Re: ciasto z wiorkami kokosowymi -prosba o przepis

From: lisek <m...@a...cc.pl>
Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: ciasto z wiorkami kokosowymi -prosba o przepis
Date: Thu, 28 Nov 2002 09:24:12 +0100

Ja znam przepis na ciasto dla zmylenia nazwane ananaskiem, choc z ananasami
nie ma nic wspolnego, a ktore wlasnie przykryte jest "pierzynka" kokosowa.
Mam nadzieje ze w podam dobre proporcje, bo strasznie dawno go nie robilam.

Ananasek

I. Na prostakatnej blasze pieczemy biszkopt z 6 jajek. Tak zeby byl lekko
zolty:o))))

II.Kilogram jablek najepiej kwaskowych kroimy w kosteczke, wrzucamy do
garnka, zalewamy mala iloscia wody tak zeby tylko co przykryly jablka,
dodajemy okolo 1/2 szkl cukru i gotujemy tak aby jablka byly miekkie ale
sie nie rozlecialy tylko zachowlay swoj ksztalt kosteczki.Trwa to bardzo
szybko. Teraz odzielamy jablka od wody, ktora z tego gotowania zostala.
Potrzebujemy jej 2 szklanki, jesli tyle nie ma dolewamy odpowiednia ilosc
wody.Na tym gotujemy budyn smietankowy bez cukru.

Na ostudzony biszkopt, kladziemy istudzone jablka i cieply ale nie goracy
budyn:o)

III. Na patelni topimy 1/2 kostki margaryny, dodajemy do tego 2 paczki
wiorkow kokosowych /razem 200 gram/ i cukru tu nie pamietam dokladnie ale
chyba okolo 1/2 szkl. cukru - najlepiej tyle zeby nam odpowiadalo
slodkoscia:o))). To wszystko mieszamy, zasmazamy na koniec dodajemy 2 jajka
znowu dobrze mieszamy. I tak spreprowanym kokosem przykrywamy jablka z
budyniem ulozone wczesniej na biszkopcie. To wszystko buch do srednio
nagrzanego piekarnika az do zarumienia wierzchniej warstwy wiorkow
kokosoych. Tylko trzeba uwazac zeby biszkopt sie w miedzy czasie za bardzo
nie przypiekl. Mozna asekuracyjnie wlozyc blache z plackiem do innej.

Smacznego
--
lisek