choinka w maju?

1. Data: 2001-05-07 12:44:08

Temat: choinka w maju?
Od: "A Broniak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Już niedługo będę musiał podjąć decyzję co posadzić przed domem tak aby mieć
choinkę do strojenia na Święta Bożego Narodzenia? Chciałbym mieć drzewko
niewysokie i powoli rosnące. Jak na razie waham się pomiędzy Jodłą koreańską
a Świerkiem serbskim.
Proszę o pomoc w podjęciu decyzji.

Antoni Broniak

2. Data: 2001-05-08 08:27:06

Temat: Re: choinka w maju?
Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "A Broniak" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> choinkę do strojenia na Święta Bożego Narodzenia? Chciałbym mieć drzewko
> niewysokie i powoli rosnące. Jak na razie waham się pomiędzy Jodłą

To jest decyzja typu jeden woli mamę, a drugi tatę;)
Świerki serbskie są rzadziej spotykane i chyba oryginalniejsze.
A czy nie możesz posadzić jednego drzewka przed domem, a drugiego za? :-))))
Pozdrawiam, Basia.

3. Data: 2001-05-08 13:49:54

Od: "A Broniak" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9d8aqq$b0t$...@z...polsl.gliwice.pl...

> A czy nie możesz posadzić jednego drzewka przed domem, a drugiego za?
:-))))
> Pozdrawiam, Basia.

Dzięki, własnie nad tym myślę. Podrzucił mi ten sam pomysł jeden dobry
człowiek na priva.
Gdybym jednak musiał mieć tylko jedno drzewko to co wolniej i niżej rośnie?
Ewentualnie czy grupowy guru od iglaków mógłby podrzucić garść informacji o
wymaganiach glebowo - klimatycznych obydwu drzewek.

Antoni Broniak

4. Data: 2001-05-08 16:33:19

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"A Broniak" <a...@p...onet.pl> wrote in message news:9d8tmg$nt$1@news.tpi.pl...
> Gdybym jednak musiał mieć tylko jedno drzewko to co wolniej i niżej rośnie?
> Ewentualnie czy grupowy guru od iglaków mógłby podrzucić garść informacji o
> wymaganiach glebowo - klimatycznych obydwu drzewek.

Rozumiem, ze skoro chcesz miec drzewo rosnace wolniej i nizej,
wybierzesz to, ktore gorzej pasuje do Twojej gleby i klimatu :-)

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

5. Data: 2001-05-08 17:08:56

Od: "Natalia" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik A Broniak <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9d8tmg$nt$...@n...tpi.pl...

> [...]
> Ewentualnie czy grupowy guru od iglaków mógłby podrzucić garść informacji
> wymaganiach glebowo - klimatycznych obydwu drzewek.

Jodła koreańska po kilkudziesięciu latach nadal będzie mieć kilka metrów
wysokości i (raczej) bardzo regularny pokrój i bardzo ozdobne szyszki,
świerk dorasta do kilkudziesięciu metrów, lubi ogałacać się od dołu i łatwo
traci regularny, choinkowaty pokrój (pod wpływem wiatru itp), jeśli nie jest
na dobrym stanowisku. Często też gałęzie od nasady brązowieją i gubią igły,
co z bliska nieładnie wygląda. Możesz jeszcze pomyśleć o jodle
kalifornijskiej Abies concolor - też duże drzewo, ale ma znacznie mniejszą
tendencję do zamierania igieł od środka korony.

Natalia

6. Data: 2001-05-08 17:17:55

Od: "Natalia" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik A Broniak <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9d8tmg$nt$...@n...tpi.pl...

garść informacji o
> wymaganiach glebowo - klimatycznych obydwu drzewek.

Abies koreana: stanowisko osłonięte od wiatrów (przy mrożnych wiatrach
brązowieją igły), nasłonecznione, gleba raczej żyzna, dostatecznie wilgotne
(raczej nie piaski, chyba, że po b. dobrym przygotowaniu).

Picea omorika: dość wytrzymały na suszę, całkowicie wytrzymały na mrozy,
znosi zanieczyszczenie powietrza, stanowisko nasłonecznione i raczej
eksponowane (brak sąsiadów sprzyja zachowaniu kotrony do samego dołu), gleby
żyzne, próchnicze, odczyn obojętny.

Natalia

7. Data: 2001-05-09 07:19:17

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Natalia" <n...@i...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik A Broniak <a...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:9d8tmg$nt$...@n...tpi.pl...
> >
> garść informacji o

Proponuję jeszcze przeglądnięcie strony http://iglaki.agrosan.pl/ - moim
zdaniem najlepszej polskiej strony o iglakach.
I w końcu nie musisz sadzić "czystego" gatunku serba, są odmiany karłowe
rosnące wolno, a równie piękne. I w miarę dostępne na rynku.
Aha, trzeba by jeszcze uwzględnić fakt, że świerki w większości mają płytki
i niesłychanie wysuszający glebę wokół system korzeniowy (wiem coś o tym!
:-( ), a jodła korzeni się głęboko.
Pozdrawiam, Basia.

8. Data: 2001-05-09 08:55:11

Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

sorka, ze tak na grupie, ale inaczej nie mam jak Ci przeslac info
(wszystko wyjasniaqm w mail'u) - odbierz i uwaznie przeczytaj poczte od:
b...@y...com

pozdrawiam,
robal

9. Data: 2001-05-09 10:34:31

Od: "Natalia" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Basia Kulesz <b...@p...gliwice.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9dar7n$fde$...@z...polsl.gliwice.pl...

> [...]
> I w końcu nie musisz sadzić "czystego" gatunku serba, są odmiany karłowe
> rosnące wolno, a równie piękne. I w miarę dostępne na rynku.

Tylko niestety nie mają pokroju klasycznej choinki, a zrozumiałam, że o to
chodziło.

Natalia

10. Data: 2001-05-09 11:00:13

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dyskusyjnych napisał:9dar7n$fde$...@z...polsl.gliwice.pl...

> Tylko niestety nie mają pokroju klasycznej choinki, a zrozumiałam, że o to

Świerk serbski 'Nana' - miniaturka gatunku, pokrój choinkowy, wysokość 3m.

Pozdrawiam, Basia.

czereśnia gubi owoce - POMOCY
Stachyurus
Ciecie zywoplotu.