Re: chcę zostać dawcą krwi pępowinowej

1. Data: 2004-09-05 21:05:36

Temat: Re: chcę zostać dawcą krwi pępowinowej
Od: "darek" <d...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

A tak przy okazji,

Czy nie uważacie ,że sensowne byłoby obligatoryjne pobieranie i
przechowywanie krwi pępowinowej chociażby tylko dla noworodków, u których
wystąpienie białaczek itp chorób jest bardziej prawdopodobne (bo chyba takie
prawdopodobieństwo wynika z obciążeń genetycznych i można je łatwo
zdeterminować?)?
Czy rzeczywiste koszty pobrania i przechowania próbki nie byłyby niższe niż
koszty poszukiwania np. dawcy szpiku i samego przeszczepu?
Moim skromnym zdaniem usługa ta powinna być chociaż w pewnym stopniu
refundowana, a szczególnie w przypadku noworodków pochodzących z grupy o
większym ryzyku zachorowania na chorobę w której wyleczeniu komórki
macierzyste mogłyby okazać się zbawienne.