co tam kur...?

21. Data: 2018-05-03 16:52:39

Temat: Re: co tam kur...?
Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Masz 70 lat, albo w Twojej rodzinie są 70 letnie tumany, debile i taki
> dali Ci przykład,

Faktycznie, prawidłowego stosunku do ortografi nauczył mnie dziadek, gdy
miałam około 7-9 lat.
Zrozumiałam wtedy , że ważniejszy jest sens niż zapis.
Jednak dalej nie rozumiem twojego sposobu myślenia:
możesz coś napisać bez obrażania mnie i mojej rodziny?
Bo z tego co napisałam, jednoznacznie wynika, że ci 70 latkowie
poprawnie stosują twoje zatwardziałe reguły ortograficzne,
lecz z mądrością , tobie obcą, nie zmuszają do tego dzieci.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

22. Data: 2018-05-03 20:30:04

Od: pulsar <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-03 o 11:32, Stokrotka pisze:

> Propaguję inny stosunek do ortografi niż twoje podejście do życia.

Co ty możesz wiedzieć o moim podejściu
do życia? Piszemy przecież o ortografii...

> Ja się nie znęcam nad językiem.
> Język nie czuje, więc nie da się nad nim znęcać.

Ale w odróżnieniu od ciebie, tak czują to czytający
te twoje niechlujne teksty. Nie pomyślałaś o tym?

> Moje teksty , statystycznie, zawierają dużo mniej odstępstw od zapisu
> tradycyjnego niż teksty pozbawione tzw. polskiego litenictwa.
> Faktycznie zaś zawierają odstępstw od ortografi tradycyjnej dużo mniej,
> niż wynikało by to ze statystyki występowania ó, rz i ch.
> Tak jakoś weszło mi to w klawiaturę ,

...tak samo ci to weszło?

> pisanie ze zmniejszoną ilością
> tego co nielogiczne w polskiej ortografi.

Widzę też, że nie czytasz tego co piszesz...
odpuszczasz sobie myślenie, no i oczywiście
interpunkcję!

Nic do ciebie nie trafia...

Jesteś fanką PiS?

---
pulsar

23. Data: 2018-05-03 21:30:42

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01/05/2018 o 11:49, Stokrotka pisze:

> Jedyna skuteczna metoda, to pszed każdym kęsem zastanowić się: na co ja
> mam właściwie ohotę?

dokladnie na to na co mam ochote, sluchajmy siebie

--
gazebo

24. Data: 2018-05-03 21:49:27

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02/05/2018 o 18:02, pulsar pisze:

> [...]
> publikując te swoje teksty do czytania przez innych?

> Tu nie chodzi o jakieś sentymenty, ale o ZASADY (sic!)
> ortografii języka polskiego. Nie rozumiesz, czy udajesz?

> OK, mętnie piszesz, że 'zwracam uwagę na ludzi utrudniającym
> życie dzieciom' posądzając ich o BEZMYŚLNOŚĆ, OTĘPIAŁOŚĆ
> umysłową... i jeszcze masz czelność pisać, że ich nie obrażasz?
> Paradne...! Może napiszesz jeszcze, że im się to należało...?

> Tak, tak... napisz jeszcze, że będą to zmiany 'narodowe'!
> Wtedy może my, starsi ludzie, będziemy się musieli pogodzić
> z takimi władczymi wyrokami ignorantów...

jak tak stary jestes to gdzie ty sie uchowales?

--
gazebo

25. Data: 2018-05-03 22:12:41

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-03 o 20:30, pulsar pisze:

> [...]
>
> ...tak samo ci to weszło?

> Widzę też, że nie czytasz tego co piszesz...
> odpuszczasz sobie myślenie, no i oczywiście

Może raczej od bulu.

A mój kochany wnuczek (II kl. podstawówki) jak go poprosiłam, żeby
napisał wyraz róża-napisał róża. Mój skarb, moja krew :-)

--
animka

26. Data: 2018-05-04 18:14:07

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A mój kochany wnuczek (II kl. podstawówki) jak go poprosiłam, żeby napisał
> wyraz róża-napisał róża. Mój skarb, moja krew :-)

Znane mi dziecię, dziś w wieku około maturalnym,
gdy ja zaczynając pszygodę z reformą ortografi poprosiłago,
wtedy dziecię 6-letnie, o napisanie wyrazu "lodówka"
zabaczyłam napis : "LODÓWKA"
Jednak na pytanie, dlaczego napisano pszez "ó"
nie dziecię nie umiało odpowiedzieć.

Poprawność ortograficzną dziecię to miało pewnie
jak ja w genotypie.
Sama się czasem zastanawiam, czy nie dobijam swojej rodziny
zwłaszcza pokoleń następnego wieku,
skoro na reformie zyskają inne niż nasze geny,
zyskają geny ludzi z umysłem ociężałym.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

27. Data: 2018-05-04 18:27:10

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Co ty możesz wiedzieć o moim podejściu
>do życia? Piszemy przecież o ortografii...

