co polecacie

1. Data: 2015-10-07 10:03:17

Temat: co polecacie
Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Chce kolo domu posadzic kilka iglakow. Jakie odmiany polecacie? Moje
wymagania to przede wszystkim wzrost nie przekraczajacy 6m u doroslego
osobnika. Pokroj choinkowaty. Moze byc swierk, sosna lub jodla. Odmian
jest tyle, ze mozna w internecie spedzic tydzien i wraz sie tego nie
ogarnie. Wiec ciekaw jestem opini grupy jakie odmiany wziac pod uwage.
Pozdrawiam
Tomek

2. Data: 2015-10-08 13:09:24

Temat: Re: co polecacie
Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 07.10.2015 o 10:03, tomekp pisze:
> [...]
> jest tyle, ze mozna w internecie spedzic tydzien i wraz sie tego nie
> ogarnie. Wiec ciekaw jestem opini grupy jakie odmiany wziac pod uwage.

W wyniku burzliwej dyskusji na grupie postanowilem posadzic kartofle

Pozdrawiam
Tomek

3. Data: 2015-10-08 13:44:01

Od: Trybun <i...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2015-10-07 o 10:03, tomekp pisze:
> [...]
> jest tyle, ze mozna w internecie spedzic tydzien i wraz sie tego nie
> ogarnie. Wiec ciekaw jestem opini grupy jakie odmiany wziac pod uwage.

Zdecydowanie jodły. Same korzyści, nie atakują ich choroby ani
szkodniki. Można nawet wybrać taką zapachową, która po deszczu wydziela
aromat. Co do gatunku to raczej Ci nie pomogę bo nawet nie pamiętam jak
zwać te które posadziłem u siebie. Tak że o to najlepiej zapytaj
sprzedawcę, ew. rozejrzyj się w necie.

4. Data: 2015-10-08 16:14:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 8 Oct 2015 13:09:24 +0200, tomekp napisał(a):

> W wyniku burzliwej dyskusji na grupie postanowilem posadzic kartofle

Chyba słusznie. Ja mam same wysokie albowiem, więc nie poradzę, a w guglu
tak samo oboje potrafimy się poruszać chyba? Mam też parę cisów. Raczej nie
dożyjesz tego, iżby np cisy przerosły Twe oczekiwania, bo cisy rozmnażane
są wegetatywnie i dlatego zawsze będą krzaczaste. Nawet gdybyś miał
rozmnożone z nasion (generatywnie), to zanim urosnąąąąąą.... 3-)

5. Data: 2015-10-09 08:53:35

Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 08.10.2015 o 16:14, Ikselka pisze:

> [...]
> są wegetatywnie i dlatego zawsze będą krzaczaste. Nawet gdybyś miał
> rozmnożone z nasion (generatywnie), to zanim urosnąąąąąą.... 3-)

Wyglada na to ze jest problem z iglakami o posredniej wielkosci. Gdzie
nie spojrzec to albo 25m albo 1.5m. No wyjatkiem sa jalowce ale z nich
posadzilem zywoplot. Chcialbym teraz nieco urozmaicic krajobraz. Zona
chce jakiegos swierka ktory moznaby przyozdobic na swieta, czyli
musialby rosnac niedaleko okna. Niestety zwykly swierk bardzo szybko
wystrzeli w gore a tego nie lubie. Cisow tez nie lubie.

6. Data: 2015-10-09 16:08:30

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 9 Oct 2015 08:53:35 +0200, tomekp napisał(a):

> Niestety zwykly swierk bardzo szybko
> wystrzeli w gore a tego nie lubie.

http://forumogrodnicze.info/viewtopic.php?f=33&t=737
9&view=previous

7. Data: 2015-10-09 19:12:08

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomekp" <t...@a...ma.kota.pl> napisał w wiadomości
> . Zona chce jakiegos swierka ktory moznaby przyozdobic na swieta, czyli
> musialby rosnac niedaleko okna. Niestety zwykly swierk bardzo szybko
> wystrzeli w gore ...

Hejka. To może posadź mój ulubiony świerk serbski w wersji nana.
Pozdrawiam niewysoko Ja...cki

PS
http://www.e-katalogroslin.pl/plants/4476,swierk-ser
bski-nana_picea-omorika-nana

co z tą pigwą
jakim roztworem "zasilac"?
wilczomlecz - rozmnazanie przez ciecie
dracena - jaka ziemia/gleba dla dosypania
pierwszy