cisnienie krwi

1. Data: 2002-09-30 22:35:39

Temat: cisnienie krwi
Od: "kakrysa" <k...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc. Bylem dzisiaj w aptece :) i skorzystalem z urzadzanka (chyba o nazwie
Iris czy jakos tak) mierzacego cisnienie krwi.
I co zobaczylem na wyswietlaczu, zdziwilo mnie troszke - chodzi o wykres
(czy amplituda) rytmu serca? W kazdym razie chodzi o to cos co wg normalnie
powinno wygladac tak, jak na filmach :). W kazdym razie wykres byl strasznie
nieregularny (jak w Winampie) , nie wiem czy isc do lekarza na jakas
kontrole czy nie.
A co do reszty to skurczowe 121, rozkurczowe 92 mm Hg, puls 75, mam 17 lat

Nie chorowalem nigdy na serce, ale niejednokrotnie mialem objawy opisane w
watku news:62i4puk55shk4ohvt7b7rfnsvu54guqogf@4ax.com
pozdr

2. Data: 2002-10-01 13:28:30

Temat: Odp: cisnienie krwi
Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kakrysa" <k...@N...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Nie chorowalem nigdy na serce, ale niejednokrotnie mialem objawy opisane w

he he, niemal klasyczne objawy wczesnej hipohondrii ;-))))
Sorry za brutalne slowa, ale cisnienie masz wrecz wzorcowe. Zapisem EKG
zmierzonym "w aptece" proponuje ci sie raczej nie przejmowac, zwlaszcza ze:
- nie znasz sie na tym (jak mysle) kompletnie
- to ze byl on pokrzywiony i nierowny a w TV na ogol jest prosty i regularny
swiadczy przede wszystkim o tym, ze w filmach ida na latwizne, i jeszcze
troche o tym, ze pacjent na filmie na ogol lezy, nie rusza sie i jest
baaardzo spokojny ;-)

Ale oczywiscie, jak bardzo chcesz, do lekarza zawsze mozesz isc. Oni w koncu
po to sa.

J.

3. Data: 2002-10-01 14:06:28

Temat: Re: cisnienie krwi
Od: "kakrysa" <k...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> he he, niemal klasyczne objawy wczesnej hipohondrii ;-))))

tez sie nad tym zastanawialem ;)

> Ale oczywiscie, jak bardzo chcesz, do lekarza zawsze mozesz isc. Oni w
koncu
> po to sa.

Dzieki, uspokoiles mnie, na razie sobie odpuszcze lekarza..

4. Data: 2002-10-01 15:45:23

Od: "DagmaraM" <d...@n...spamowac.wanadoo.nl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jarek P." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
>

> he he, niemal klasyczne objawy wczesnej hipohondrii ;-))))
> Sorry za brutalne slowa, ale cisnienie masz wrecz wzorcowe.

Ciśnienie rozkurczowe 92 mmHg uważasz za wręcz wzorcowe???

Jakich używasz wzorców?

Pozdrawiam,
Dagmara

5. Data: 2002-10-01 15:52:53

Od: "John Norton" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciśnienie rozkurczowe 92 mmHg uważasz za wręcz wzorcowe???
>
> Jakich używasz wzorców?
>
> Pozdrawiam,
> Dagmara

No właśnie; pisze taki obwieś i szkodzi człowiekowi.... raczej należy jednak
zajść do lekarza i sprawdzić kilka razy te rozkurczowe. Tym bardziej, ze
ciśnieni rozkurczowe raczej nie poddaje się wpływom "białego fartucha"...
JFK

6. Data: 2002-10-01 15:54:05

Od: "DagmaraM" <d...@n...spamowac.wanadoo.nl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kontrole czy nie.
> A co do reszty to skurczowe 121, rozkurczowe 92 mm Hg, puls 75, mam 17 lat

Ciśnienie rozkurczowe nie powinno przekraczać 90 mm Hg. Wyższe od tej
wartości świadczy o nadciśnieniu.
Inna sprawa, że zostało zmierzone "urządzonkiem", ktore to zapewne nie było
zbyt dokładne. Jeżeli chcesz zweryfikować dane z urządzonka, to idź do
lekarza i niech zmierzy Ci ciśnienie porządnym ciśnieniomierzem.

Pozdrawiam,
Dagmara

7. Data: 2002-10-01 15:58:36

Od: "John Norton" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DagmaraM" <d...@n...spamowac.wanadoo.nl> napisał w wiadomości
> [...]
> zbyt dokładne. Jeżeli chcesz zweryfikować dane z urządzonka, to idź do
> lekarza i niech zmierzy Ci ciśnienie porządnym ciśnieniomierzem.

Ja jestem bardziej wymagający: rozkurczowe 80 mmHg, takie przynajmniej są
zalecenia WHO.
JN

8. Data: 2002-10-01 16:52:27

Od: "kakrysa" <k...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ciśnieni rozkurczowe raczej nie poddaje się wpływom "białego fartucha"...

Pojde jeszcze raz do apteki, i sprawdze na spokojnie, bo nie wiem, czy sie
nie smialem troche.

zobacze w czwartek.
pozdr

9. Data: 2002-10-01 16:53:31

Od: "kakrysa" <k...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zbyt dokładne. Jeżeli chcesz zweryfikować dane z urządzonka, to idź do
> lekarza i niech zmierzy Ci ciśnienie porządnym ciśnieniomierzem.

Musialo wtedy niedokladnie zmierzyc, bo na ogol, jak szybko wstaje, to
ciemnieje mi w oczach. A do lekarza zawsze mozna isc.pozdr

10. Data: 2002-10-01 18:53:25

Od: "Jarek P." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ciśnienie rozkurczowe 92 mmHg uważasz za wręcz wzorcowe???

Mea culpa, zobaczylem to skurczowe 121 i nad rozkurczowym juz jakos
przeskoczylem. Ale i stawiam flaszke standardowego plynu podnoszacego
cisnienie, ze ono bylo rownie prawidlowe, jak cala reszta.
A za "obwiesia" z postu nizej, a zwłaszcza obwiesia ze złym kodowaniem
polskich liter - dziekuję ;-(

J.

Gronkowiec
Kregoslup
do studentow z akademii w szczecinie ...
Proszę o pomoc.
Cilest, a niektore antybiotyki