chlamydia

11. Data: 2001-06-19 01:20:24

Temat: Re: chlamydia
Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jack Szaniawski napisał(a):

> to bardzo zle robisz. charakterystyczne dla ukladu trawiennego
> czlowieka sa bakterie gram + , a dla ptaka gram - (albo odwrotnie, nie
> jestem pewny). to znaczy ze bakterie nieszkodliwe dla jednego sa
> szkodliwe dla drugiego.

Kiedyś mówiono, że całujac papugę można dostać zapalenia płuc...Potem ktoś
wyjaśnił, że od papug z domowej hodowli nie można się czymś takim
zarazić...Podobno te choroby mają tylko papugi, które żyją sobie na
wolności...gdzieś tam daleko.

> inne fakty o hodowli papug na mojej stronie
> http://office.optix.com.pl/papugi/

Dzieki...zajrzę sobie i coś niecoś wydrukuję :-)

Pozdrawiam,
Kaja
--
f...@f...pl
"Ćwiczenie czyni mistrzem; wprawa

12. Data: 2001-06-19 03:51:21

Temat: Re: Re: chlamydia
Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>wyjaśnił, że od papug z domowej hodowli nie można się czymś takim
>zarazić...Podobno te choroby mają tylko papugi, które żyją sobie na
Papugi (i inne ptaki - np. gołębie) istotnie czasami przenoszą Chlamydię
psittaci, która wywołuje ornitozę (papuzicę), której jednym z objawów
jest ciężkie zap. płuc. Z tym, że najczęściej zakażali się posiadacze
wielkich hodowli, którzy wdychali rozpylone wysuszone fragmenty odchodów
(np. w gołębnikach).
--
Politycznie niepoprawny Artur Drzewiecki

Jeśli chcesz wysłać mi list, usuń słowa "bez." i "spamu." z mego adresu w nagłówku.

13. Data: 2001-06-19 10:43:01

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Jack Szaniawski <i...@n...com> wrote:

>to bardzo zle robisz. charakterystyczne dla ukladu trawiennego
>czlowieka sa bakterie gram + , a dla ptaka gram - (albo odwrotnie, nie
>jestem pewny).
jest odwrotnie. wlasnie sprawdzilem w ksiazce Kruszewicza dla hodowcow
papug

14. Data: 2001-06-19 13:06:23

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Kaja <f...@f...pl> wrote:

>Jack Szaniawski napisa?(a):

>Kiedy? mówiono, ?e ca?ujac papug? mo?na dostaae zapalenia p?uc...Potem kto?
>wyja?ni?, ?e od papug z domowej hodowli nie mo?na si? czym? takim
>zaraziae...Podobno te choroby maj? tylko papugi, które ?yj? sobie na
>wolno?ci...gdzie? tam daleko.

jezeli maja te daleko, to te blisko tez miewaja. BTW, wg. Kruszewicza
chlamydie ma 100% naszych wrobli.

15. Data: 2001-06-19 16:45:26

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Artur Drzewiecki napisał(a):

> [...]
> jest ciężkie zap. płuc. Z tym, że najczęściej zakażali się posiadacze
> wielkich hodowli, którzy wdychali rozpylone wysuszone fragmenty odchodów

To znaczy, że mogę całować swoje papużki w główki? ( w dziobki raczej nie lubią)
:-))))

Pozdrawiam,
Kaja

16. Data: 2001-06-19 17:49:27

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jack Szaniawski napisał(a):

> jezeli maja te daleko, to te blisko tez miewaja. BTW, wg. Kruszewicza
> chlamydie ma 100% naszych wrobli.

Moje papużki to nie wróble. Moje papużki są w domu i "nie latają" po
śmietnikach.
A ten cały Kruszewicz, to miał przyjechać do mojej poprzedniej papugi ( już nie
żyje), która miała guza w brzuszku...Oddzwonił dopiero po paru dniach...Pewnie
lepsze fuchy mu się trafiły i do mojej papugi zapomniał przyjechać.

Pozdrawiam,
Kaja

17. Data: 2001-06-19 20:39:11

Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

>To znaczy, że mogę całować swoje papużki w główki? ( w dziobki raczej nie lubią)
:-))))
Ludzie zakażają się szczepami Ch. psittaci o dużej zjadliwości. Poza tym
ptaki importowane powinny być badane i leczone w razie stwierdzenia
obecności chlamydii, więc ornitoza nie grozi Ci raczej od całowania
papużek. Natomiast problemem mogą być inne mikroorganizmy, które mogą
być przenoszone przez papużki (nie czuję się na tyle kompetentny w
mikrobiologii ornitologicznej, żeby autorytatywnie odpowiedzieć).
Proponuję jednak zapytać się na pl.sci.weterynaria o profilaktykę
chlamydii u papug w Polsce (np. w USA wszystkie importowane papugi są
obowiązkowo leczone tetracykliną przed dopuszczeniem do sprzedaży), o
antybiotyki w karmie i o mikroorganizmy u papużek.

18. Data: 2001-06-20 08:16:04

Od: Jack Szaniawski <i...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Kaja <f...@f...pl> wrote:

>Jack Szaniawski napisa?(a):

>Moje papu?ki to nie wróble. Moje papu?ki s? w domu i "nie lataj?" po
>?mietnikach.

czesto bakterie dla ktorych ptaki nie choruja tylko sa nosicielami sa
zjadliwe dla dudzi i na odwrot, chodzi nie tylko o chlamydie

komplet testow dla ptaka by kosztowal ponad 500zl, po za tym jeszcze
duzo nie wiadomo

>A ten ca?y Kruszewicz, to mia? przyjechaae do mojej poprzedniej papugi ( ju? nie
>?yje), która mia?a guza w brzuszku...Oddzwoni? dopiero po paru dniach...Pewnie
>lepsze fuchy mu si? trafi?y i do mojej papugi zapomnia? przyjechaae.

on jest troche zajety. ale jezeli sie zobowiazal to inna sprawa.
zobacz innych weterynarzy na mojej stronie
http://office.optix.com.pl/papugi/

Jak przytyć?
pasozyty
kamienie zolciowe