co tam kur...?

11. Data: 2018-05-01 19:22:59

Temat: Re: co tam kur...?
Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-01 o 18:05, denat 'POPIS/EU pisze:
> głupota!
>
> kiedyś podobno było jakieś o długie i o krótkie i inne takie
> z których wywodzi się ortografia...
>
> teraz już tylko w telewizji zaciągają - mazowieckiem... i to z przytupem...
>
> głupota!
>
> teraz chyba już wszyscy mówią mazowieckim - a telewizja i tak swoje...

Dawniej mówiło się poprawnie:mazowieckim

Od czasów nastania Wałęsy jakieś ćwoki zmieniły sobie na mazowieckiem.
Po moim trupie jak ja bym miała powiedzieć tak jak mówią te ćwoki.

--
animka

12. Data: 2018-05-01 19:38:58

Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Od czasów nastania Wałęsy jakieś ćwoki zmieniły sobie na mazowieckiem.
> Po moim trupie jak ja bym miała powiedzieć tak jak mówią te ćwoki.

ale odczuwasz jak oni to akcentują? ;o)

13. Data: 2018-05-01 21:06:37

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-01 o 19:38, denat 'POPIS/EU pisze:

> ale odczuwasz jak oni to akcentują? ;o)

Nie odczuwam raczej, bo na ogół w tym samym czasie mam przed nosem
monitor. a telewizor działa z boku, więc nie jestem taka skupiona.
Niemniej jednak krew mnie zalewa jak słyszę; kieleckiem. łódzkiem.
warszawskiem A niech ich...
Jest taja fajna, inteligentna pogodynka, która na początku mówiła
poprawnie, ale pewnie ją "oszprycowali" i teraz "tańczy" tak jak jej
nakazali.
Normalnie tragedia.

--
animka

14. Data: 2018-05-02 16:23:56

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Z zasady nie komentuję nicków i sygnaturek, ale twoja
>jest wyjątkowo niemiła... masz problem z ortografią,
>OK, rozumiem, tylko dlaczego obrażasz ludzi przywiązanych
>do zasad i kultury języka pisanego? Poprawność językowa
>nic nikomu nie narzuca, nie świadczy o ułomności umysłu...
>wręcz przeciwnie!

1. Nie mam problemu z ortografią.
2. Nie obrażam ludzi z sentymentem do języka polskiego i jego kultury.
Zwracam uwagę na ludzi bezmyślnie utrudniającym życie dzieciom, polskim
dzieciom, a one właśnie będą używać tego języka pisanego. One go zmieniają,
bo język polski jest językiem żywym, a nie jak np. łacina martwym.
Życie języka wymusza zmiany, i starsi ludzie muszą się z nimi pogodzić, nie
koniecznie dostosowując się do nowego zapisu.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

15. Data: 2018-05-02 19:02:09

Od: pulsar <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-02 o 16:23, Stokrotka pisze:

> 1. Nie mam problemu z ortografią.

Tak? To dlaczego w swoich tekstach, na różnych forach
walisz te okropne błędy ortograficzne? Naprawdę myślisz,
że tak można, że wystarczy zamieścić jakieś ignoranckie
zdanko w sygnaturce, i już można się znęcać nad językiem
publikując te swoje teksty do czytania przez innych?

> 2. Nie obrażam ludzi z sentymentem do języka polskiego i jego kultury.

Tu nie chodzi o jakieś sentymenty, ale o ZASADY (sic!)
ortografii języka polskiego. Nie rozumiesz, czy udajesz?

> [...]
> dzieciom, a one właśnie będą używać tego języka pisanego. One go
> zmieniają, bo język polski jest językiem żywym, a nie jak np. łacina

OK, mętnie piszesz, że 'zwracam uwagę na ludzi utrudniającym
życie dzieciom' posądzając ich o BEZMYŚLNOŚĆ, OTĘPIAŁOŚĆ
umysłową... i jeszcze masz czelność pisać, że ich nie obrażasz?
Paradne...! Może napiszesz jeszcze, że im się to należało...?

> Życie języka wymusza zmiany, i starsi ludzie muszą się z nimi pogodzić,
> nie koniecznie dostosowując się do nowego zapisu.

Tak, tak... napisz jeszcze, że będą to zmiany 'narodowe'!
Wtedy może my, starsi ludzie, będziemy się musieli pogodzić
z takimi władczymi wyrokami ignorantów...

Nie doczekanie wasze...!

---
pulsar

16. Data: 2018-05-02 20:27:18

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-02 o 16:23, Stokrotka pisze:
> Życie języka wymusza zmiany, i starsi ludzie muszą się z nimi pogodzić,
> nie koniecznie dostosowując się do nowego zapisu.

LOL
Masz schizofrenię?
Na stare lata zaczęłaś do szkoły podstawowej chodzić?

--
animka

17. Data: 2018-05-02 20:30:12

Od: denat 'POPIS/EU <N...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

(wyprzedzę nieco)

widać już jakim gównem są techniczni,
a jakim dobrem humaniści...
chodzi o to, że ci drudzy nauczani są cfelić tych piewszych co jest
najwyżej ocenianą cechą w strefie...

co Grupa Na To?

18. Data: 2018-05-03 11:32:05

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 1. Nie mam problemu z ortografią.

>Tak? To dlaczego w swoich tekstach, na różnych forach
>walisz te okropne błędy ortograficzne?

Propaguję inny stosunek do ortografi niż twoje podejście do życia.

>... myślisz,... że wystarczy zamieścić jakieś ignoranckie
>zdanko w sygnaturce, i już można się znęcać nad językiem
>publikując te swoje teksty do czytania przez innych?

Ja się nie znęcam nad językiem.
Język nie czuje, więc nie da się nad nim znęcać.
Moje teksty , statystycznie, zawierają dużo mniej odstępstw od zapisu
tradycyjnego niż teksty pozbawione tzw. polskiego litenictwa.
Faktycznie zaś zawierają odstępstw od ortografi tradycyjnej dużo mniej, niż
wynikało by to ze statystyki występowania ó, rz i ch.
Tak jakoś weszło mi to w klawiaturę , pisanie ze zmniejszoną ilością tego co
nielogiczne w polskiej ortografi.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

19. Data: 2018-05-03 11:37:13

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Masz schizofrenię?
> Na stare lata zaczęłaś do szkoły podstawowej chodzić?

Nie rozumiem twojego sposobu myślenia.
Jezyk polski jest żywy.
Zmienia się słownictwo, wymowa , i w konsekwencji powinien zmieniać się
zapis , na logiczny i intuicyjny.
To zaś wymusza zwyczajne reformy ortografi,
będące czymś normalnym w każdym żywym języku,
stale , a także większe reformy co kilkadzisięt,
lub co małe kilkaset lat.
Jednak reforma ortografi nie musi i nie powinna zmuszać , dajmy na to 70
letniego Polaka do pisania innego niż jego kilkudziesięcioletnie nawyki.
Jednak tak samo ten 70 letni Polak nie ma prawa
wymuszać np staropolskiego zapisu na wnuku.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

20. Data: 2018-05-03 11:53:45

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-03 o 11:37, Stokrotka pisze:

> [...]
> Jednak tak samo ten 70 letni Polak nie ma prawa
> wymuszać np staropolskiego zapisu na wnuku.

Masz 70 lat, albo w Twojej rodzinie są 70 letnie tumany, debile i taki
dali Ci przykład,
PLONK

--
animka

Dlaczgo?
baba
Medycy w Pytaniu na Śniadanie - potępiam
Co to jest koronka dotycząca zęba?