Czy pyzy można nadziać surowym mielonym? PILNE

1. Data: 2004-01-20 11:06:46

Temat: Czy pyzy można nadziać surowym mielonym? PILNE
Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie jak w temacie. Kupiłam już mielone mięso i nie wiem, czy dobrze
zrobiłam. Nie stanie się z tymi pyzami nic złego?
Tylko na mnie nie krzyczcie, nie działa mi przeglądarka i nie mogę poszukać
w goglach, a sprawa pilna.
Z góry dzięki
Ewa

1. Data: 2004-01-20 15:50:05

Temat: Re: Czy pyzy można nadziać surowym mielonym? PILNE
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

====
Zważając na fakt, że mięso powinno się gotować kilkanaście-kilkadziesiąt
minut, a pyzy kilka minut, to skłaniam się do wniosku, iż nie można nadziać
surowym. Ale można przesmażyć, doprawić i potem nadziać.

waldek
====

1. Data: 2004-01-20 16:20:16

Od: "Bożenka" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <x...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
nadziać
> surowym. Ale można przesmażyć, doprawić i potem nadziać.

To jakim cudem sie robi cepeliny, ktore sie gotuje 30-40 minut w zaleznosci
od wielkosci? ;-P

Pewnie dla Ewy to juz musztarda po obiedzie, ale moze na przyszlosc sie
przyda... Pyzy jak najbardziej mozna nadziac surowym mielonym, wymieszanym z
drobno posiekana cebula.

Bozenka z Wilna :-)
sloneczna miodzio dziewczyna

1. Data: 2004-01-20 17:05:10

Temat: cepeliny (was: Re: Czy pyzy można nadziać surowym mielonym? )
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <bujkps$9ch$1@absolut.sgh.waw.pl>,
"Bożenka" <b...@s...pw.edu.pl> wrote:

> [...]
> przyda... Pyzy jak najbardziej mozna nadziac surowym mielonym, wymieszanym z

Czy masz jakieś pojęcie, kiedy pojawiły się cepeliny w kuchni
litewskiej? Przecież nazwa nie może mieć więcej niż jakieś sto lat, a
zapewne mniej.

Władysław

1. Data: 2004-01-20 17:26:19

Od: "Bożenka" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wladyslaw Los" <w...@o...pl> napisał w wiadomości
> Czy masz jakieś pojęcie, kiedy pojawiły się cepeliny w kuchni
> litewskiej? Przecież nazwa nie może mieć więcej niż jakieś sto lat, a
> zapewne mniej.
>
> Władysław

Mysle, ze pojawily sie duzo wczesniej niezeli nazwa "cepeliny", poniewaz
cepeliny maja tez litewska nazwe "didzkukuliai" (przez "z" z kropka), co
moze dac do myslenia, iz mogly byc wczesniej niezeli te latajace
"cepeliny"... ;-) Z drugiej strony, az takie super stare tez nie moga byc,
poniewaz ziemniaki zaczeto uprawiac na Litwie gdzies tak mniej wiecej w XVII
wieku...

W dostepnej mi w tej chwili ksiazce o kuchni litewskiej niestety nie ma nic
na temat "pojawienia sie" cepelinow, jak dania tak i nazwy... Gdy bede w
domu, to zajrze do innych ksieg, jak nie zapomne... ;-)

1. Data: 2004-01-20 18:44:19

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 2004-01-20 at 12:06, Medea wrote:
> [...]
> zrobiłam. Nie stanie się z tymi pyzami nic złego?
> Tylko na mnie nie krzyczcie, nie działa mi przeglądarka i nie mogę poszukać

Bardzo dobre sa wareniki - rosyjskie pierozki z wolowina. Musza byc
bardzo malutkie, bo inaczej ciasto sie rozgotuje, a mieso jeszcze w
srodku surowe.

Na 30 deko wolowiny (najlepiej na tatara, poledwicy) mielonej dac duza
cebule bardzo drobno posiekana, lyzeczke soli, pieprzu do smaku (ja daje
duzo). Nadziewac tym pierozki, gotowac az wyplyna i jeszcze 2-3 minuty.
Podawac z mocno kwasna smietana lub marynatami - korniszonami, grzybkami
w occie. Popijac mocno zmrozona wodka ;)

--
Kot <m...@p...onet.pl>

1. Data: 2004-01-20 21:55:36

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <bujoln$ai9$1@absolut.sgh.waw.pl>,
"Bożenka" <b...@s...pw.edu.pl> wrote:

> Mysle, ze pojawily sie duzo wczesniej niezeli nazwa "cepeliny", poniewaz
> cepeliny maja tez litewska nazwe "didzkukuliai" (przez "z" z kropka),

A czy to może coś znaczy? Albo znasz etymologię?

> [...]
> poniewaz ziemniaki zaczeto uprawiac na Litwie gdzies tak mniej wiecej w XVII

Widzę, że Litwa zawsze była w awangardzie europejskiej .;-)

> W dostepnej mi w tej chwili ksiazce o kuchni litewskiej niestety nie ma nic
> na temat "pojawienia sie" cepelinow, jak dania tak i nazwy... Gdy bede w
> domu, to zajrze do innych ksieg, jak nie zapomne... ;-)

Dziękuję, błybym wdzięczny.

Władysław

1. Data: 2004-01-20 22:01:53

Temat: Wareniki (was: Re: Czy pyzy mo?nanadziac surowym mielonym? )
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <1074623388.3363.28.camel@cosmos>,
m...@p...onet.pl (Kot) wrote:

> Bardzo dobre sa wareniki - rosyjskie pierozki z wolowina. Musza byc
> bardzo malutkie, bo inaczej ciasto sie rozgotuje, a mieso jeszcze w
> srodku surowe.

Jak si? daje TAKI przepis, i to jeszce o ile pami?tam na potraw?, ktora
si? dotad na naszej liEcie nie pojawi?a, to wypada przynajmniej zmienic
temat!

W?adys?aw

1. Data: 2004-01-20 22:02:37

Od: "Bożenka" <b...@s...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

news:wlalos-> "Bożenka" <b...@s...pw.edu.pl> wrote:

> A czy to może coś znaczy? Albo znasz etymologię?

Teraz bede strzelac tak na glupa... ;-)
"didz" moglo powstac od slowa "didziulis" (wszedzie "z" z kropka) czyli
duzy, ale bardziej w odcieniu wielgachny... "kukuliai" tak czasami mowia na
swinie, a raczej na male swinki... wiec w sumie by bylo "wielgachne
swinki"... troche dziwne, wiec wcale nie musi to byc prawda ;-)

XVII

> Widzę, że Litwa zawsze była w awangardzie europejskiej .;-)

;-)

> Dziękuję, błybym wdzięczny.

Ok. Postaram sie pamietac i poszukac czegos na ten temat.

1. Data: 2004-01-20 22:12:35

Od: m...@p...onet.pl (Kot) szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 2004-01-20 at 23:01, Wladyslaw Los wrote:

> Jak si? daje TAKI przepis, i to jeszce o ile pami?tam na potraw?, ktora
> si? dotad na naszej liEcie nie pojawi?a, to wypada przynajmniej zmienic
> temat!

O pardonsik, ale bylo: http://glinki.com/?l=8Fl5 i podaje tu tylko jeden
przyklad, bo kilka razy sie przepis na wareniki pojawial.

--
Kot <m...@p...onet.pl>

nie smiejcie sie... jak sie robi paste jajeczna ?
prosba o przepis na kurczaka z kfc
przepis na kurczaka z KFC
POMOCY_polskie specjały dla obcokrajowców
sałatka