Re: co daje sama grupa inwalidzka?

From: "Jeanne" <j...@o...pl>
Newsgroups: pl.soc.inwalidzi
Subject: Re: co daje sama grupa inwalidzka?
Date: Sat, 8 Apr 2006 14:10:24 +0200

Użytkownik "irena" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:e188d5$pp4$1@news.onet.pl...
> Witam Grupowiczow
>
> Jesli ktos kwalifikuje sie na rente, tzn moze ze wzgledu na stan zdrowia
> dostac grupe inwalidzka bez swiadczen pienieznych, to do czego sama ta
> grupa
> upowaznia, inaczej - w czym ona pomaga.
> Prosze o informacje

Troszeczkę wymieszałaś.
Aby otrzymać rentę lekarz orzecznik ZUS musi przede wszystkim orzec
niezdolność do pracy, potem dopiero sprawdza się, czy danej osobie
przysługuje renta (czy spełnia określone przepisami warunki) i ewentualnie
przyznaje rentę lub też tej renty odmawia.
Sama niezdolność do pracy (czyli ta grupa) bez świadczeń pieniężnych
teoretycznie nic nie daje i nie pomaga w niczym.
Do ulg i przywilejów trzeba wyrobić sobie orzeczenie o stopniu
niepełnosprawności (zajmują się tym zespoły ds. orzekania o
niepełnosprawności, PCPR-y). Zespół ds. orzekania o stopniu
niepełnosprawności kwalifikuje osobę do jednego z trzech stopni
niepełnosprawności:
- znacznego,
- umiarkowanego,
- lekkiego.
Tak jak wspominałam na podstawie tego orzeczenia można skorzystać z różnych
przywilejów np. osoba, która ma umiarkowany lub znaczny stopień
niepełnosprawności nie może pracować więcej niż 7 godzin dziennie i 35
godzin tygodniowo, ma też prawo do dodatkowej przerwy w ilości 15 minut. Ma
również prawo do dodatkowego urlopu w ilości 10 dni (wtedy, gdy nie posiada
urlopu powyżej 26 dni) itd....

Jeśli chciałabyś wiedzieć coś więcej, musisz uściślić pytanie, o co
dokładnie Ci chodzi, ponieważ zadałaś pytanie dość ogólne i trudno
stwierdzić, co masz na myśli.

Jeanne

08.04 Adam Pietrasiewicz
08.04 Zbigniew Andrzej Gintowt
09.04 irena
09.04 Bogusława
10.04 Jeanne
19.04 Zbigniew Żygadło
Autotranskrypcja dla niedosłyszących
is it live this group at news.icm.edu.pl
Witam
Zlecę wykonanie takiego chodzika
Czy mozna mieszkać w lokalu użytkowym
karta parkingowa
stuck puck
Chodzik 3 kołowy
zlecenie na chodzik 3 kołowy
Fan club chodzik
Podejście usługodawców do niepełnosprawnych
cicho sza
Chodzik 3 kołowy zmaina kół na wieksze.
halo
Usenet z googla