clematis na balkonie- jak zadbac o niego zima?

1. Data: 2004-11-19 12:23:25

Temat: Re: clematis na balkonie- jak zadbac o niego zima?
Od: "GabiS" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agmasza
> Nie bardzo znam sie na ogrodnictwie
> Zostalam w tym roku obdarowana clematisem, ktory calkiem ladnie zaczal
> obrastac moj balkon.
> Z racji dzisiejszego przymrozku pomyslalam o tym, jakby go zabezpieczyc
> przed zima, zeby nie zmarzl. Prosze o rady i sugestie dla kompletnego
laika.
> W co owinac doniczke, aby rosina nie przemarzla? Czy zima go podlewac i
> nawozic?

Hej, napewno nie nawozić do wiosny. Co do podlewania - zależy czy będzie na
niego padało czy nie. Donicę otul styropianem i ewentualnie tekturami, choć
gdy zamokną, to wszystko na nic. A od góry zrób kopczyk z ziemi i okryj
stroiszem. I trzymaj kciuki aby zima była lekka albo Twój powojnik
mrozoodporny. Nie tak dawno była dyskusja jak głęboko przemarza ziemia. Nic
pocieszającego.
Pozdrowienia Gabi

3. Data: 2004-11-19 12:54:02

Od: "agmasza" <agmasza usun to@tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> stroiszem. I trzymaj kciuki aby zima była lekka albo Twój powojnik
> mrozoodporny. Nie tak dawno była dyskusja jak głęboko przemarza ziemia.

dziekuje za informacje
ziemia przemarza do 1 m 2 w glab w kazdym razie takie sa normy budowlane dla
naszej sterfy klimatycznej:)
dyskusji poszukam w googlach
co to jest stroisz?
pzdr Ktoska

4. Data: 2004-11-19 13:05:13

Od: "GabiS" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agmasza" <agmasza usun to@tlen.pl> napisał

> co to jest stroisz?
> pzdr Ktoska

Gałązki świerka, jałowca albo innych iglastych:) Chyba od stroików
bożonarodzreniowych?
Gabi

5. Data: 2004-11-19 13:20:01

Od: "dziadek" <p...@o...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agmasza" <agmasza usun to@tlen.pl> napisał w wiadomości
> dziekuje za informacje
> ziemia przemarza do 1 m 2 w glab w kazdym razie takie sa normy budowlane
> [...]
Stroisz to jest zestaw ozdób choinkowych z których do okrycia clematisa
najlepiej nadają się różne miękkie łańcuchy :-D a tak poważnie to też
blisko - bo to są gałązki np świerka. Często opatula się doniczkę "dookoła"
zapominając o spodzie. Pamiętaj więc by owinąć i dookoła i podłożyć coś z
dołu. Mnie się raz udaje uratować clematis raz nie. Wtedy uparcie kupuję
nowy. Ostatnio stosując agrowłókninę mam lepsze wyniki niż kiedyś przy
starych kurtkach, gazetach itp

Powodzenia, pozdrawia ciepło , Dziadek

6. Data: 2004-11-19 14:08:07

Od: "agmasza" <agmasza usun to@tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dołu. Mnie się raz udaje uratować clematis raz nie. Wtedy uparcie kupuję
> nowy. Ostatnio stosując agrowłókninę mam lepsze wyniki niż kiedyś przy

dziekuje za informacje o stroiszu.
gdzie kupie agrowluknine?
sklepy ogrodnicze czy hipermarkety typu obi, nomi, praktiker?

pzdr Ktoska z co raz mniej lamerskim pojeciem o swoim powojniku

7. Data: 2004-11-19 15:43:07

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "agmasza" <agmasza usun to@tlen.pl>
[...]
> gdzie kupie agrowluknine?
[...]

Najlepiej stosować folie z pęcherzykami powietrza lub styropian w
granulkach.
--
Pozdrawiam, Jerzy

---

8. Data: 2004-11-19 18:32:34

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A od góry zrób kopczyk z ziemi i okryj
> stroiszem. I trzymaj kciuki

> dziekuje za informacje
> co to jest stroisz?
> pzdr Ktoska

Spoko, ja też najpierw nie wiedziałam co to ten "stroisz " :-)))))))

Serdecznie Miłka

9. Data: 2004-11-20 00:51:38

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> niego padało czy nie. Donicę otul styropianem i ewentualnie tekturami,
choć
> gdy zamokną, to wszystko na nic. A od góry zrób kopczyk z ziemi i okryj

Mozna tez folia pecherzykowa

Elfir

10. Data: 2004-11-20 07:49:03

Od: TooOld w Milanówku <tooold@nie_chce_spamu_superhost.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj młoda, polska, piękna inteligencjo - Internauta agmasza napisał(a),
a oto oficjalna odpowiedź naszego wysłannika na rubieży polskiego
internetu:

> [...]
> przed zima, zeby nie zmarzl. Prosze o rady i sugestie dla kompletnego
> laika. W co owinac doniczke, aby rosina nie przemarzla? Czy zima go

w doniczce moim zdaniem nie ma szans - powinio się zrobic skrzynię dośc
sporą i tak hodować Clematis na balkonie. Teraz jedyne co można zrobić to
zadołowac w gruncie z doniczką i opatulic porządnie.

--
pozdrawiam, kochany rekinek kolcobrzuchaty = J.K. Chiliński
"TooOld"=Transforming Organism Optimized for Observation and Logical Destruction

Troche wspomnień z lata.
coś za coś:)
przedmuchalo wam ogródki?
Witam!