ciasto z grysiku poszukiwane

1. Data: 2004-11-09 16:17:02

Temat: ciasto z grysiku poszukiwane
Od: "Darmond" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kiedyś gdzieś, chyba na tej grupie, widziałam przepis na ciasto z grysiku,
coś podobnego jak szarlotka sypana ale bez jabłek, które się zalewało
sokiem owocowym lub wodą z cytryną (nie pamiętam dokładnie) po upieczeniu.
Szukam pilnie tego przepisu. Jak ktoś ma to będę wdzięczna jak podeśle.
Pozdrawiam
Patrycja

1. Data: 2004-11-09 17:22:31

Temat: Re: ciasto z grysiku poszukiwane
Od: "Kasia Mikołajczyk" <Kasia.Mikolajczyk@USUŃ-TObiuro.ceti.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Darmond" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> coś podobnego jak szarlotka sypana ale bez jabłek, które się zalewało
> sokiem owocowym lub wodą z cytryną (nie pamiętam dokładnie) po upieczeniu.

Może coś takiego:
http://www.kulinaria.pl/potrawy.asp?id=1449
Wklejam przepis:
pół szklanki kaszy manny
pół szklanki cukru
3 jaja
łyżka cukru waniliowego
szklanka dowolnego soku owocowego
rodzynki
tłuszcz do smarowania formy

Żółtka utrzeć z połową cukru i cukrem waniliowym. Białka ubić, utrwalić
resztą cukru, połączyć z żółtkami, dodać mannę i delikatnie wymieszać.
Wyłożyć masę do niedużej podłużnej formy, wysmarowanej tłuszczem i wysypanej
bułką tartą. Piec 30 min w temp. 180 st. C. Wyjąć ciasto z piekarnika, polać
sokiem, znów wstawić do piekarnika na 5 min, po czym ostudzić i wyjąć z
formy. Podawać z owocami z puszki lub konfiturą.

Tego akurat ciasta nie piekłam, ale robiłam inne z tej strony i wszystkie
były udane.

Kasia

1. Data: 2004-11-09 17:49:20

Od: "A.L." <a...@n...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Darmond wrote:
> [...]
> zalewało sokiem owocowym lub wodą z cytryną (nie pamiętam dokładnie)
> po upieczeniu. Szukam pilnie tego przepisu. Jak ktoś ma to będę

Jest cos takiego jak "wypiekaszka" z grysiku, a po upieczeniu zalewa sie to
goracym mlekiem. Pewnie nie o to chodzi?
Ania
Moje aukcje: http://tinyurl.com/4t9sc

1. Data: 2004-11-10 08:57:15

Od: "Darmond" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jest cos takiego jak "wypiekaszka" z grysiku, a po upieczeniu zalewa sie
> goracym mlekiem. Pewnie nie o to chodzi?
> [...]

Mleka nie lubie. Wole ze sokiem.
Pozdrawiam
Patrycja

1. Data: 2004-11-10 08:57:59

Od: "Darmond" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki bardzo. Chyba własnie tego szukałam. Upiekę w długi weekend.
Pozdrawiam
Patrycja

Potrzebny rice cooker
Szpryca - ciasteczka i co jeszcze?