chlebek szczęścia/przyjaźni [P]

1. Data: 2007-08-27 16:55:49

Temat: chlebek szczęścia/przyjaźni [P]
Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dawno dawno temu... szukałam przepisu na ten chlebek. Podawaliście mi wtedy
różne linki, a dzisiaj odkryłam zupełnie przypadkiem ten, o który mi
chodziło - brzmi dokładnie tak samo jak ten, którego kiedyś szukałam. Nie
myślałam, ze ktoś to nazywa chlebkiem tureckim.
Podaję źródło:
http://chinina.webpark.pl/przepisy/chlebek_turecki.h
tml

i przepis:
Przygotowanie zaczynu:
Zmieszać ze sobą po 1/3 szklanki mąki, cukru i mleka.
1 dzień - nie robić nic
2, 3 i 4 dzień - mieszać DREWNIANĄ łyżką
# 5 dzień - dodać: 1 szklankę mąki
# 1 szklankę cukru
# 1 szklankę mleka

6, 7, 8 , 9 dzień - mieszać od czasu do czasu TEŻ DREWNIANĄ łyżką
# 10 dzień - dodać: 1 szklankę mąki
# 1 szklankę mleka
# 3/4 szklanki cukru

Z całości otrzymanego zaczynu odlać 1 szklankę.
przepis
Do reszty dodać:

* 2/3 szklanki oleju
* 2 szklanki mąki
* 2-3 jaja
* 1/2 szklanki cukru
* 1 łyżeczkę sody albo proszek do pieczenia
* 1 cukier waniliowy
* 1 łyżeczkę cynamomu
* 2-3 łyżki kwaśnego mleka lub śmietany
* szczypta soli
* bakalie; głównie rodzynki

Z podanych składników wyrobić starannie ciasto. Piec około 1 h w
temp.180-200 st.C.
Szklankę odlanego zaczynu podzielić na trzy części.Dwie oddać znajomym,a
jedna zostawić sobie jako zaczątek nowego ciasta.
Rozpoczynamy całą procedurę odrazu od nowa czyli :
1 dzień- nie robić nic
itd

Pozdrawiamy
Barbara i Marysia

2. Data: 2007-08-27 17:44:02

Temat: Re: chlebek szczęścia/przyjaźni [P]
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. wrote:
Czy to stoi w lodowce przez te dwa tygodnie? I to mleko przez taki dlugi
czas sie nie zepsuje? jesli juz zrobilas, albo gdy zrobisz, to napisz,
czy jestes zadowolona z rezultatow.
MB

3. Data: 2007-08-27 18:27:33

Od: "Kulinarny.Net" <p...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:fauvmi$c42$1@news.onet.pl...
> Dawno dawno temu... szukałam przepisu na ten chlebek. >

Ja też kiedyś robiłam to ciasto ale bez cynamonu. Miało dość specyficzny ale
dobry smak i zawsze się udawało (dodawałam do niego co popadło). Pamiętam
tylko, że zaczyn dostałam. Ciasto trzymałam w temperaturze pokojowej
(potrafiło wykipieć).
Mika

4. Data: 2007-08-27 19:15:29

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Magdalena Bassett" <i...@b...com> napisal w
wiadomosci news:13d63b5aivdjd04@corp.supernews.com...
> Czy to stoi w lodowce przez te dwa tygodnie? I to mleko przez taki dlugi
> czas sie nie zepsuje? jesli juz zrobilas, albo gdy zrobisz, to napisz, czy
> jestes zadowolona z rezultatow.

Magdaleno,
Kiedys robilam to ciasto - dostalam zaczyn od znajomej. Postawilam w kuchni
na parapecie i reszte robilam zgodnie z instrukcjami. Wtedy udalo sie
rewelacyjnie i nic sie nie popsulo. Wtedy bylam przekonana, ze w tym
zaczynie sa drozdze, ale widocznie maka z mlekiem i cukrem tak "pracowaly".
Jutro sama zrobie zaczyn i zobaczymy... Dam znac na pewno.

Pozdrawiam
Barbara i Marysia

5. Data: 2007-08-30 19:54:43

Od: "R@blinka" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. pisze:

> [...]
> zaczynie sa drozdze, ale widocznie maka z mlekiem i cukrem tak "pracowaly".
> Jutro sama zrobie zaczyn i zobaczymy... Dam znac na pewno.

No i jak? Nastwiłaś zaczyn?
Ciekawa jestem, bo może i ja się zdobędę żeby to zrobić. Też
kiedyś dostałam zaczyn i zastanawiałam się skąd go wziąć
ponownie, bo dobre to było...

6. Data: 2007-08-30 19:58:51

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "R@blinka" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
> No i jak? Nastwiłaś zaczyn?

Tak, we wtorek, więc jeszcze trochę czasu trzeba poczekać niestety. Dam
znać, jak tylko upiekę chlebek.
Pozdrawiam serdecznie
Barbara i Marysia

tort
Papryka marynowana - do czego?
czy soczewica jest szkodliwa dla zdrowia?
krokiety
Re: Odchudzanie za pomoca kim-chi