Najnowsza wersja Skype'a

1. Data: 2004-06-20 16:20:55

Temat: Najnowsza wersja Skype'a
Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kilka dni temu ukazała się najnowsza wersja programu Skype [beta] do
prowadzenia rozmów przez Internet. Program jest darmowy i ma
niewielkie wymagania, co do szerokości pasma dostępu do Sieci [w
zasadzie 4-16 KB/sek]. Jakość dźwięku jest doskonała i często lepsza
niż podczas normalnej rozmowy telefonicznej. Ostatnie wersje
umożliwiają rozmowy konferencyjne [do 5 osób]. Nie ma problemu
zapchanego serwera pośredniczącego, bo po skomunikowaniu się
komputerów rozmowa prowadzona jest metodą P2P [peer -to-peer czyli
"każdy z każdym" z pominięciem pośredników]. Skype nie jest programem
typu spy- czy adware jak PalTalk, który serwuje nam niechciane strony
reklamowe.
Komunikacja słowna [albo za pomocą interfejsu tekstowego] jest
przesyłana za pomocą specjalnego protokółu, co utrudnia lub
uniemożliwia podsłuch w trakcie przesyłania pakietów. Prawdziwą bombą
jest jednak wiadomość, że wkrótce dostępna będzie usługa SkypeOut
pozwalająca na łączenie się ze zwykłymi sieciami telefonicznymi na
niemal całym świecie. Według opublikowanego już wstępnie cennika,
połączenie z telefonem w jakimś cywilizowanym kraju na świecie i na
obszarze Europy ma kosztować 0,012 euro za min. tj. niecałe 0,06 zł za
min. !
Niestety połączenia z sieciami komórkowymi będą przeciętnie 10 krotnie
droższe. Oczywiście połączenia przy pomocy tego programu PC do PC są
bezpłatne.
Bardziej szczegółowych informacji mogę zainteresowanym udzielić na
priv. Kto zna angielski może poczytać sobie o tym sam.
Sądzę, że warto wziąć pod uwagę ten program jako alternatywną
możliwość kontaktowania się tych osób na grupie, które lubią sobie
porozmawiać bez walenia w klawisze... i płacenia słonych rachunków
telefonicznych tepsie.
Zdrówko!
--
Zbig A G

2. Data: 2004-06-20 17:52:25

Temat: Re: Najnowsza wersja Skype'a
Od: a...@i...org.pl (algraf) szukaj wiadomości tego autora

Ja dostalem link do Skypa od Budrysa, i dopiero niedawno ten program
docenilem. Jest genialny! ja mam kolege za granica i gadam z nim jak by
siedzial u mnie w pokoju. Po za tym jest o tyle genialny ze automatycznie
ustawia kierunek rozmowy (nie tam jak Poltalk) mozna zalaczyc zdjecie, itp.
po prostu super.

pozdr.
Arek

3. Data: 2004-06-20 17:57:43

Temat: Re: chodzik dla osoby niepełnosprawnej
Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W niedzielę 20-czerwca-2004 o godzinie 19:43:44 Marysia napisał/a

>Witam drogich grupowiczow
>Szukam POMOCY !!!
>Potrzebuje kupic lub wypozyczyc dla niepelnosprawnej doroslej siostry
>uzywany chodzik do spacerowania.
>Bede wdzieczna za informacje dotyczace gieldy , komisu ... na terenie
>Warszawy gdzie moglabym znalezc taki chodzik

Myśle, że najprościej jest się dowiedzieć w sklepie na rogu Nowolipek
i Jana pawła II.

A jaki to ma być chodzik? Czy chodzi o balkonik?

Adam Pietrasiewicz

4. Data: 2004-06-20 17:58:48

Od: "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

W niedzielę 20-czerwca-2004 o godzinie 19:52:25 a...@i...org.pl
napisał/a

> [...]
>ustawia kierunek rozmowy (nie tam jak Poltalk) mozna zalaczyc zdjecie, itp.

Ale ja na przykład próbowałem na moim Win98 i niestety nie dawało się.
Odinstalowałem. Ale może to była poprzednia wersja. Czy ktoś próbował
na Win98?

