co można zrobić z cykorii?

1. Data: 2003-12-22 15:53:28

Temat: Re: co można zrobić z cykorii?
Od: "misiczka" <U...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ola" <o...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:bs748l$n9v$1@inews.gazeta.pl...
> Nadszedł czas cykorii. Co można z niej przyrządzić oprócz sałatki z
szynką?

Ja robię cykorię z pomarańczami i vinegretem.

pozdrawiam cieplutko
misiczka z Wrocławia

--
Czasami myślę, że Bóg tworząc człowieka,
przecenił nieco swoje zdolności (O. Wilde)

1. Data: 2003-12-22 15:57:07

Temat: co można zrobić z cykorii?
Od: "Ola" <o...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nadszedł czas cykorii. Co można z niej przyrządzić oprócz sałatki z szynką?
Chcę urozmaicić menu. Pozdrawiam.

1. Data: 2003-12-22 17:19:09

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Ola" <o...@p...gazeta.pl> schrieb im Newsbeitrag
> Nadszedł czas cykorii. Co można z niej przyrządzić oprócz sałatki z
szynką?
> Chcę urozmaicić menu. Pozdrawiam.

Ja robie na cieplo:
Cykorie czyszcze, wydrarzam z koncowek "to gorzkie", jesli sa dosc duze to
przecinam i wycinam "to gorzkie", wkladam do gotujacej sie wody z sola i
odrobina cukru i gotuje ok. 15-20 min. nast. odcedzam; kazda cykorie (lub
polowke) owijam plasterkiem szynki gotowanej i ukaldam w naczynu
zaroodpornym; pokrojona cebule podsmazam na oleju z oliwek, zalewam smietana
lub mlekiem i w razie potrzeby zageszczam, doprawiam pieprzem, sola,
pietruszka (lub inna zielenina) i czosnkiem; tym goracym sosem zalewam
cykorie, posypuje startym serem zoltym i wsadzam to wszystko do nagrzanego
piekarnika tak az sie ser rozpusci. Do tego podaje ziemniaki.

zobacz tez tu:
http://www.kuchnia.3miasto.pl/2354.htm

Monika

1. Data: 2003-12-22 17:39:23

Od: "Clio" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ola" <o...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Nadszedł czas cykorii. Co można z niej przyrządzić oprócz sałatki z
szynką?
> Chcę urozmaicić menu. Pozdrawiam.
Ja robie salatke z cykorii z pomaranczami (llub mandarynkami) i czosnkiem w
sosie jogurtowym lub majonezowym.
Pozdrawiam
Iza

1. Data: 2003-12-22 17:54:57

Od: "arielka" <a...@s...ca> szukaj wiadomości tego autora

uzytkownik "Ola" <o...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> szynką?

cykoria z winigronami

3 duze cykorie
30 dag ciemnych winogron
10 dag orzechow laskowych
4 łyzki jogurtu naturalnego albo smietany
2 łyzki miodu
2 łyzki oleju arachidowego
kilka lisci sałaty,sol,pieprz

cykorie opłukac,osaczyc,odciac twarde nasady
kilka duzyc lisci zostawic,pozostałe porwac na małe kawałki

cykorie,posiekane orzechy,połowki winogron bez pestek,wymieszac w salaterce
z sosem przygotowanym z jogurtu,miodu,oleju,doprawic sola i pieprzem,
udekorowac liscmi cykorii i sałaty albo na nich podawac.

cykoria słodko-pikantna

3 cykorie
grejfrut
3 pomarancze
3łyzki oliwy
poł łyzeczki musztardy
sok z cytryny
kawałek imbiru
sol ,pieprz

cykorie umyc i jak poprzednio;)
grejfrut i pomarancze obrac,podzielic na czastki i kazda czastke na poł
przeciac
cytryne obrac ,pokroic na plasterki,potem na małe kawałki
wszystko polac sosem pomieszanym z oliwy,soku z cytryny,musztardy i utartego
na tartce imbiru,dodac
rowniez pieprz i sol do smaku
smacznego
pozdrawiam arielka