co do owoców?

1. Data: 2007-07-29 10:09:28

Temat: co do owoców?
Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Chciałem sobie pokroić trochę owoców w kostkę, wrzucić do salaterki
i zalać czymś dobrym. Macie może jakiś ciekawy przepis na szybki sos do
owoców? A może jakieś konkretne połączenia owoców? Czy kroić jak leci? :-)

Pozdrowienia Stalker

2. Data: 2007-07-29 10:25:26

Temat: Re: co do owoców?
Od: "Aicha" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" napisał:

> Chciałem sobie pokroić trochę owoców w kostkę, wrzucić do salaterki
> i zalać czymś dobrym. Macie może jakiś ciekawy przepis na szybki sos
> do owoców? A może jakieś konkretne połączenia owoców?

Ja mam kolorystyczne - czyli np. żółty banan, może być jabłko -
niezbyt słodkie (albo ananas, jak kto lubi), kiwi, pomarańcza, wiśnie
(w wersji dla dorosłych w spirytusie). Sos - najprostszy - jakiś rum
albo koniak, z odrobiną cukru pudru. Może być z bitą śmietaną na
wierzchu, jak masz. Albo z gałką lodów (wtedy gałka bliżej spodu
raczej;))

--
Pozdrawiam - Aicha

3. Data: 2007-07-29 10:27:06

Od: "Aicha" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Aicha"

> wiśnie

... albo jagódki jakieś (granatowe:)) albo maliny.

--
Pozdrawiam - Aicha

4. Data: 2007-07-29 12:26:41

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stalker <t...@i...pl> napisał(a):

> Chciałem sobie pokroić trochę owoców w kostkę, wrzucić do salaterki
> i zalać czymś dobrym. Macie może jakiś ciekawy przepis na szybki sos do
> owoców? A może jakieś konkretne połączenia owoców? Czy kroić jak leci? :-)

Kroić jak leci, a jako sos użyć zmiksowane na puree owoce o konkretnym
kolorze, których w sałatce nie ma /przetarte kiwi fajnie wygląda ze swoimi
ziarenkami, może wiśnie albo porzeczki/, sos można wzbogacić likierem albo
śmietanką...

Ania

5. Data: 2007-07-29 16:59:59

Od: Ikselka <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stalker napisał(a):
> [...]
> owoców? A może jakieś konkretne połączenia owoców? Czy kroić jak leci? :-)

Schłodzone(!!!) owoce: banany, ciemne śliwki, świeży ananas i
dojrzałe(!) mango - w równych ilościach, w kostkę grubą. Do tego wlać
schłodzoną pinacoladę pół na pół z dobrym(!!!) gęstym advocatem,
wymieszać i od razu jeść, zanim się zagrzeje... Mmmm... Można dać pod
spód lody waniliowe... Mmmm....

PS. Owoce muszą być schłodzone przed pokrojeniem i wymieszaniem,
ponieważ ta sałatka owocowa nie może długo czekać na konsumpcję
(ciemnienie bananów), a chłodna być jednak musi...

--

XL wiosenna :-)

*************
"Deja vu" - "Wszyscy jesteście w milicji? - Fantastyczny kraj!"

6. Data: 2007-07-29 17:07:45

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ikselka" <i...@w...pl> wrote in message
> [...]
:-)

> [...]
> ponieważ ta sałatka owocowa nie może długo czekać na konsumpcję
> (ciemnienie bananów), a chłodna być jednak musi...

Plasterki banana zanurzyć w soku cytryny, a nawet pomarańczy - kwas może
powstrzymać ciemnienie - próba wskazana.

7. Data: 2007-07-29 17:30:04

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha napisał(a):
> [...]

> ziarenkami, może wiśnie albo porzeczki/, sos można wzbogacić likierem albo

Pomysł z puree owocowym rewelacja. Puree z brzoskwiń z dodatkiem "Black
Curranta" (Bo akurat to było pod ręką :-) Wprawdzie przesadziłem z
Currantem jako dodatkiem, ale przy drugiej miseczce już nie
przeszkadzało :-)

Myslę, że dobry efekt byłby przy połączeniu przy puree owoców z
odpowiednim alkoholem smakowym (na zasadzie śliwki - śliwowica :-)

P.S. Jeśli takie puree wzbogacić jogurtem to jest sens lać tam alkohol?
Nie chciałbym tarcić trunków na eksperymenty :-)

Pozdrowienia Stalker

8. Data: 2007-07-29 18:11:21

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Stalker <t...@i...pl> napisał(a):

> P.S. Jeśli takie puree wzbogacić jogurtem to jest sens lać tam alkohol?
> Nie chciałbym tarcić trunków na eksperymenty :-)

Ajerkoniak do brzoskwiń i jogurtu mógłby pasować...

Albo śmietanka z malibu i wiórkami kokosowymi do bananów lub ananasa.

Ania

9. Data: 2007-07-29 20:31:42

Od: mauret <m...@b...zabrze.net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Stalker napisał(a):
> [...]
> owoców? A może jakieś konkretne połączenia owoców? Czy kroić jak leci? :-)

U mnie ostatnio furorę robi arbuz w galaretce:)polecam.
Sylwia

10. Data: 2007-07-30 21:26:45

Od: "R@blinka" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> U mnie ostatnio furorę robi arbuz w galaretce:)polecam.

Brzmi ciekawie :)
Arbuz pokrojony w kostkę czy w większych kawałkach? Jaka
galaretka?

wyjazd do Czarnogóry, pocz. września, szukam chętnych, chętnie poznam bałkańską kuchnię
Przepisy na ciasta robione w maszynie do pieczenia chleba
Omulko - wg Marka Krukowskiego, nieco zmodyfikowane
BARSZCZ CZERWONY POLSKI...
SZUKANO FOREMEK