudo-costam, to w jakims leku wystepuje?

14. Data: 2006-05-08 21:48:17

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> ale ja nie mialam wyjscia - concha bullosa.

> a ta pseudo-costam, to w jakims leku wystepuje?

Właśnie w Cirrusie:-)
--
Marek Li

15. Data: 2006-05-08 22:07:13

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> a odsysali mi skrzepy. co do operacji - ja nie wiem, co tobie dolega,
> ale ja nie mialam wyjscia - concha bullosa.

To piszesz o zatokach szczękowych (jednej z nich. Ale jak miałaś
przewlekłe zapalenie zatok, to prawdopodobne jest, ze i innych (klinowa,
sitowe??) Moze to z nich.

Jeśli chodzi o moje zatoki, to przyczyna jest trochę inna, ale w efekcie
też niedrozne ujście. Z byle powodu. Wystarczygra naczyniowa przy duzych
zmianach temperatury:-(

--
Marek Li

16. Data: 2006-05-09 07:29:20

Od: "Ferne Oleane" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "siliana" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> a ta pseudo-costam, to w jakims leku wystepuje?

Oprócz Cirrusa jeszcze w Clarinase ale tam chyba z loratadyną.
Marta

17. Data: 2006-05-09 08:44:25

Od: Piotr Tajduś <g...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

siliana wrote:

> a ta pseudo-costam, to w jakims leku wystepuje?

Sudafed - zawiera chyba tylko pseudoefedrynę

dus

18. Data: 2006-05-09 09:45:18

Od: "JaMyszka" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

siliana napisał(a):
> 1. skad sie bierze nagle tyle plynu w nosie?

Reakcja "zbrojna" organizmu na atak z zewnątrz.
Mogą atakować wirusy lub alorgeny.

> 2. czy katar inny, niz przezroczysty np. nawet bladozolty - oznacza cos
> niedobrego? [...]

Z czasem spada "wydajność" gruczołów śluzowych, natomiast
rozmnażające się wirusy - zagęszczają śluz.

Witam:)
Weszłam na grupę z jednym problemem, ale widząc ten wątek, mam
ochotę podzielić się swoim doświadczeniem w tym temacie.
W przeszłości, co któreś lato, dostawałam bardzo intensywnego
kataru i niezwykle upierdliwego. Jego podłożem chyba była alergia.
Nie wiem na co, bo nigdy nie robiłam badań.
Radą Mamy, przepłukiwałam sobie nos zimną wodą (wciągając wodę
nosem) - co skutkowało tym, że katar spływał mi wewnętrznie, a nie
samoistnie wydalał się na zewnątrz.
Hmmm... niby było wszystko pod kontrolą, ale ból głowy,
przytępiony słuch i żadnej pomocy ze strony leków - i tak przez 2
tyg:(
EEeeyyy... nie wiem, czy jest przyjęte na tej grupie podawać jakiś
środek "niemedyczny", który jednak pomaga?
Dlatego przepraszam, jeśli naruszę etykietę tej grupy, ale nie jest
moim przesłaniem reklamować jakikolwiek produkt dla niego samego, ale
podać w miarę dokładne info tego, co mi osobiście pomogło:] Sorry
z góry:)
Otóż krem "Aloe propolis creme" firmy Forever zastosowany od razu na
początku kataru (również z wysmarowaniem stron wewnętrznych nosa)
nie pozwolił na rozwinięcie się całego przebiegu kataru:)
Natomiast jego użycie, przy już trwającym katarze, przynosi
zauważalną ulgę (sprawdzone u znajomych, czy przypadkowaych
osobach):)
Jeśli ktoś nie jest uczulony na aloes i na propolis, to polecam ten
krem (choć do tanich się nie zalicza), który można, także,
wykorzystać do celów kosmetycznych.

--
Pozdrawiam :)
JM