[ciut OT] penis a sprawa ludzka

1. Data: 2005-11-17 20:34:59

Temat: [ciut OT] penis a sprawa ludzka
Od: DaNsOuNd <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Kilka dni temu usłyszałem w TV na jednym z programów popularno-naukowych
że człowiek jako *jedyny naczelny* nie posiada w penisie szkieletu
kostnego.
Znaczy że małpy mają tam kości??

Próbowałem szukać w necie jakiś bliższych informacji ale z miernym
skutkiem. Ktoś zna temat bliżej? Tak mnie to zaciekawiło.

Postroofki

--
nick......: DaNsOuNd
name......: Daniel Rykowski

2. Data: 2005-11-17 21:47:12

Temat: Re: [ciut OT] penis a sprawa ludzka
Od: "sq1euo" <s...@s...pam.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "DaNsOuNd" <d...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Próbowałem szukać w necie jakiś bliższych informacji ale z miernym
> skutkiem. Ktoś zna temat bliżej? Tak mnie to zaciekawiło.

Nie wiem jak malpa,....ale na 99% mysle,ze nie maja,...ale juz pies ma :))
Os Penis. Wiem,ze pies nie naczelny,ale kosc ma :)

--
Jarek (SQ1EUO)
s...@w...pl

3. Data: 2005-11-18 01:23:38

Od: "ape" <a...@n...poczta.fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sq1euo" <s...@s...pam.szczecin.pl> napisał w wiadomości

> Nie wiem jak malpa,....ale na 99% mysle,ze nie maja,...ale juz pies ma
:))
> Os Penis. Wiem,ze pies nie naczelny,ale kosc ma :)

ze tak powiem, g... prawda, ze posiadaja ja naczelne i, ze czlowiek jest
jedynym z naczelnych
kosc praciowa posiadaja psowate i koty (kazde z nich w nieco innej
formie)
kotu w dodatku staje niejako "do tylu" i kotka ma modzele w przedsionku
pochwy ale to ntg :p

--
pozdro
ape

4. Data: 2005-11-18 10:05:01

Od: DaNsOuNd <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> formie)
> kotu w dodatku staje niejako "do tylu" i kotka ma modzele w przedsionku

Czy mówisz to jako weterynarz?
Zdziwiła mnie ta teoria zresztą całą moją rodzinę także ale cóż....
pewności mi brak :)

Postroofki

5. Data: 2005-11-18 10:34:09

Od: "Kriepa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy mówisz to jako weterynarz?
> Zdziwiła mnie ta teoria zresztą całą moją rodzinę także ale cóż....
> pewności mi brak :)

A co Cie zdziwiło? Ta kość prącia czy koty? :-)

--
Pozdrawiam, Marta

6. Data: 2005-11-18 12:01:11

Od: DaNsOuNd <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A co Cie zdziwiło? Ta kość prącia czy koty? :-)

Ano zdziwiło mnie twierdzenie zawarte w treści rozpoczynającej wątek, a
mianowicie że człowiek jako *jedyny* z naczelnych nie posiada szkieletu
kostnego penisa. I pytanie moje brzmi czy to prawda. Z moich obserwacji
(podkreślam *obserwacji* )innych naczelnych wynikało by że to
twierdzenie nie do końca jest prawdziwe. Ale ja sie nie znam więc
uznałem że na tej grupie znajdzie się ktoś np. po anatomi i pozwoli
definitywnie tę tezę podważyć lub potwierdzić.

Postroofki

7. Data: 2005-11-18 12:11:29

Od: "Kriepa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uznałem że na tej grupie znajdzie się ktoś np. po anatomi i pozwoli
> definitywnie tę tezę podważyć lub potwierdzić.

Nie wiem jak to jest dokładnie z naczelnymi, ale u ssaków kość prącia dosyć
często występuje - tyle, że może nie do końca tak jak my to sobie
wyobrażamy - może być bardzo mała, częściowo chrzęstna (wyjątkowo dobrze
jest rozwinięta u psa). Nie ma jej u bardzo wąskiej grupy ssaków (ludzie,
słonie, konie - chyba zresztą wogóle u kopytnych jej nie ma).

--
Pozdrawiam, Marta

USG tętnic szyjnych
narośl po wycięciu macicy