Re: ciemny jezyk u dziecka

From: Radosław Rossa <r...@N...gazeta.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: ciemny jezyk u dziecka
Date: Sun, 24 Sep 2006 22:12:30 +0200

> Witam,
> syn ma 13 miesiecy. Od kilku dni ma ciemny osad na jezyku.
> Najpierw byl to dosc gruby brazowy nalot, teraz jest wrecz czarny
> i nie ma zamiaru znikac, Dziecko nie jadlo nic ciemnego, co mogloby
> az tak zafarbowac. Preparatów z zleazem tez nie otrzymuje.
> Jest chory od dwóch trygodni: zapalenie gardla i zapalenie krtani. Z
> powazniejszych leków przyjmowal przez ponad tydzien Bactrim.
> Pediatra cos wspominal ze to moze byc objaw uszkodzenia watroby
> ale zbagatelizowal sprawe.

Trudno cokolwiek konkretnego napisać.
Ciemne zabarwienie języka pojawia się najczęściej u dorosłych
szczególnie palących tytoń, ale występuje też u osób przyjmujących
antybiotyki (chemioterapeutyki) i może być wynikiem zaburzenia równowagi
flory bakteryjnej/grzybiczej jamy ustnej. Dlatego stawiałbym na Bactrim.

> Jakich innych objawów mogę sie ww przypadku spodziewac.
> Czegos innego to moze byc objaw? Robic jakies badania czy czekac
> az zniknie?

Kiedy przestał przyjmować Bactrim?
Przyjmuje jakieś inne leki?
Czy poza ciemnym zabarwieniem nie zauważyłaś innych zmian?
Pije wodę ta co zwykle? (zmiana barwy nie musi być spowodowana
przyjmowaniem barwiących pokarmów)

Poczekajcie, aż wyzdrowieje. Jeżeli zabarwienie nie zniknie - można
kombinować dalej.

Pozdrawiam.
Radek ;-)