chorwackie jadlo

1. Data: 2004-07-28 14:03:30

Temat: chorwackie jadlo
Od: psemysuaf <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

neidlugo wyjezdzam do chorwacji i prosze o polecenie jakiegos dobrego
chorwackiego jedzonka. a moze macie jakies przepisy na dania, ktore mozna
przyzadzic tam na miejscu?

1. Data: 2004-07-28 14:16:33

Temat: Re: chorwackie jadlo
Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> neidlugo wyjezdzam do chorwacji i prosze o polecenie jakiegos dobrego
> chorwackiego jedzonka. a moze macie jakies przepisy na dania, ktore
> mozna przyzadzic tam na miejscu?

Nie draznij, prosze ;)

Szynka Prsut i prawdziwe melony (nie ten ..... z shitmarketu).
Do tego buklaczek schlodzonego, bialego wina i nic wiecej ;)

Poza tym polecam twarde "zolte" sery kupowane od gospodyn,
figi prosto z buszu ;), "slane sardele", wszelkie ryby, "burek"
kupowany w budkach zawiniety w papier itd itp.

Nie polecam przyzadzac dan tam samemu - nie zrobisz tego
jak tubylcy, a o to chyba chodzi, zeby posmakowac ich kuchni
a nie naszej wariacji na temat?

Ja ograniczam sie do smazenia wlasnorecznie zlowionych ryb.
Tradycyjnie na patelni, na masle.

Ja jeszcze miesiac, jade <> 27 sierpnia.

Skaner bebnowy, powiekszenia z diapozytywów
fotorealistyczne wydruki barwne i czarno-biale.
www.skanowanie.com.pl

1. Data: 2004-07-28 15:48:17

Od: "Carlos" <c...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Moze Winko i destylacik to nie jedzonko ale popic tez trzeba...

Proponuje wszelakie domowe sliwowice i rakije ale oprocz tego dobre sa tez
regionalne wina (nie kojarzyc z naszymi taniki) takie jak Jure czy dalmacki
Peristil.
Nie wiedzizec dlaczego ale oni zawsze te wina rozcienczaja z woda :)

Milego pobytu !

1. Data: 2004-07-28 17:04:07

Od: psemysuaf <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 28 Jul 2004 16:16:33 +0200, Jakub Jewula wrote:

> Nie draznij, prosze ;)
oj przepraszam

> [...]
> figi prosto z buszu ;), "slane sardele", wszelkie ryby, "burek"
> kupowany w budkach zawiniety w papier itd itp.

a co to jest ten burek?
i dzieki za rady

1. Data: 2004-07-28 17:25:34

Od: "Jakub Jewula" <b...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> oj przepraszam

> a co to jest ten burek?

Taki przekladaniec ciastakruchego z miesem lub serem.
Bardzo tluste, bardzo dobre :) Sprzedaja to jak u nas zakiepanki ;)

1. Data: 2004-07-28 18:15:32

Od: "Carlos" <c...@i...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Do burka to podobna tez jest pizzeta

1. Data: 2004-07-28 22:17:29

Od: Shrek <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Szynka Prsut i prawdziwe melony (nie ten ..... z shitmarketu).
> Do tego buklaczek schlodzonego, bialego wina i nic wiecej ;)
Well... Moim zdaniem bardzo dobre jest tez czerwone wino... :D
Wiem, ze to nie ortodoksyjne, ale w Chorwacji pijam je tez zchlodzone...

> Poza tym polecam twarde "zolte" sery kupowane od gospodyn,
Tu bym uwazal. Raz po takim cala paczka biegalismy do kibelka.
Szczescie, ze byly dwa... Jedyna osoba, ktora wtedy serka nie jadla,
stala posrodku i kierowala ruchem... Oj, to bylo przezycie ;)
polecam natomiast "Paski sir". Podobno robia go tak, ze lezakuje sobie w
morzu. Jest twardy i mocno slony. Mniam

> Ja ograniczam sie do smazenia wlasnorecznie zlowionych ryb.
> Tradycyjnie na patelni, na masle.

A ja je smaze na oliwie z dodatkiem czosnku i rozmarynu...
Mniam!

Polecam stolowanie sie raczej w tamtejszuch "konobach" (rodzaj bardziej
karczmy, niz restauracji). Na ogol maja dobre wszelkie dania "Spod peke"
("pek" to taka czasza, ktora uzywaja do grillowania). W szczegolnosci
"Hobotnica spod peke" (osmiornica), "teletina spod peke" (cielecina),
"janietina ..." (jagniecina). Wszystko mniam!

Wysmienita jest salatka z "hobotnicy" (znaczy sie osmiornicy), a moim
oststnim odkryciem bylo "crno risotto" (ryz z atramentem z kalmara).

Mozna polecic tez w zasadzie wszsytko co jest "na zaru" (z rusztu): np.
"bielu ribu" (biala ryba), czy "lignije" (kalmary).

Smacznego!

Pozdr.,
Shrek

chorwackie żarcie
Masło to czy margaryna?
Jagody
Sok z wisni w sokowniku - drylowac, czy nie?
Golabki w lisciach kiszonej kapusty