cięcie cesarskie na życzenie

31. Data: 2003-08-15 18:02:24

Temat: Re: cięcie cesarskie na życzenie
Od: "Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

I moim zdaniem ten post zamyka tę dyskusję...
Jola

--
Nakarm głodne dziecko
www.pajacyk.pl

32. Data: 2003-08-16 06:45:48

Od: "Roma" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "iza" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> witam,
>
> czy ktoś z was może dać mi namiary na jakiś szpital położniczy w Warszawie
> którym dokonuje się cesarskich cięć na życzenie kobiety, tzn. nie ma
> konieczności przedstawienia tam żadnego papierka zaświadczającego o
> wskazaniach medycznych. nie interesują mnie kliniki prywatne.

...jeszcze ja. Mysle, ze jezeli naprawde to Cie uspokoi: pewnosc iz nie
bedziesz musiala rodzic naturalnie, powinnas zmienic przychodnie(jezeli Twoj
lekarz uwaza iz bez papierka na cc nie mozesz liczyc), nie wierze iz nie
znajdzie sie taki, ktory po rozmowie z Toba, nie uwzgledni Twoich obaw.
Mozesz isc tez po prostu do ordynatora wybranego odzialu polozniczego i
szczerze z nim o tym porozmawiac. Zawsze jest szansa, ze trafisz na kogos
kto zrozumie. Mysle, ze taka obawa przed porodem moze ten porod utrudnic. No
i jeszcze mozesz sprobowac na forum regionalnym tam moze dowiesz sie w
ktorym szpitalu masz wieksza szanse na cc. Sprawa tych 200- 500zl doplaty-
wiesz mi_ dziecko nie mniej bedzie kosztowalo, wiec jezeli naprawde nie
znajdziesz innego rozwiazania- zaplac.
Nie zmieniam przy tym swego zdania na temat cc:-)))
Pozdrawiam serdecznie
Roma

33. Data: 2003-08-16 10:07:01

Od: "Kania" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"i" <d...@o...pl> wrote in message
> a jakie zagrożenia czekają na dziecko w czasie porodu naturalnego? ktoś z
> was dotarł do takich wiadomości? ja tak. i są o wiele większe...

1. Porod droga naturalna to dla dziecka pewien rodzaj stresu, ale rowniez
przygotowanie do zycia na zewnatrz. Po przeciskaniu sie przez kanal rodny
pierwszy oddech nie jest juz tak straszny.
2. Stres podczas porodu jest dziecku niezbedny, matce rowniez. Dziecku,
dlatego, ze cale zycie obfituje w stresy i od samego poczatku powinno miec z
nim stycznosc. Matce, bo w ten sposob jej organizm (psychika rowniez) ma
swiadomosc tego co sie dzieje. Oglupianie organizmu, ktory jest
przystosowany do rodzenia nie jest najlepszym pomyslem. Cesarka to gwalt na
organizmie matki. To przeciecie powlok brzusznych, to rana, ktora nie zawsze
dobrze sie goi, zwlaszcza, ze matka ma po porodzie duzo roboty przy dziecku,
a rana uniemozliwia sprawowanie pelnej opieki.
3. Gdyby porod naturalny byl zly dla matkki czy dziecka, to natura, w
procesie ewolucji zmienila by jego wyglad. Jednak pozostal taki jaki jest,
czyli spelnia WSZYSTKIE wymogi przystosowania noworodka i jego matki do
zycia.

Zastanow sie. Uwazasz, ze zastepowanie natury jest najlepszym wyjsciem z
sytuacji?? Urodzilam dwoje dzieci. Oboje pojawili sie na tym swiecie droga
naturalna. Bylam swiadoma tego co sie dzieje. Przed porodem zdobylam pewna
wiedze, lekarz bardzo mi pomagal, a polozne byly przesympatyczne. To bylo
magiczne wydarzenie. Nigdy nie zastapie go bezduszna operacja.

Kania

34. Data: 2003-08-16 10:09:26

Od: "Kania" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"James Bond" <b...@w...pl> wrote in message
> Wiesz co sie dzieje jak "nastapily trudnosci" w znieczuleni pacjenta
> zewnatrzoponowo i czym to sie moze skonczyc wiec nie bede tlumaczyl,ale
> to nawet nie o to chodzi.
> Wszystko zaczyna sie jeszcze na dlugo przed porodem i wtedy powinna
> zostac wybrana metoda porodu.
> Jezeli np.kobieta ma waska miednice to wiadomo do czego tomoze doprowadzic
> wiec wszystko,z reszta jak zwykle odnosci sie
> tylko i wylacznie do rzetelnej i prawidlowej diagnozy,zeby pozniej
> nic nie bylo pekniete i nadwyrezone.

Ja mam waskie biodra (mimo calkiem slusznej wagi). Jak sie okazalo natura
sobie swietnie z tym poradzila. Moje dzieci urodzone po 40 tyg ciazy wagowo
nie przekraczaly 2800 g, co umozliwilo mi spokojny porod silami natury.

Natura swoje wie. A jesli nawet sie pomysli, to sa inne sposoby niz
ingerencja chirurgiczna.

