ciasto z owocami

1. Data: 2001-08-18 09:04:56

Temat: ciasto z owocami
Od: "Asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakoś tak wyparowało mi.
Może ktoś ma jakiś ciekawy przepis na ciasto z aktualnie dojrzewającymi
owocami - uniwersalny, co by każdy owoc dobrze się w nim czuł.
Może być bardzo jajeczny, bo mam w domu jajkowy nalot :).

pozdrawiam
Asmira

1. Data: 2001-08-20 08:24:57

Temat: Re: ciasto z owocami
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Asmira" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> owocami - uniwersalny, co by każdy owoc dobrze się w nim czuł.
> Może być bardzo jajeczny, bo mam w domu jajkowy nalot :).

http://jduszczynska.republika.pl/kuchnia/placek_z_ja
blkami.htm
Zajrzyj... Właściwie nadaje się do każdych owoców... Jak są bardzo soczyste
np. truskawki (minęło) to dodajesz ciut więcej mąki...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-08-20 13:32:58

Od: Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" wrote:

> [...]
> Zajrzyj... Właściwie nadaje się do każdych owoców... Jak są bardzo soczyste
> np. truskawki (minęło) to dodajesz ciut więcej mąki...

Hmm, tak bez tluszczu...?

1. Data: 2001-08-20 13:45:53

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Monika Mężyńska" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości

blkami.htm

> Hmm, tak bez tluszczu...?

To jest placek biszkoptowy z jabłkami... więc bez...
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-08-20 14:59:46

Od: Monika Mężyńska <m...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Joanna Duszczyńska" wrote:

> Użytkownik "Monika Mężyńska" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości

blkami.htm
> soczyste

> To jest placek biszkoptowy z jabłkami... więc bez...

Tak, tak, dopiero po chwili zauwazylam, ze to po prostu biszkopt...

1. Data: 2001-08-20 17:17:43

Od: "Danka" <d...@z...nl> szukaj wiadomości tego autora

A ja mam cos prostego, prosciej chyba nie mozna, robi sie szybko, piecze
krotko i zjada w oka mgnieniu:
Potrzebne:
Owoce: 6 swiezych duzych brzoskwin (lub z puszki). Jesli macie swieze owoce,
to trzeba je troche przekroic na pol lub na cwiartki, wyjac pestki i
obgotowac w odrobinie wody (tak na dnie, nie za duzo, bo owoce tez puszczaja
sok), z cukrem (ilosc zalezy od tego, jak slodkie chcecie je miec), z
cynamonem i wanilia (najlepiej ten patyczek, a jak nie, to cukier waniliowy
doskonale sie spisuje). Owoce gotujemy na malym ogniu tak dlugo, zeby nieco
zmiekly, ale zeby sie nie rozgotowaly i zeby miec troche tego pysznego
syropu.

Teraz ciasto:
125gr cukru
125gr masla
125gr self-rising maki ( albo dodac do zwyklej maki pol lyzeczki proszku do
pieczenia)
2 jajka
cukier waniliowy do smaku

Maslo ucieramy z cukrem na gladka mase, dodajemy jajka, miksujemy, dodajemy
make i dokladnie mieszamy. (Jajka musza miec temp. pokojowa, gdy sa zimne,
prosto z lodowki, to po ich dodaniu trudno bedzie je wymieszac, bo maslo sie
jakby zetnie, stwardnieje). Ciasta bedzie malo, ale tak ma byc.
Owoce z odrobina syropu wylozyc na blache, najlepiej taka bez wyjmowanego
dna, bo syrop bedzie wyciekal. Na nie pacnac gdzieniegdzie ciasto, nie
rozsmarowywac go po owocach. Wstawic do nagrzanego piekarnika i piec w ok.
150-175 stopniach przez jakies 20-30 min. az zbrazowieje. Ciasto "obrosnie"
jakby wokol owocow i zapelni dziury.
Podawac cieple lub zimne, z galeczka lodow lub czym kto chce.

Mozna to zrobic tez z innymi owocami. Ja uzylam ostatnio nektarynek. Po
godzinie zostala tylko brudna blacha.....a jestesmy tylko we dwojke......

Smacznego!
Danka

1. Data: 2001-08-20 18:24:23

Od: "Jacek" <l...@n...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Danka <d...@z...nl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3b81466a$0$3...@n...zeelandnet.nl...
Danusiu...!
Bardzo dziekuje... zlota kobieto.. uratowalas mnie dzis kupilem brzoskwinek
nieco za duzo... ale byly takie ladne... no i wlasnie mialem pisac posta co
z nimi pcozac, a tu Ty tak cudownie mi podpowiadasz.... Jutro zabieram sie
za to ciacho!

Pozdrawiam
Jacek

dostalam od tesciowej