co czytają gimnazjaliści?

1. Data: 2008-01-31 22:28:49

Temat: co czytają gimnazjaliści?
Od: "Stryjenka" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Jakie książki polecacie dla dzieciaków w wieku gimnazjalnym? Czym zaczytują
się dzieciaki w tym wieku? Jaką książkę warto takiemu młodemu człowiekowi
polecić?
Pytam, bo mam dylemat - mam kupić kilka książek do szkolnej biblioteki i...
zależy mi na tym, żeby to były młodzieżowe hity, a nie jakieś gnioty.
Będę wdzięczna za wszelkie sugestie.
Stryjenka

2. Data: 2008-02-02 23:30:43

Temat: Re: co czytają gimnazjaliści?
Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stryjenka" <a...@w...pl> wrote in message
> [...]
zaczytują
> się dzieciaki w tym wieku? Jaką książkę warto takiemu młodemu człowiekowi

Trudno coś polecić, bo gusta mają BAAARDZO różne. Mój by powiedział: Orwell
(Folwark zwierzęcy, 1984), Lem - Solaris, Heller - Paragraf 22, Salinger -
Buszujący w zbożu, Vonnegut - Rzeźnia numer 5, z lżejszych Raymond Chandler,
Alistair Mclean, Ken Follet, Hammett (Sokół maltański) i oczywiście
najnowszy Harry Potter, z którego niby już wyrósł, ale czyta jak mówi: "żeby
wiedzieć, jak się całość skończy, bo to już ostatni tom".
Pewnie na tej liście powinno się znaleźć kilka pozycji z najnowszej
fantastyki, ale tu Ci nie pomogę, bo mój akurat za tym gatunkiem nie
przepada. I weź poprawkę na to, że powyższe pozycje wymienił chłopak -
dziewczyny pewnie czytają zupełnie co innego
Anka & gimnazjalista (III kl)

3. Data: 2008-02-02 23:45:22

Od: Yakhub <y...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W liście datowanym 3 lutego 2008 (00:30:43) napisano:

> "Stryjenka" <a...@w...pl> wrote in message
> zaczytują

> Trudno coś polecić, bo gusta mają BAAARDZO różne. Mój by powiedział: Orwell
> (Folwark zwierzęcy,

Przeczytałem pod koniec liceum

> 1984

Przeczytałem na studiach.

> Lem - Solaris,

Nigdy nie udało mi się przeczytać do końca.

> Heller - Paragraf 22

Późne liceum

> Vonnegut - Rzeźnia numer 5

Pierwsze podejście na początku liceum (starszy brat skądś przywlókł),
ale przebrnąłem dopiero na studiach.

> Anka & gimnazjalista (III kl)

Pogratuluj synowi wyboru lektur. Bądź dumna z dojrzałego syna.
Poważnie piszę.

Yakhub
Nie pisz do mnie na ten adres.

4. Data: 2008-02-03 01:19:04

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Yakhub" <y...@g...pl> wrote in message

Pogratuluj synowi wyboru lektur. Bądź dumna z dojrzałego syna.
Poważnie piszę.

Dziękuję. Ja wiem. Swoją polonistkę też zadziwia. Ale nie on jeden - u nich
w klasie jest więcej osób, które czytały te książki, zrozumiały i pokochały.
Nie wiem, może oni nawzajem na siebie tak oddziaływują, bo co i raz słyszę,
że ktoś tam dostał uwagę z czytanie pod ławką i jak pytam, co czytał, to
słyszę właśnie tytuły takiego kalibru jak te wymienione przeze mnie.
Niestety, autentyczną klasykę typu Trylogia pewnie przeczytają dopiero w
liceum i to pod przymusem. A może i nie pod przymusem - Pan Tadeusz ich
zachwycił.
Gimnazjalistów trochę trudno jest zrozumieć:)
Anka
Yakhub
Nie pisz do mnie na ten adres.

5. Data: 2008-02-03 06:26:32

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]

> zaczytują

> Trudno coś polecić, bo gusta mają BAAARDZO różne. Mój by powiedział: Orwell

Przeczytałem na studiach.

> Lem - Solaris,

Nigdy nie udało mi się przeczytać do końca.

> Heller - Paragraf 22

Późne liceum

> [...]

ale przebrnąłem dopiero na studiach.

> Anka & gimnazjalista (III kl)

Pogratuluj synowi wyboru lektur. Bądź dumna z dojrzałego syna.

---------
Nie wiem. Moje Orwella (obie pozycje) miało w zestawie lektur. Co do reszty to
się już nie wypowiadam, bo są w domu, tylko tego Folwarku brakowało, stąd się
dowiedziałam.

Qra

6. Data: 2008-02-03 11:10:53

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Qrczak" <q...@g...pl> wrote in message

> [...]
reszty to
> się już nie wypowiadam, bo są w domu, tylko tego Folwarku brakowało, stąd

U mojego, z tych przeze mnie wymienionych, w lekturze był tylko Folwark i
własnie wtedy się okazało że 1/3 klasy już czytała, niektórzy nawet po kilka
razy.
Anka

7. Data: 2008-02-06 13:43:28

Od: "Mermaind" <j...@p...kropka.onet.kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pewnie na tej liście powinno się znaleźć kilka pozycji z najnowszej
> fantastyki,

Może "Eragon" oraz druga część trylogii "Najstarszy"?
Trzecia część chyba jeszcze się nie ukazała w Polsce.
autor: Christopher Paolini

Pozdrawiam
Jola

8. Data: 2008-02-06 13:58:41

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.life.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stryjenka <a...@w...pl> napisał(a):

> Pytam, bo mam dylemat - mam kupić kilka książek do szkolnej biblioteki i...
> zależy mi na tym, żeby to były młodzieżowe hity, a nie jakieś gnioty.

Sapkowski! Duzo o ryćkaniu i kurwie syny latają.
Czyli coś co standardowy gimnazjalista lubi najbardziej.

--
s i w a
...czytam: Time i Epoca

9. Data: 2008-02-06 14:51:23

Od: "Old Rena " <o...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stryjenka <a...@w...pl> napisał(a):
> Będę wdzięczna za wszelkie sugestie.

"Mort" Pratchetta. To nic, że ze środka serii. Od tego zaczęłam Pratchetta,
mój syn także.
"Net, Felix i Nika..." czy jakoś tak. Były bodaj trzy książki o nich. Dla
młodszych gimnazjalistów IMO.
"Duża ryba" Daniela Wallace'a (film był na podstawie). Szybko się czyta :),
ciepła i niegłupia książka. Nie czytałam, to polecanka mojego licealisty.

--
Old Rena
[Renata Gierbisz]

10. Data: 2008-02-06 17:10:01

Od: siwa <siwa@BEZ_TEGO.life.pl> szukaj wiadomości tego autora

Old Rena <o...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> "Mort" Pratchetta. To nic, że ze środka serii. Od tego zaczęłam Pratchetta,
> mój syn także.

Tak, mój tak samo.

--
s i w a
...czytam: Time i Epoca

Czy każdy ateista to cham i arogant ?
Kocham Marię matkę Jezusa
Telenet nieuwsgroepen mededeling: nieuwsserver adres aanpassen/Attention: modification de l'adresse du serveur de newsgroup
Nie b?dĽ obojętny - to ich rozzuchwala
pytanie do warszawiaków