co to jest działanie cholinolityczne ????

1. Data: 2007-02-21 04:45:05

Temat: co to jest działanie cholinolityczne ????
Od: "Andie" <A...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

szukalam w google i innych wyszukiwarkach, przejrzalam swoj leksykon
medycyny i pare innych madrych ksiazek, niestety nadal nie wiem co to
jest

'lek ma działanie cholinolityczne' to znaczy jakie?

wiem ze cholina to jest amina biogenna.. stanowi szkielet
acetylocholiny

lityczny- ulegajacy lizie

czyli pewnie jest to cos co rozpuszcza sie pod wplywem choliny

ale wracajac do glownego pytnia

co to znczy ze lek ma dzialanie cholinolityczne? jaki ma wplyw na
organizm?

2. Data: 2007-02-21 07:28:07

Temat: Re: co to jest działanie cholinolityczne ????
Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

po prostu zmniejszający oddziałanie acetylocholina - jej receptor.
A wiec 'rozpuszczający' działanie ach.
--
Krzysiek, EBP
Polska scena polityczna dzieli się na socjalistów pobożnych i socjalistów

3. Data: 2007-02-21 19:24:02

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Andie" <A...@g...com> napisał w wiadomości
ps.com...
[...]

Cholinolityczne to znaczy parasympatykolityczne czyli hamujące czynność
układu parasympatycznego a w takiej sytuacji następuje zwykle przewaga
układu współczulnego.

Pozdrawiam
regen

4. Data: 2008-01-08 15:45:13

Od: j...@o...pl (kamila) szukaj wiadomości tego autora

Lek o działaniu cholinolitycznym to lek o działaniu rozkurczającym mięśnie
gładkie.Takimi lekami są np leki stosowane w schorzeniach układu moczowego
(oksybutynina).W skrócie-lek taki działa na komórki mięśni gładkich,w
których występuje cholina.Wchodzi ona w skład lipidów błony komórkowej,np
sfingomieliny.Sfingomielina jest bardzo ważna w przekaźnictwie sygnałów w
komórkach.Nie wiem czy to jest poprawne myślenie,nie znalazłam tego w
żadnym podręczniku,sama sobie wykombinowałam.Chodzi prawdopodobnie o to,że
podając lek cholinolityczny "ogłupiasz" w pewnym sensie komórki.Poprzez
działanie na cholinę,zmieniają strukturę sfingomieliny,przez co nie jest
ona rozpoznawana przez sfingomielinazę (enzym),co skutkuje tym że sygnały
nie są przekazywane i mięśnie nie mogą się kurczyć.Ale na 100% nie jestem
pewna czy mój tok myślenia jest poprawny.A to co te leki robią z choliną
to nie mam bladego pojęcia.Może "odczepiają" jakieś grupy chemiczne?

--
Wysłano z serwisu -> http://www.sanatoria.org - baza osrodków sanatoryjnych

pytanie do dentystów lub studentów stomatologii
kila - kilka pytan prosze o pomoc
Ząb po ekstrakcji - pytanie do stomatologów
Naderwanie wiezadła?
sprzedam`