Kania

35. Data: 2003-08-16 10:10:55

Od: "Kania" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"i" <d...@o...pl> wrote in message

> Boże, znalazł się ktoś kto rozumie. dziękuję za wsparcie. momentami nie
mam
> już siły tłumaczyć...

Problem w tym, ze nic nie wytlumaczylas. Napisalas 'ja chce i tak ma byc'.
Ale dlaczego?? Boisz sie?? nie masz odpowiedniej wiedzy?? Moze warto
najpierw popytac, jak to jest rodzic silami natury?? Bo dla mnie to
najpiekniejsze momenty w zyciu. Swiadomie urodzilam dzieci.

Kania

36. Data: 2003-08-16 10:14:57

Od: "=sveana=" <sveana_antyspam@hotmail_smiercspamerom.com> szukaj wiadomości tego autora

> To bylo
> magiczne wydarzenie. Nigdy nie zastapie go bezduszna operacja.

Chyba ze zaistnieje zagrozenie zycia/zdrowia Twojego/dziecka.

> Kania

Anna

37. Data: 2003-08-16 10:56:50

Od: Mała Mi <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kania" napisała ...

> Zastanow sie. Uwazasz, ze zastepowanie natury jest najlepszym wyjsciem z
> sytuacji?? Urodzilam dwoje dzieci. Oboje pojawili sie na tym swiecie droga
> naturalna. Bylam swiadoma tego co sie dzieje.

No to świetnie. :-)
A iza chce inaczej. I może by tak uszanować jednak jej decyzję.
W końcu pytała jedynie, gdzie będzie miała taką możliwość.
I myślę, że już dawno starannie rozważyła wszelkie "za" i "przeciw".
Cc ma oczywiście swoje minusy, ale nie przesadzajmy
i nie czyńmy porodu naturalnego wyznacznikiem
człowieczeństwa, rozsądku i czego tam tylko się da.
Gdyby tak stawiać do końca "na naturę", to należałoby wykluczyć
także kroplówki, wszelkie znieczulenia, nacinania krocza itp.
W końcu nie natura to wszystko stworzyła.

Pozdrawiam !
Mała Mi

38. Data: 2003-08-16 11:05:52

Od: "=sveana=" <sveana_antyspam@hotmail_smiercspamerom.com> szukaj wiadomości tego autora

"Mała Mi" <p...@p...onet.pl> skrev i meddelandet

> I myślę, że już dawno starannie rozważyła wszelkie "za" i "przeciw".

Wlasnie o to chodzi, ze z tego co pisze, wynika, ze nie rozwazyla, tylko
porozmawiala ze "szwagrowa" i wpadla na ten genialny pomysl.

> Cc ma oczywiście swoje minusy, ale nie przesadzajmy
> i nie czyńmy porodu naturalnego wyznacznikiem
> człowieczeństwa, rozsądku i czego tam tylko się da.

A kto to robi w tej dyskusji? I w ktorym miejscu? Nie przesadzasz nieco?

> Gdyby tak stawiać do końca "na naturę", to należałoby wykluczyć
> także kroplówki, wszelkie znieczulenia, nacinania krocza itp.
> W końcu nie natura to wszystko stworzyła.

Wiesz, to wcale nie takie glupie, jak sie glebiej zastanowic...... ;-)))
<ironia>A moze te kobiety, ktore sa zwolenniczkami porodow naturalnych i
propaguja swoj poglad, robia to tylko dlatego, zeby innym nie bylo latwiej
niz im? ;-))))</ironia>
Anna

39. Data: 2003-08-16 13:37:16

Od: "Kania" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"=sveana=" <sveana_antyspam@hotmail_smiercspamerom.com> wrote in message

> Chyba ze zaistnieje zagrozenie zycia/zdrowia Twojego/dziecka.

Pisalam o tym co bylo, co przezylam. Nie moge pisac o przypadkach zagrozenia
zycia dziecka bo w takim nie uczestniczylam :)

Kania

40. Data: 2003-08-16 13:41:29

Od: "Kania" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Mała Mi" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> także kroplówki, wszelkie znieczulenia, nacinania krocza itp.
> W końcu nie natura to wszystko stworzyła.

Iza chce inaczej, bo NIE WIE, co to znaczy rodzic samodzielnie. Nasluchala
sie opowiastek rodziny i znajomych. Zna TYLKO JEDNA strone medalu. Mam
swiadomosc, ze teraz czuje osaczona i rownoczesnie uwaza, porod jest zly,
wiec trzeba zrobic cos, zeby zly nie byl. W dzisiejszych czasach lepiej nie
byc ignorantem. W internecie jest dostepnych wiele artykulow, a w
ksiegarniach jest wiele ksiazek. Sa lekarze i polozne, ktorzy chetnie
odpowiedza na wszystkie pytania.

To chyba oczywiste, ze decyzji, ktore dotycza mnie samej i moich dzieci nie
podejmuje pod wplywem opowiesci rodziny, tylko zdobywam informacje od osob
znajacych sie na rzeczy.

Kania

Uzadlilo mnie w jezyk
pryszcz pryszcza goni :D
Jak domowym sposobem leczyc problemy z pecherzem moczowym
szukam pomocy - lysienie plackowate
co na poprawe pamieci?