Re: ciaze wczesne a pozne, kariera

1. Data: 2004-04-19 15:32:35

Temat: Re: ciaze wczesne a pozne, kariera
Od: "alt.religion.albertanism" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A FollowUp to a message dated 19 Apr 2004 from
alt.religion.albertanism message-id=
news:c5vu5k$mi3$1@news.onet.pl signed by Kania:

> Wg mnie tutaj jest blad logiczny.

Mysle, ze bledu nie ma.

> Jesli kobieta NAJPIERW
> urodzi dziecko, to kariere sila rzeczy bedzie robila
> kosztem tego dziecka i rodziny.

Mysle, ze nie. Wedlug mnie dziecko najbardziej potrzebuje
stalej i bliskiej obecnosci matki w pierszym okresie zycie dziecka.
Potem, jak podrosnie, matka moze mniej zajmowac sie dzieckiem,
bardziej zajac sie soba i swoja kariera zawodowa.

Praktyka w spolecznosciach niealbertanowych pokazuje, ze matki
aby wracac do pracy zawodowej, oddaja na wychowanie obcym
ludziom dzieci nawet calkiem male.

Jesli dzieci by juz podrosly, to w porzadku jest, ze ida do przedszkola
lub szkoly i ze wtedy matka dostaje wiecej czasu dla siebie.
Chyba, ze urodzi kolejne dziecko i musi sie nim zajac bo jest
bardzo mlode i do szkol nie nadaje sie.

> Jesli najpierw zrobi
> karioere, to dziecko urodzi, gdy juz bedzie plywac na
> spokojnych wodach i zbierac profity ze swojej kariery.

Mam inne spojrzenie na caloksztalt. Jestem lekarzem z wyksztalcenia,
i wiem, ze dla kobiety i dziecka optymalne z biologicznego punktu
widzenia jest, jesli kobieta rodzi po raz pierwszy najpozniej do
ok. 25 roku zycia. Tymczasem w spolkecznosciach analbertanowych
kolo 25 roku zycia, ambitne i zdolne kobiety, dopiero koncza studia i
zaczynaja robic kariery zawodowe.
Ok, niech im pierwszy okres kariery zajmie 10 rokow.
Jako kobieta 33-35-36 letnia dopiero bedzie probowac zajsc w ciaze!
Bo i plodnosc kobiet "dojrzalych" jest mniejsza...

Ty patrzysz na te sprawy dosc osobiscie i z punktu widzenia
optymalnej sciezki kariery i moze ekonomii.
Ja patrze na te sprawy z punktu widzenia medycyny, biologii,
spoleczenstwa.

Wiecej poznych ciaz u kobiet - wiecej kalekich dzieci!
wiecej bezplodnosci...

Patrz na sprawy bardziej ogolnie, a nie przez pryzmat takich
przypadkow, ktorym sie udalo...
Rownie dobrze mozesz napisac:
"A ja palilam papierosy w ciazy i moje dzieci urodzily sie zdrowe..."
Nie zmienilo by to mojego pogladu, ze palenie papierosow przez
kobiety i tym bardziej kobiety w ciazy jest szkodliwe dla potomstwa
i w ten sposob dla spoleczenstwa.

Ja moja religie opieram na faktach raczej,
niz na "preferencjach ludnosci".

Z dobrymi życzeniami,
--
Albert Jacher lek., Twórca Religii Mądrości
www.albertanism.freezope.org/wisdom/pol
www.internet-encyclopedia.org/wiki.php?title=Albert_
Jacher