ciśnienie krwi

1. Data: 2005-08-08 18:14:35

Temat: ciśnienie krwi
Od: "berta" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam pytanie co może byc powodem podniesionego ciśnienia krwi mam 53 lata
i mam cisnienie 140/98 cały czas jest w tych granicach .

prosze o radę co robić berta

2. Data: 2005-08-08 18:44:41

Temat: Re: ciśnienie krwi
Od: Emi <e...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

berta napisał(a):

> mam pytanie co może byc powodem podniesionego ciśnienia krwi mam 53 lata
> i mam cisnienie 140/98 cały czas jest w tych granicach .

udać sie do lekarza i powiedzieć mu o tym...

--
E_m_i_

"Ci co poznali mrok, światło kochają,
Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

3. Data: 2005-08-09 22:08:59

Od: "Luisa" <l...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wieku 50 lat takie ciśnienie nie nazywane jest wysokim ale to górna
granica.
Podwyższenie ciśnienia może spowodować: silne zdenerwowanie, podwyższony
poziom cholesterolu, choroby nerek.
Należało by się zgłosić do lekarza jeżeli taki stan utrzymuje się od
niedawna.
Pozdrawiam
Luisa

4. Data: 2005-08-10 08:03:23

Od: "Piotr" <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

Chciałbym się pokusić o drobne sprostowanie.

Dla osób dorosłych górna granica normy dla spoczynkowego ciśnienia
tętniczego krwi wynosi 140/90 mm Hg i jest NIEZALEŻNA od wieku. Różnice mogą
ewentualnie wystąpić w podejściu do leczenia pacjenta, ale nie tylko wiek ma
tutaj znaczenie.

Przekroczenie KTÓREJKOLWIEK(wystarczy jednej) z w/w wartości (dla ciśnienia
spoczynkowego) jest nieprawidłowe i po weryfikacji upoważnia do rozpoznania
nadciśnienia. To znaczy, że np. 130/95, 150/85 - to jest nadciśnienie.

Pozdrawiam
Piotr

Urazy dłoni
Do stomatologow