Podejście do ortografi jest jak najbardziej elementem stosunku do życia.
Kiedyś, na mojej stronie ortograficznej był artykuł (link) jak amerykańscy
naukowcy zbadali i dowiedli, że w rodzinie gdzie dzieci są lepsze z
ortografi niż pszeciętna wiekowa występuje więcej ludzi z nadciśnieniem
tętniczym.

Tak więc uproszczenie ortografi ma pozytywne znaczenie prozdrowotne.

>Ale w odróżnieniu od ciebie, tak czują to czytający
>te twoje niechlujne teksty. Nie pomyślałaś o tym?

A co czujesz czytając tekst bez polskiego liternictwa?
A czy podobinie reagujesz jak widzisz takie teksty?
Mnie razi brak polskiego liternictwa i to bardzo.
A jakoś nikt tej masy ludzi nie potępia za to , że są leniwi, niedouczeni,
olewają prawidłową konfigurację.
Czyli wybierasz ociężałość umysłową.

>...tak samo ci to weszło?
Samo, jak człowiek stara się omijać wyrazy z ó, rz i ch
to po czasie jakoś używa takiego słownictwa po prostu zdecydowanie mniej.

>Widzę też, że nie czytasz tego co piszesz...
>odpuszczasz sobie myślenie, no i oczywiście
>interpunkcję!

Jesteś bezczelny. Moje teksty zawierają statystycznie zdecydowanie
mniej odstępstw od ortografi tradycyjnej niż pszeciętny tekst .
Także w zakresie interpunkcji, i jeśli o to idzie, to dość często czepiają
się mnie, że zbyt często używam pszecinka.

>Jesteś fanką PiS?

To nie na temat, ale nie znoszę Ziobry.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

28. Data: 2018-05-05 09:08:16

Od: gazebo <g...@j...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03/05/2018 o 20:49, gazebo pisze:

> jak tak stary jestes to gdzie ty sie uchowales?

no i znalazlem

==
przede wszystkim czytaj listę przez co najmniej dwa tygodnie (w Dawnych
Czasach, kiedy mężczyźni byli prawdziwymi mężczyznami, kobiety
były
prawdziwymi kobietami a małe futrzaste istoty z Santraginusa IX
były
prawdziwymi małymi futrzastymi istotami z Santraginusa IX, doradzany
okres
lurkowania list przed odzywaniem się wynosił pół roku, ale żyjemy w
okresie
upadku obyczajów),
==

--
gazebo

29. Data: 2018-05-05 11:42:45

Od: pulsar <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2018-05-04 o 18:27, Stokrotka pisze:

> Podejście do ortografi jest jak najbardziej elementem stosunku do życia.

Twoje odpowiedzi świadczą, że jednak masz spory
problem nie tylko z ortografią. Ale skoro
o ortografię się spieraliśmy, chciałbym żebyś
może coś z tego zapamiętała, pisze się:

ortografii
przeciętna
przecinek

a ten ostatni, podobnie jak kropkę, nie poprzedza
się spacją.

Bardzo mi cię żal, bo wymyśliłaś bzdurną teorię
i trzymasz się jej kurczowo, nie bacząc na to,
jakie to żałosne...

---
pulsar

30. Data: 2018-05-05 19:26:57

Od: "Stokrotka" <o...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Twoje odpowiedzi świadczą, że jednak masz spory
>problem nie tylko z ortografią. Ale skoro
>o ortografię się spieraliśmy, chciałbym żebyś
> [...]

Umiesz czytać?
Jednak nie.
W stopce wyraźnie pisze, że tekst odbiega śladowo od ortografi tradycyjnej
właśnie popszez zamianę ii na i, na końcu wyrazu;
oraz prz... w psz...
ponieważ taki, zreformowany zapis jest zgodny z wymową.

>a ten ostatni, podobnie jak kropkę, nie poprzedza
>się spacją.
To jest uż czepianie się.
Casami należy postawić spację, by wyeksponować ten znak.

>Bardzo mi cię żal, bo wymyśliłaś bzdurną teorię
>i trzymasz się jej kurczowo, nie bacząc na to,
>jakie to żałosne...

Bardzo mi żal , że wykazałeś się ociężałością umysłową pszejawiającą się
brakiem kultury popszez obrażanie dyskutanta,
brakiem argumentacji, brakiem podjęcia jakiejkolwiek dyskusji z argumentami,
jakie pszedstawiłam.

Co do zaś teori, to nie jest ona bzdurna,
skoro, poczatkowowo modywikowana, w końcu
doczekała się formy używanej pszeze mnie już kilka lat.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

Dlaczgo?
baba
Medycy w Pytaniu na Śniadanie - potępiam
Co to jest koronka dotycząca zęba?