chilli pasta ?

1. Data: 2002-09-25 17:09:46

Temat: chilli pasta ?
Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam kilkanaście papryczek, wprost z krzaka i rosną nowe, chciałbym
zrobić z nich jakąś pastę.
pozdr.Alex

1. Data: 2002-09-25 18:30:26

Temat: Re: chilli pasta ?
Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"Aleksander Kłosiewicz" <s...@w...pl> a écrit dans le message de
news: amsqmc$qq6$...@n...tpi.pl...
> mam kilkanaście papryczek, wprost z krzaka i rosną nowe, chciałbym
> zrobić z nich jakąś pastę.
> pozdr.Alex

Wloz rekawiczki...
... i potnij je na male kawalki lub paseczki, wyjmij pestki. Potnij w kostke
jedna marchewke i wymieszaj z papryczkami.
Nastepnie wkladasz do sloika i zalewasz albo octem, albo olejem
(neutralnym).
I to wszystko. Aha, nie zapomnij umyc porzadnie noza i deski na ktorej
kroiles !
Zalane octem, papryczki nabieraja sily w ciagu miesiaca i nastepnie
utrzymuja sie na osiagnietym poziomie.
Zalane olejem, papryczki moga osiagnac piekielnosc wlasciwie nieograniczona
: po 6-ciu miesiacach ja uzywam juz tylko marchewki :-)

Poza tym, oczywiscie, mroze w zamrazalniku. Odmrazajac w mikrofalowce na
najnizszej mocy (15 sekund) wychodza jak swieze.

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2002-09-25 19:04:14

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
news: amsqmc$qq6$...@n...tpi.pl...
> mam kilkanaście papryczek, wprost z krzaka i rosną nowe, chciałbym

Wlasnie na francuskiej grupie o to samo sie pytano. Oto odpowiedz z wyspy
Réunion :

> Piment (pate de)

> pour 100 gr de piments zoizeau ou cabri
> 1 doigt de gingembre
> 2 gousses d'ail
> 1 c a café de vinaigre
> 1 c a soupe de sel
> piler le tout
> couvrir d'huile neutre arachide/tounesol
> se conserve quasi indefiniment meme ici
autor : Monsieur Boden

A oto tlumaczenie (ad hoc) :

Pasta z papryczek

100 g papryczek [tu rozmaite gatunki papryczek]
kawalek imbiru [swiezego] grubosci palca
2 zabki czosnku
lyzeczka octu
lyzeczka soli

Wszystko razem zamlec . Zalac neutralnym olejem (z orzeszkow ziemnych/ z
kukurydzy)
Przechowuje sie w wlasciwie w nieskonczonosc, nawet tu [ = w Europie]

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2002-09-25 19:12:26

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa (siostra Ani) N." wrote:

> [...]
> kukurydzy)
> Przechowuje sie w wlasciwie w nieskonczonosc, nawet tu [ = w Europie]

Ewciu! moze raczej lyzeczka octu i lyzka soli? Nie wiem, czy to cos
zmieni w ostrosci, ale pewnie bedzie sie lepiej przechowywac.
MB

1. Data: 2002-09-25 19:21:50

Od: waldemar z domu <w...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. wrote:

> [...]
> kukurydzy)
> Przechowuje sie w wlasciwie w nieskonczonosc, nawet tu [ = w Europie]

ja po francusku to, tego, tylko jeść potrafię, ale nie jest tu mowa o łyżce
stołowej soli i łyżeczce octu?

Waldek

1. Data: 2002-09-25 19:35:24

Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

ja po francusku to, tego, tylko jeść potrafię, ale nie jest tu mowa o łyżce
stołowej soli i łyżeczce octu?
----------------------
Dokladnie o tym mowa -

--
__________________________
Justyna glodna caly dzien

1. Data: 2002-09-25 20:26:22

Od: "almadka" <a...@W...TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldemar z domu" <w...@t...de> napisał w
wiadomości news:amt28t$smf$02$1@news.t-online.com...

> ja po francusku to, tego, tylko jeść potrafię, ale nie jest tu mowa o
łyżce
> stołowej soli i łyżeczce octu?
>
> Waldek

Ale tu juz chyba o przykryciu olejem?
ale ja francuskiego to malo pamietam...

pozdr.
almadka

1. Data: 2002-09-25 20:29:12

Od: "almadka" <a...@W...TO.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale tu juz chyba o przykryciu olejem?
> ale ja francuskiego to malo pamietam...
>
> pozdr.
> almadka

Hmmm cos namieszalam:)
przepraszam

Pozdr.
almadka

1. Data: 2002-09-25 20:43:25

Od: "Ewa \(siostra Ani\) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

"waldemar z domu" <w...@t...de> a écrit dans le message de
news: amt28t$smf$02$...@n...t-online.com...

> ja po francusku to, tego, tylko jeść potrafię, ale nie jest tu mowa o
łyżce
> stołowej soli i łyżeczce octu?

Aha, to wy wszyscy po francusku rozumiecie ? :o)
To nastepnym razem nie tlumacze, tylko podam "nature"...

Ewcia

ps. oczywiscie lyzka soli ; w galopie tlumacznia nie zauwazylam, ale tak
bylam zaskoczona, ze o tym samym na obu grupach jednoczesnie...

Ewcia

--
Niesz !

1. Data: 2002-09-26 06:10:15

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa (siostra Ani) N. <n...@y...com> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3d91fd3e$0$549$6...@n...free.fr...
> [...]
na
> najnizszej mocy (15 sekund) wychodza jak swieze.

Wiekie dzięki;-)
pozdr.Alex

...z arbuzem
może sałateczke, POMOCY!