ciasto orzechowe do ....

1. Data: 2002-10-27 09:32:06

Temat: ciasto orzechowe do ....
Od: "Anna G." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

tortu snickers.
Serdecznie witam i proszę o radę.
Czy wyzej wymienione ciasto ma wygladac tak jak np. babka tzn. piekne
puszyste, wyrośniete, czy może jak płaski placek.
Próbowałam juz dwa razy i za kazdym był to raczej placek, ale goście i tak
zjedli, pewnie nie wiedziei co to miało być.
Pozdrawiam
Anka

1. Data: 2002-10-27 09:46:42

Temat: Re: ciasto orzechowe do ....
Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Anna G." <a...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> tortu snickers.
> Serdecznie witam i proszę o radę.
> Czy wyzej wymienione ciasto ma wygladac tak jak np. babka tzn. piekne
> puszyste, wyrośniete, czy może jak płaski placek.

Nie mam przepisu na tort snickers, ale od lat pieke taki tort:(moze sie
komus przepis przyda,zawsze wychodzi)

5 jaj
kopiasta szklanka cukru
15 dkg orzechow mielonych(wloskie)
cukier waniliowy
2 lyzki tartej bulki
na koniec noza proszku do pieczenia

Ubic piane z bialek na sztywno, dodawac po trochu cukru i po jednym zoltku.
Dodac mielone orzechy zmieszane z bulka tarta(ja daje cala paczke
orzechow:200g i nie treba dodawac bulki tartej) do tego cukier waniliowy i
szczypte proszku.
Piec 1/2 godz. w dobrze rozgrzanym piekarniku (brzegi zaczna odstawac)
..i dalej jak kazdy tort przekladac kremami, masami, smietana wedlug gustu
smacznego
Ilona

1. Data: 2002-10-27 10:34:02

Od: "Anna G." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "I.P." <i...@g...de> napisal w wiadomosci
> Nie mam przepisu na tort snickers, ale od lat pieke taki tort:(moze sie
> [...]

Z tego co napisalas ciasto bedzie raczej puszyste.
W torcie snickers jest ciasto tylko z bialek.
pozdrawiam
Anka

1. Data: 2002-10-27 16:37:02

Od: "Mariola" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Piec 1/2 godz. w dobrze rozgrzanym piekarniku (brzegi zaczna odstawac)
> ..i dalej jak kazdy tort przekladac kremami, masami, smietana wedlug gustu
Czesc Ilona. Bardzo mnie zaintrygowal Twój tort orzechowy.
Czy, aby napewno nie ma maki?
pozdrówka
Mariola ... a ile to jest szczypta proszku?

1. Data: 2002-10-28 07:23:10

Od: "I.P." <i...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

> Czesc Ilona. Bardzo mnie zaintrygowal Twój tort orzechowy.
> Czy, aby napewno nie ma maki?
> pozdrówka
> Mariola ... a ile to jest szczypta proszku?

Naprawde nie ma maki, tylko orzechy i dlatego pulchny z tak mala iloscia
proszku.Jak na pierwszy raz to daj pol lyzeczki i jak sie przekonasz, ze
nieklapnal, to nastepnym razem poeksperymentuj i dal jeszcze mniej.W
zasadzie nie pieke nic na proszkach , bo mojemu mezowi szkodzi(zgaga), a
wiec przewaznie drozdzowe, ale w tym torcie taka ociupinka?
Ilona

1. Data: 2002-10-28 09:46:51

Od: "AniaS" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Naprawde nie ma maki, tylko orzechy i dlatego pulchny z tak mala >iloscia
proszku.Jak na pierwszy raz to daj pol lyzeczki i jak sie >przekonasz, ze
nieklapnal, to nastepnym razem poeksperymentuj i dal >jeszcze mniej.

A ja podchodzilam do takiego ciasta kilka razy, ale zupelnie sie
zniechecilam, bo rzeczywiscie w piekarniku pieknie wyrastalo, a po wyjeciu
robilo spektakularne "klap".
Moze masz jakies tajne sposoby, zeby tego uniknac?

Pozdrawiam, AniaS

1. Data: 2002-10-28 11:26:37

Od: "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna G." <a...@p...onet.pl> napisała:
> Czy wyzej wymienione ciasto ma wygladac tak jak np. babka tzn. piekne
> puszyste, wyrośniete, czy może jak płaski placek.

Moglabys napisac wedlug jakiego przepisu robisz tort snickers.
Jesli wedlug przepisu Beni, to tort sklada sie z roznych plackow,
a ciasto orzechowe wychodzi plaskie (jak placek), ale to w niczym
nie przeszkadza, bo tych warstw tortu jest kilka.

Pozdrawiam
Lilla

1. Data: 2002-10-30 12:09:46

Od: "Anna G." <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lilla" <l...@f...krasnik.pl> napisał w wiadomości
> Moglabys napisac wedlug jakiego przepisu robisz tort snickers.
> Jesli wedlug przepisu Beni, to tort sklada sie z roznych plackow,
> a ciasto orzechowe wychodzi plaskie (jak placek),

Niestety nie pamietam czyj to przepis, ale ciasto robi sie z trzech warst,
tzn.ciasto ciemne, ciasto orzechowe i cato ciemne.
Mozliwe, że wedłu przepisu Beni.

>ale to w niczym
> nie przeszkadza, bo tych warstw tortu jest kilka.
nigdy nie twierdziłam, że mi to w czyms przeszkadza. chciałam tylko wiedzieć
czy dobrze robie czy może za każdym razem cos zepsuje i dlatego wychodzi
taki placek.

> Pozdrawiam
> Lilla

pozdrawiam