ciecie magnolii

1. Data: 2002-02-13 13:52:26

Temat: ciecie magnolii
Od: "MyszaQ" <m...@a...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupowiczow,
mam na imie Monika i pisze pierwszy raz, jakkolwiek grupe podgladam, hmm, od
roku. Jestem ogrodniczka calkiem zielona, ale czytuje sobie grupe,
literature fachowa takoz i polegam na wlasnej intuicji, wiec roslinkom, poki
co, nie dzieje sie krzywda ;-)
A teraz pytanko - na jesieni zeszlego roku posadzilam magnolie posrednia (m.
soulangiana). Jest to patyk wysokosci ok. 1,5 m, z ktorego wyrastaja liscie
na calej dlugosci. Nie ma zadnych bocznych galazek. Czy powinnam ja jakos
formowac, tzn. ciachnac od gory, zeby wypuscila boczne galazki? Na jakiej
wysokosci? Czy liscie ponizej ciecia usuwac?
Intuicyjnie na te pytania odpowiedzialabym "tak", ale nie chce mojego patyka
zmarnowac jakimis nieodwracalnymi dzialaniami.
Jak w ogole powinnam formowac drzewo z patyka?

Monika - czytacz konspiracyjny, acz regularny ;-)

2. Data: 2002-02-13 14:17:55

Temat: Re: ciecie magnolii
Od: "Yaro C2" <m...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,

Magnolie źle znoszą ciecie i odchorowują takie zbiegi, dlatego powinno się
unikać ich ciecia.
Należy wycinać tylko chore i przemarznięte.
Osobiście poczekałbym przynajmniej do późnej wiosny, z pewnością na wiosnę
Twoja magnolia puści parę pędów bocznych i takie zbiegi nie będą konieczne.

Pozdrawiam

Jarek Krupa (Yaro)

3. Data: 2002-02-13 15:01:14

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@m...iupui.edu> szukaj wiadomości tego autora

"MyszaQ" <m...@a...net.pl> wrote in message news:a4dr34$m92$1@news.tpi.pl...
> [...]
> formowac, tzn. ciachnac od gory, zeby wypuscila boczne galazki? Na jakiej
> wysokosci? Czy liscie ponizej ciecia usuwac?

Nie hodowalem magnolii od patyka, ale hodowalem topole lombardzkie od
patykow. Kilka z nich ciachnely mi kroliki. Te ciachniete albo padly, albo rosly
znacznie wolniej. Absolutnie, pod zadnym pozorem bym nie przycinal.

A w ogole po co formowac? Drzewo bedzie roslo tak, aby przystosowac sie
jak najlepiej do istniejacych warunkow. Jesli jakas galaz wchodzi w droge
(lub w oko), albo sie zlamie, albo sie o cos ociera stale, treba uciac. A poza tym
zostawic w spokoju.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2002-02-17 15:22:46

Temat: Odp: ciecie magnolii
Od: "Artur M. Brzeziński" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Posiadamy kilkanaście odmian magnolii i wszysctkie źle znoszą cięcie.
Nie należy żałować pieniędzy na zakup dobrze zapowiadającego się krzewu.
Najlepiej kupować jeszcze przed sezonem, kiedy wybór jest największy.
Niekonicznie u producenta, np. u Zymona pod Kaliszem. Nie ma gwarancji.

Artur

Użytkownik MyszaQ <m...@a...net.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a4dr34$m92$...@n...tpi.pl...

pnącza - roczny przyrost