Adam Pietrasiewicz

5. Data: 2004-06-20 19:44:21

Od: "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> napisał w
wiadomości news:YNCGBC20062004195848.nqcvrg@cbyobk.pbz...
> [...]
się.
> Odinstalowałem. Ale może to była poprzednia wersja. Czy ktoś
-------------------------------
Tego niestety nie napisałem, by zanadto się nie rozpisywać o
programie, a można byłoby napisać o nim wiadomość
kilkunastokilobajtową co najmniej. Nie ma gwarancji , że Skype będzie
współpracował z win 98 i winME, jest on przeznaczony i przetestowany
dla win2000 i xp. W przypadku win 98 i ME drivery video i być może
inne także, mają tendencję do zajmowania procesora w 100% dla swych
potrzeb przez względnie długi czas. Powoduje to znaczną degradację
jakości dźwięku. Ponadto winMe i 9x nie wspierają w pełni unikodu, co
skutkuje niewłaściwą prezentacją niektórych elementów programu. Jego
autorzy wyrażają nadzieję, że być może będzie możliwa adaptacja
programu na inne platformy poza tymi, które wymieniłem. Jeśli się nie
mylę, Józek ma winME i jakoś to chodzi, bo rozmawiamy ze sobą, choć są
momenty trudne. Gdyby ktoś chciał porobić praktyczne próby, to na priv
podam jak mnie można znaleźć i dodać do swojej listy. Skoro zabrałem
na ten temat jeszcze raz głos, to dodam, że program oferuje wszelkie
opcje prywatności i nikt kto nie jest autoryzowany nie może nawiązać
kontaktu, a pakiety przesyłane programem są szyfrowane 256 bitowym
kodem.
Zdrówko!
--
Zbig A G

6. Data: 2004-06-20 19:57:36

Od: "Sławek" <s...@r...mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Zbigniew Andrzej Gintowt" <z...@c...net.pl> napisał w
wiadomości news:cb4pju$c1k$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Użytkownik "Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> napisał w
> wiadomości news:YNCGBC20062004195848.nqcvrg@cbyobk.pbz...
> się.
> próbował
Tak ja i działa bez zarzutu

7. Data: 2004-06-20 20:50:13

Od: "Sylwi@" <eskape@_dziwny.jest.ten.swiat_poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Ale ja na przykład próbowałem na moim Win98 i niestety nie dawało się.
> Odinstalowałem. Ale może to była poprzednia wersja. Czy ktoś próbował

Ja tez probowalam i .. nie dalo sie ale ja mam slabe lacze i zwalilam to na
ten fakt bo w ogole to mnie laczylo tylko slychac bylo mizernie a ze ja
dodatkowo mam klopoty ze slyszeniem wiec juz zupelnie wypadlo zle. Widac sie
mylilam bo ja wlasnie mam Win98 i to chyba w tym jest problem. Szkoda bo
.... myslalam, ze dam rade sie komunikowac tym sposobem. Poczekam na ....
doskonalszy program ;-)

--
Do usłyszenia
Sylwi@

8. Data: 2004-06-20 21:47:42

Od: "budrys" <b...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

"Adam Pietrasiewicz" <a...@p...com> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
>
> Ale ja na przykład próbowałem na moim Win98 i niestety nie dawało się.
> Odinstalowałem. Ale może to była poprzednia wersja. Czy ktoś próbował

Poprzednie wersje Skype, tak jak to opisuje Zbyszek, chodzily jedynie pod
Win2000 i Xp. Na WinMe program nie dzialal i musialem z niego korzystac
na Win2000. Obecna wersja juz dziala b. dobrze na WinMe no i mozna wreszcie
prowadzic konferencje w kilka osob. Tak wiec Adamie spokojnie ja sciagaj z :

www.skype.com

wersja: Skype 0.98

budrys
____________

9. Data: 2004-06-21 05:11:45

Od: "Dorota Nawara" <d...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wreszcie
> prowadzic konferencje w kilka osob. Tak wiec Adamie spokojnie ja sciagaj z

Dzięki, dzięki za linki i wszelkie info. Czyżby jakieś sieciowe randez-vous
się szykowało?
Pomimo deszczow nad południową Polską -wiele słońca od...
Doroty

10. Data: 2004-06-21 08:57:14

Od: "Sławek" <s...@r...mm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota Nawara" <d...@i...org.pl> napisał w wiadomości
ciach

> [...]
randez-vous
> się szykowało?
> Pomimo deszczow nad południową Polską -wiele słońca od...

Oj przyda się to słońce bo leje jak szlak bynajmniej w Rzeszowie :)
Apik

Ludzie co wy robicie ? !!!
Re: Poszukuje adresu A..Abraszewskiego.
Dawno mnie nie było ale...