co na glebę lessową?

1. Data: 2003-04-17 11:16:07

Temat: co na glebę lessową?
Od: "Kinga" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

witajcie,

Jestem początkującym ogrodnikiem, a właściwie jeszcze nawet takim nie
jestem, bo dopiero przymierzam się do posadzenia na działce jakiejś
roślinności. :)
Działka to gleba lessowa, stąd nie wiem jakie rośliny najlepiej sobie na
takowej radzą, chodzi mi o drzewa i krzewy...jeśli moglibyście zasugerować
jakieś nazwy roślinek, byłabym bardzo wdzięczna...

dziękuję za sugestie :)

Kinga

2. Data: 2003-04-17 11:24:29

Temat: Odp: co na glebę lessową?
Od: "Janusz Czapski" <j...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kinga <k...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:b7m2ej$hmp$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
> takowej radzą, chodzi mi o drzewa i krzewy...jeśli moglibyście zasugerować
> jakieś nazwy roślinek, byłabym bardzo wdzięczna...

Wszystko co najlepsze zasugeruje Ci strona www.winogrona.org :-)
Pozdrawiam :-)
Janusz

3. Data: 2003-04-17 11:27:42

Temat: Re: co na glebę lessową?
Od: "Kinga" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

sugerujesz założenie winnicy? :) a to się mąż ucieszy :)
pzdr,
Kinga

4. Data: 2003-04-17 11:41:08

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Działka to gleba lessowa,
> Kinga

Lessy. No no, dobra rzecz. Poza roślinami wymagającymi "skrajnych"
podłoży to wszystko urośnie ładnie.
No i winnica na lessach.... ach to by było coś. Jak teren nie za duży to i
100m. pod winorośla to już coś [tak na własne potrzeby].
Zakładamy oczywiście że to naprawdę lessy. Jakie okolice?
PP.

5. Data: 2003-04-17 12:12:26

Od: "Kinga" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

tereny tuż pod Lubliniem w stronę Wa-wy...
gleba jest koloru jakby żółtawego/piaskowego, ma tendencje do pękania i
jest bardzo "męsista" i zwarta, i ma tendencje do pękania (dosyć szybko gdy
brak jej wody, a także jest mocno spękana teraz po zimie)....
pzdr,
Kinga

6. Data: 2003-04-17 20:02:10

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"1stgreen" <1...@w...pl> writes:

> No i winnica na lessach.... ach to by było coś. Jak teren nie za
> duży to i 100m. pod winorośla to już coś [tak na własne potrzeby].

100m? A co to jest 100m? Jeden ar? Na winnicę? Hmmm...

G.
--
Pewien stary pan Jan z Ałma-Aty
wprawiał sowy w pijaniu herbaty.

7. Data: 2003-04-17 21:30:13

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 100m? A co to jest 100m? Jeden ar? Na winnicę? Hmmm...
> G.

Pod jedną odmianę oczywiście. 100m x minimum 50 odm to nam da te minimum
całkowite. Niprawdarz? PP.

Czym wyplenic akacje?
Ploty i maty wilkinowe, trzcinowe.
pytanie o "porzadne" drzewo