ciekawostka - krotkowzroczni azjaci

1. Data: 2003-12-06 14:12:00

Temat: ciekawostka - krotkowzroczni azjaci
Od: "Doxent" <d...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

MYOPIA PREVALENCE IS ALWAYS HIGHER THAN 90 PERCENT
FOR TAIWAN MEDICAL STUDENTS

******************

1) In Singapore, the vision of 421,116 males between the ages of
15 and 25 was examined. In 1974-84, 26.3% were myopic; in
1987-91, 43.3% were myopic. Both the prevalence and severity
of myopia were higher as the level of education increased.
The prevalence rate was 15.4% in males with no formal
education and increased steadily through the education levels
to reach 65.1% among the university graduates in 1987-91. The
authors state that their findings confirm indications from
other sources that the association between the prevalence and
severity of myopia and education attainment is real (M.T.
Tay, K.G. Au Eong, C.Y. Ng and M.K. Lim, "Myopia and
Educational Attainment in 421,116 Young Singaporean Males,"
Ann Acad Med Singapore, 1992, Nov;21(6):785-91).

2) Regarding the prevalence of myopia in Asian countries, Lam and
Goh (Lam, C.S. and Goh, W.S., "The incidence of refractive
errors among schoolchildren in Hong Kong in relationship with
the optical components", Clin. Exp. Optom., 74:97-103, 1991)
found that in 383 school children from ages 6 to 17 years, the
prevalence of myopia increased from 30% at ages 6-7 years, to
70% at ages 16-17 years.

3) Lam and Yap (Lam, C.S. and Yap, M. "Ocular dimensions and
refraction in Chinese Orientals", Proc. Int. Soc. Eye Res.,
6:121, 1990) found that in a group of optometry students at
The Hong Kong Polytechnic University, the prevalence of myopia
was 75% in females and 69% in males.

4) Goh and Lam (Goh, W.S. and Lam, C.S., "Changes in refractive
trends and optical components of Hong Kong Chinese aged 19-39
years," Ophthal. Physiol. Opt., 14:378-382, 1994) found that
in 2000 first-year students at the University of Hong Kong,
the prevalence of myopia was 87.5%.

5) Lin et al (Lin, L.-K, Chen, C.J., Hung, P.T., and Ko, L.S.,
"National- wide survey of myopia among schoolchildren in
Taiwan, Acta Ophthalmol.", 185:29-33, 1988) found that in a
national survey of children in Taiwan, the prevalence of
myopia was over 70%.

6) Lin et al (Lin, L.K., Shih, Y.F., Lee, Y.C., Hung, P.T., and
Hou, P.K., " Changes in ocular refraction and its components
among medical students - a 5-year longitudinal study", Optom.
Vis. Sci., 73:495-498, 1996) found that in a study of 345
National Taiwan University medical students, the myopia
prevalence increased from 92.8% to 95.8%! over the five year
period.

---

2. Data: 2003-12-06 18:31:30

Temat: Re: ciekawostka - krotkowzroczni azjaci
Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Doxent" <d...@g...NOSPAM.pl> napisał w wiadomości
> MYOPIA PREVALENCE IS ALWAYS HIGHER THAN 90 PERCENT
> FOR TAIWAN MEDICAL STUDENTS

ale co autor chcial powiedziec? to sa znane fakty;-)

casus

3. Data: 2003-12-06 22:44:06

Od: "Doxent" <d...@g...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "casus" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Doxent" <d...@g...NOSPAM.pl> napisał w wiadomości
>

> ale co autor chcial powiedziec? to sa znane fakty;-)
>
> casus

z tego chyba wynika ze wina nalezy obarczyc te ichne krzaczki.
Ciekawe czy ktos studiujacy japonistyke czy sinologie tu zaglada i moze sie
wypowiedziec na temat wplywu ichnego pisma na wzrok.
Jak widac my Polacy mamy dobry wzrok. Wystarczy przekroczyc granice z
Niemcami tam ok. 60% napotykanych ludzi chodzi w okularach.

---

4. Data: 2003-12-07 07:40:42

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jak widac my Polacy mamy dobry wzrok. Wystarczy przekroczyc granice z
> Niemcami tam ok. 60% napotykanych ludzi chodzi w okularach.

a ja raczej czepilbym sie uwarunkowan genetycznych powiazanych z rasa

casus

5. Data: 2003-12-07 12:58:42

Od: Robert Pyzel <r...@g...BezSpamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W news:bqtm24$p8o$1@inews.gazeta.pl tako rzecze Doxent

> Jak widac my Polacy mamy dobry wzrok. Wystarczy przekroczyc granice z
> Niemcami tam ok. 60% napotykanych ludzi chodzi w okularach.

Fajna argumentacja :-) A wiesz, że są w Polsce całe okręgi szkolne bez
dyslektyków i dysgrafików (takie są statystyki po teście dla klas
szóstych). Niektórzy powiedzą, że to zdrowe powietrze inni, że w tych
regionach brak poradni i fachowej opieki i dlatego nikt tam nic takiego
nie wykrył.

--
"Ćwiczenie Tai Chi jest doskonałym treningiem szybkości.
Mający 90 lat mistrzowie Tai Chi, poruszają się równie

centralna przepuklina krążka międzykręgowego
"oddychanie"
zdolnosci umyslowe
Rak pochwy
Dlaczego "krol" jest nagi?