Re: cholesterol - wysoki poziom

From: "Monika" <m...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: cholesterol - wysoki poziom
Date: Fri, 9 Aug 2002 18:30:24 +0200

Użytkownik "Mariusz Maksiński" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
news:aj0mmd$kla$1@news.tpi.pl...

>Również prawidłowa wartość frakcji całkowitego
> cholesterolu (cholesterolu HDL), oscyluje w wartościach 35-80 mg/dl
> (0,9-2,1 mmol/l). To, co powyżej przy HDL Pani pisze ("norma HDL: pow.
205"
> i to jeszcze bez jednostek) jest jakimś błędem!.

na wydruku mam:
Cholesterol HDL: 48 mg/dl norma: pow 205 mg/dl,
ale rzeczywiście brzmi to niedorzecznie :))

> czy po
> raz pierwszy robi Pani sobie takie badania?).

Po raz pierwszy w ogóle robiłam badania ;((

>Przyjmowanie doustnie środków antykoncepcyjnych >może powodować
> zaburzenia w katabolizmie cholesterolu ( głównie frakcji LDL i IDL).

A to owszem, już 2 lata biorę Minulet.

> Należy udać się do lekarza i rozpocząć leczenie.

Oczywiście, nie inaczej.
Chciałam jeszcze dodać, że w ciagu ostatnich 3 tygodni podniosło mi się
ciśnienie (zwykle 90/60 , ostatnio nawet 120/90 ) przy czym tętno spadło z
'od zawsze obowiązujęcego u mnie' 100 do 80.
W każdym razie nadciśnieniowcem na pewno nie jestem :))

Dziękuję za fachową lekturę i pozdrawiam
Monika