co najszybciej rośnie?

11. Data: 2000-11-30 08:10:25

Temat: Re: co najszybciej rośnie?
Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Karolczak wrote:
> Na pewno prawo to obejmuje drzewa starsze niz 5 lat.

Jeszcze raz - podaj zrodlo - najlepiej nr Dz.U.
Wyjasnienia "gdzies slyszalem/czytalem" nie przyjmuje.

Pozdrawiam serdecznie
Krzysiek Koterba :-)

12. Data: 2000-11-30 08:52:15

Temat: Re: co najszybciej rośnie+wycinka drzew
Od: "Basia Kulesz" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Koterba" <k...@r...pl> napisał w wiadomości

> Jeszcze raz - podaj zrodlo - najlepiej nr Dz.U.
> Wyjasnienia "gdzies slyszalem/czytalem" nie przyjmuje.

Były artykuły na ten temat w czasopiśmie "Ogrody", maksimum parę miesięcy
temu. Chyba z powołaniami na Dz.U. Poszukasz, czy mam poszperać przez
weekend?

U mojej ciotki w ogrodzie rosłą przedwojenna wierzba biała płacząca. Drzewo
niszczyło wodociągi, rynny, dachy i to nie tylko u właścicieli. Ciotka
poprosiła panią z odpowiedniego wydziału Urzędu Miejskiego. Pani inżynier
przyszła, pooglądała i dała zezwolenie na wycinkę pod warunkiem, że posadzi
się jakieś drzewka w zamian. Jakaś tam opłata była, ale symboliczna
(manipulacyjna?). O opłacie za wycięcie własnego drzewa mowy nie było.

Pozdrawiam, Basia.

13. Data: 2000-11-30 09:21:09

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz wrote:
> Były artykuły na ten temat w czasopiśmie "Ogrody", maksimum parę miesięcy
> temu. Chyba z powołaniami na Dz.U. Poszukasz, czy mam poszperać przez
> weekend?

Pamietam, czytalem. Musze tylko dotrzec do zrodel czyli Ustawy, bo nie
wszystko tam bylo dla mnie jasne i oczywiste.
Jest tez ten artykul tu: http://www.ogrodnik.pl/ogrody/ogrody_38_02.asp
(przepraszam Krzysiu :-) )

Pozdrawiam serdecznie
Krzysiek K.

14. Data: 2000-11-30 10:54:07

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Koterba wrote:
> Pamietam, czytalem. Musze tylko dotrzec do zrodel czyli Ustawy, bo nie
> wszystko tam bylo dla mnie jasne i oczywiste.

Dotarlem. Mam.

Ustawa o ochronie i ksztaltowaniu srodowiska

Art. 48. 1. Jednostki organizacyjne i osoby fizyczne sa obowiazane
utrzymywac we wlasciwym stanie drzewa i krzewy rosnace na uzytkowanych
nieruchomosciach.
2. Usuniecie drzew i krzewow z terenu nieruchomosci moze nastapic za
zezwoleniem wojta, burmistrza albo prezydenta miasta. Organ ten moze
uzaleznic udzielenie zezwolenia od przesadzenia drzew lub krzewow we
wskazane przez niego miejsce, jezeli takie przesadzenie jest mozliwe,
albo od zastapienia drzew lub krzewow przewidzianych do usuniecia innymi
drzewami lub krzewami.
4. Przepisow ust. 2 nie stosuje sie do:
1) drzew i krzewow owocowych,
2) drzew i krzewow sadzonych na plantacjach,
3) drzew i krzewow, ktorych wiek nie przekracza 5 lat, z zastrzezeniem
pkt 4,
4) drzew i krzewow, ktorych wiek nie przekracza 30 lat, usuwanych z
terenu nieruchomosci stanowiacych wlasnosc lub bedacych w uzytkowaniu
wieczystym osob fizycznych.

"Przyjemnego" ciecia :-)
Pozdrawiam serdecznie
Krzysiek K. :-)

15. Data: 2000-11-30 12:22:49

Od: <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pozdrawiam, Basia.
> Jeżel istnieje przepis o zakazie wycnki drzew starszych niz 5-letnie to byłby
to jeden z głupszych przepisów jakie znam, ale szczerze mówiąc myślę, że się
mylisz. Mam wrażenie, że chodzi raczej o drzewa 15-letnie

16. Data: 2000-12-01 06:18:25

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> Jest tez ten artykul tu: http://www.ogrodnik.pl/ogrody/ogrody_38_02.asp
> (przepraszam Krzysiu :-) )

Nie wiem kogo i za co przepraszasz.
Uważam, że witryna ogrodnik jest bardzo pożyteczna i warto z niej korzystać.
Bywają tam dosyć polemiczne przedruki z czasopism ale to przecież ich nie
przekreśla. Ważnym jest aby, jednak, zwalczać bzdury bo to może przyczynić
się do wyeliminowania lekceważenia czytelników i podnosi poziom pisma.
Ostatnio, wskazano mi stronę, w tej witrynie, niezgodną z tematem wątku ale
takie wypadki przy pracy mogą się zdarzać.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

17. Data: 2000-12-01 06:26:55

Od: Krzysztof Koterba <k...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof Marusiński" wrote:
> Nie wiem kogo i za co przepraszasz.

Jak to mawiaja: uderz w stol a nozyce sie odezwa :-)

Pozdrawiam serdecznie
Krzysiek K. :-)

18. Data: 2000-12-01 12:25:55

Temat: Re: co ... i obrona Ogrodnika
Od: "Ewa Złotowska" <e...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

O, protestuję.
Wy, Szanowni Grupowicze, jesteście spece z doświadczeniem, a dla juniorów
jest tam mnóstwo wiadomości. Zaś opiekun, p. Jerzy Wożniak pracowicie i
obszernie odpisuje na indywidualne maile, za co mu chwała.Ewa

19. Data: 2000-12-02 17:09:07

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

> Jak to mawiaja: uderz w stol a nozyce sie odezwa :-)

W tym wypadku uderzyłeś w Krzysia a Krzysztof się odezwał. Gdzie tu miejsce
na stół i nożyce?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

20. Data: 2000-12-03 06:27:51

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewa Złotowska" <e...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

> O, protestuję.

Protestuję przeciwko niesprecyzowanym protestom.
Czy przeciwko słowom: "Uważam, że witryna ogrodnik jest bardzo pożyteczna i
warto z niej
korzystać." ?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to