ciasteczka czyli prosba o przetlumaczenie....

1. Data: 2005-03-01 14:08:04

Temat: ciasteczka czyli prosba o przetlumaczenie....
Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

.... z polskiego na polski.

Przepis na ,,cynamonki z miodem'' z ksiazki ,,Ilustrowana kuchnia
polska'' autorstwa Henryka Dębskiego. Ciasto robi sie mniej wiecej jak
na kruche ciasteczka, a potem ,,podzielic na 2 czesci: wieksza,
mniejsza. Z wiekszej czesci ciasta uformowac walek, pokrajac go na
kawalki o dlugosci ok.10 cm, formujac kola (jak?co?). Mniejsza czesc
ciasta polazyc z czekolada, rozwalkowac, pokrajac w paseczki o szerkosci
1 cm i dlugosci 5 cm. Potem zawijac na przygotowanych kolach...''

O co tu chodzi? Zdjecia nie ma, a nijak nie moge sobie tego wyobrazic
Czy mam umysl skazony studiami matematycznymi az tak, ze nie wiem jak
zrobic kolo? ;) co z tymi paskami, jak je owijac na kolach?

th.

1. Data: 2005-03-01 14:29:35

Temat: Re: ciasteczka czyli prosba o przetlumaczenie....
Od: "Atunia " <a...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Theli <p...@w...pl> napisał(a):

> [...]
> ciasta polazyc z czekolada, rozwalkowac, pokrajac w paseczki o szerkosci
> 1 cm i dlugosci 5 cm. Potem zawijac na przygotowanych kolach...''

Moja babska nieszkolona wyobraźnia twierdzi, że jak ten wałek pokroisz, to on
przekrój będzie miał okrągły. Więc ustawiasz taki słupek 10 cm i pac go od
góry łapką, robi się koło... Zawinięcie gorzej, chyba na zasadzie takiego
ozdobnika, nie po obwodzie, a normalnie jakbyś chciał koło tasiemką obwinąć,
szlaczek taki :).
Ale ciekawa jestem czy moja wyobraźnia się nie myli...

Atunia

1. Data: 2005-03-01 14:37:26

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Atunia napisał(a):

> Moja babska nieszkolona wyobraźnia twierdzi, że jak ten wałek pokroisz, to on
> przekrój będzie miał okrągły. Więc ustawiasz taki słupek 10 cm i pac go od
> góry łapką, robi się koło...

Tez mi tak wyobraznie podpowiadla, ale przeciez jak na ciastko to chyba
za duze bedzie?

> Zawinięcie gorzej, chyba na zasadzie takiego
> ozdobnika, nie po obwodzie, a normalnie jakbyś chciał koło tasiemką obwinąć,
> szlaczek taki :).

No wlasnie, tez tu utknelam, gdyby pasek nie mial ustalonej dlugosci, to
tez bym tak pomyslala...

Zrobilam tak: rozwalkowalam obie czesci na prostokaty rownej dlugosci,
potem polozylam jeden na drugim, zwinelam w roladke i kroilam na
polcentymetrowe plasterki. A jak pachnie teraz w domu ;)

th.

1. Data: 2005-03-01 14:39:06

Od: "Mokador" <m...@m...atomnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Oj kobiety , kobiety
przecie to proste
>Z wiekszej czesci ciasta uformowac walek, pokrajac go na
> kawalki o dlugosci ok.10 cm, formujac kola > ...a otrzymasz oponkę
te oponki owijać w paseczki o szerkosci
> 1 cm i dlugosci 5 cm. ...''
czyli przewlekasz przez środek owijając to białe ciasto tym czekoladowym
Hm chyba tak?
Czuwaj--
Henry

1. Data: 2005-03-01 15:00:08

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mokador napisał(a):
> Oj kobiety , kobiety
> przecie to proste

No to kolo czy oponka? ;) (hint: kolo jest pelne w srodku)

th.

1. Data: 2005-03-01 15:08:48

Od: "Mokador" <m...@m...atomnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No to kolo czy oponka? ;)

O P O N K A

--
Henry

1. Data: 2005-03-01 16:45:12

Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"Theli" pisze:

> Przepis na ,,cynamonki z miodem'' z ksiazki ,,Ilustrowana kuchnia
> polska'' autorstwa Henryka Dębskiego.

Bogato to ona nie jest ilustrowana ;-)

> ,,podzielic na 2 czesci: wieksza, mniejsza. Z wiekszej czesci ciasta
> uformowac walek,

Dobra, to rozumiem. Walek to walek.

> pokrajac go na kawalki o dlugosci ok.10 cm, formujac kola (jak?co?).

Dlugosc to dlugosc. Czyli takie kielbaski, o dlugosci 10 cm (przypomina
mi sie "Uwierz w ducha": Patrick Swayze, Demi Moore). Formujac kola?
Dobra, zginamy i wychodza kola z obwodem 10 cm. Kolo jest w tym
przypadku puste :-))), lubie takie skroty myslowe ;-)

> Mniejsza czesc ciasta polaczyc z czekolada, rozwalkowac, pokrajac w
> paseczki o szerkosci 1 cm i dlugosci 5 cm. Potem zawijac na
> przygotowanych kolach...''

O rany! Theli, Ty to masz cierpliwosc :-).
Ja bym poszla z taka ksiazka do prawnika lub architekta ;-).

Pozdrawiam i czekam na zdjecia ciasteczek (coby inni mogli zaoszczedzic
na oplatach skarbowych tudziez uslugach zrzeszonych i certyfikowanych
konstruktorow)

eM

PS. Jak upieczesz i wyjda dobre, to wstukaj reszte (przetlumaczonego na
chlopski rozum) przepisu. Miod mam, cynamon lubie.

1. Data: 2005-03-01 20:11:54

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

eM napisał(a):

> PS. Jak upieczesz i wyjda dobre, to wstukaj reszte (przetlumaczonego na
> chlopski rozum) przepisu. Miod mam, cynamon lubie.

Upieklam, nawet niezle, sposob zwiniecia opisalam w poprzednim poscie.
Reszta przepisu:
30 dag maki, lyzeczka proszku do pieczenia, 15 dag masla, pol szklanki
miodu, cynamon, 3 zoltka, czekolada w proszku (ja dalam kakao)
Make wymieszac z proszkiem, posiekac z maslem, zagniesc z reszta
skladnikow, wstawic do lodowki.
Reszta jak w pierwszym poscie. Wydaje mi sie, ze zabawy z czescia
kakaowa nie sa nawet potrzebne.

th.

Wariacje na temat kaszanki
Prośba o przepis