Re: co to za odmiana

Data: 2018-11-01 22:51:58
Temat: Re: co to za odmiana
Od: Krycha <k...@p...onet.pl>

W dniu 31.10.2018 o 01:01, i...@g...pl pisze:
> Nie rozumiem. Czyżbyś uważała, że z kwiatów jabłoni odmiany A, zapylonych odmianą
B, otrzymasz owoce o mieszanych cechach A+B?
> Genetyka takich cudów nie przewiduje.
> Zalążnia (rozrastająca się po zapyleniu w owoc) to organ o identycznym garniturze
genetycznym, jak drzewo, na którym rośnie - i daje owoc odmiany A, o cechach
charakterystycznych dla odmiany A.
> Co innego NASIONA, które w tej zalążni (tym owocu) po zapyleniu pyłkiem B powstały
- dopiero one mają mieszańcowy garnitur genetyczny, dopiero z nich powstaną rośliny
mieszańcowe A+B, a z nich owoce A+B.

W każdym bądź razie po raz pierwszy mam takie czerwone owoce Szarej
Renety :-)

Krycha.