ciecie paproci

1. Data: 2000-09-11 11:24:33

Temat: ciecie paproci
Od: "i.medynski" <i...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
jestem nowy na tej grupie, choc czesto przegladam tutejsze newsy.
Mam pytanko:
Czy i kiedy przycina sie paprocie ogrodowe?
Pytanie bierze sie stad, iz 3 lata temu ja posadzilem, ale ma niewielkie
przyrosty.
Czy przycinanie moze wplynac na zwiekszenie przyrostow?

Pozdrawiam,
Irek

2. Data: 2000-09-11 12:33:19

Temat: Re: ciecie paproci
Od: p...@n...com.pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Napisz jakie ogrodowe paprocie posiadasz.?
Paproci sie nie przycina ,napewno tych ogrodowych.
Wymagania to cieniste i wilgotne miejsca w ogrodzie.
Gleba zalezna od gatunku paproci.
Dla wiekszosci gatunkow ziemia ogrodowa z dodatkiem prochnicy.
Pozdrawiam,Boguslaw.

3. Data: 2000-09-12 16:33:18

Od: "Katarzyna Gadamska-Rewucka" <k...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik i.medynski <i...@t...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8piffl$36f$...@h...teta.com.pl...
> Witam,
> jestem nowy na tej grupie, choc czesto przegladam tutejsze newsy.
> Mam pytanko:
> Czy i kiedy przycina sie paprocie ogrodowe?
A co to za paprocie?
Czyżbyś uprawiał paprocie drzwiaste?
> Pytanie bierze sie stad, iz 3 lata temu ja posadzilem, ale ma niewielkie
> przyrosty.
Może żle miejsce wybrałeś?
Paprocie lubią półcień, conajmniej.
Naszae gatunki są bylinami, odbudowującymi aparat asymilacyjny co roku.
> Czy przycinanie moze wplynac na zwiekszenie przyrostow?
Wątpię. A z parrociami drzewisatymi nie mam zanych doświadczeń.
Pozdrowienia,
Miszka :-)

4. Data: 2000-09-13 04:48:58

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Gadamska-Rewucka" <k...@q...pl> napisał w
wiadomości
> A co to za paprocie?
> Czyżbyś uprawiał paprocie drzwiaste?

Irek pisze o paprociach ogrodowych. W polskich warunkach, paprocie
drzewiaste nie rosną w ogrodach. Pewnie zdadzą egzamin jako kubłowe.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
Nowy, atrakcyjny, chetnie zmieni wlasciciela. http://konkurs.rubikon.pl

5. Data: 2000-09-13 10:05:47

Od: "i.medynski" <i...@t...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam, ze nie podalem odmiany, kupilem ja we Florexpolu w sprzedazy
wysylkowej. Podano nazwe - "paproc"...
Sprawdzalem w katalogu - mysle ze jest to blechnum capense.
Jesli chodzi o ziemie - jest to ziemia "ciezka" o podlozu gliniastym, kwasna
(klasa IIIb).
Roslinka jest usytuowana w miejscu zacienionym, na zboczu nasypu.

Jesli chodzi o pomysl ciecia paproci - wynikl on stad, ze widzialem
posadzone piekne paprocie, niedaleko mojej miejscowosci (woj. dolnoslaskie).
Przejezdajac dwa tygodnie temu zauwazylem, ze wlasciciel je przycial.
Podobny zabieg wykonal chyba rok temu.

Co szanowni grupowicze powiedza na to?

Pozdrowienia,
Irek
Użytkownik Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:8pn26k$ls9$...@a...webcorp.com.pl...

6. Data: 2000-09-13 11:53:26

Od: "Joanna Bałuszek" <J...@C...Pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
dolnoslaskie).
>Przejezdajac dwa tygodnie temu zauwazylem, ze wlasciciel je przycial.

ja tez tne paprocie ale wynika to z tego ze:
a) paprocie sa za duze (wlaza np. na chodnik)
b) sa za geste (mlode wyrastaja od klaczy) - ale wtedy biore lopate i
czesc wyrzucam
c) stare liscie czasami brazowieja

a propos punktu b) - jak chcesz paprocie to moge Ci oddac kilka sztuk
(jestem z Krakowa).
pozdrawiam
aska

Folia Ogrodowa - klejenie?