co z przedstawicielami medycznymi?

101. Data: 2002-03-05 13:34:27

Temat: Re: co z przedstawicielami medycznymi?
Od: "pezet" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie stac. Koszy ida w miliardy dolarow dlatego na badania nad nowymi
lekami
> moga pozwolic sobie giganci przemyslu farmaceutycznego .

Piszac "nie stac" mialem na mysli zdolnosci naukowo-techniczne
naszych chemikow i farmaceutow.
Nie slyszalem zeby sprzedali jakis patent koncernowi
zachodniemu, ktoryby dalej poprowadzil badania,
produkcje i sprzedaz gotowego leku.

Z drugiej strony jak widze jak np. Polpharma "obnosi sie"
ze swoim bogactwem, to nie wierze ze nie stac ich
(finansowo) na produkcje nowych lekow.

pozdrawiam
piotr

102. Data: 2002-03-05 14:02:16

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

> Z drugiej strony jak widze jak np. Polpharma "obnosi sie"
> ze swoim bogactwem, to nie wierze ze nie stac ich
> (finansowo) na produkcje nowych lekow.

To ze cos jest "pol" albo nazywa sie Polfa to nie znaczy ze to jest
polskie - nie ma czegos takiego jak polski przemysl farmaceutyczny. Sa
najwyzje fabryki ktore naleza do swiatowych koncernow, lub fabryki ktore
sa w trakcie sprzedawania sie koncernom.
I czy ktos kupi np. chlorchinaldin czy Tntum Verde nie ma to znaczenia -
i tak kasa idzie za granice.

103. Data: 2002-03-05 15:00:18

Od: "margaretka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jacek" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> sa w trakcie sprzedawania sie koncernom.
> I czy ktos kupi np. chlorchinaldin czy Tntum Verde nie ma to znaczenia -

No i błąd. Polpharma akurat jest polską firmą bez kapitału zagranicznego.
Tej firmy przynajmniej na razie, nie dotyczy ani jedna ani druga wersja
wydarzeń.
Pozdrawiam m a r g a r e t k a

104. Data: 2002-03-05 16:26:21

Od: jacek <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

> No i błąd. Polpharma akurat jest polską firmą bez kapitału zagranicznego.
> Tej firmy przynajmniej na razie, nie dotyczy ani jedna ani druga wersja
> wydarzeń.

juz nie;-)) Fakt ze dotyczy wersja 2.

105. Data: 2002-03-05 20:03:14

Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik margaretka <b...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a62n3d$cnv$...@n...tpi.pl...

> [...]
>
> No i błąd. Polpharma akurat jest polską firmą bez kapitału zagranicznego.
> Tej firmy przynajmniej na razie, nie dotyczy ani jedna ani druga wersja

A mogłabys podac akcjonariat tej firmy?

Pozdrawiam

PiotrMx

106. Data: 2002-03-05 21:42:10

Od: vlad <v...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Piotr Kasztelowicz wrote:

> znam ludzi, ktorzy w Polsce i to nawet nie na Akademiach Medycznych
> a na Uniwersytetach (np. Dr Wojtczak z Wydzialu Chemii Uniwersytetu
> Mikolaja Kopernika) wspolpracuja i uczestnicza w badaniach na temat
> tworzenia nowych lekow z renomowanymi placowkami badawczymi w tym
> zakresie

Owszem wspolpracuja, ale zadnej polskiej firmy nie stac na samodzielne
prowadzenie systematycznych badan nad roznymi zwiazkami chemicznymi pod katem
zastosowania ich w leczeniu roznych schorzen.
Budzet Pfizera i Novartis na sam research jest wiekszy niz wydatki na ochrone
zdrowia w Polsce ( to za artykulem z Polityki lub Wprost sprzed ok. 2 lat -
bardzo utwilo mi to w pamieci z racji szokujacej cyfry)
W.Gawel

107. Data: 2002-03-06 06:45:07

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 5 Mar 2002, vlad wrote:

> Owszem wspolpracuja, ale zadnej polskiej firmy nie stac na samodzielne
> prowadzenie systematycznych badan nad roznymi zwiazkami chemicznymi pod katem

niekoniecznie dzije sie tak, ze firmy prowadza samodzielnie dzialania
badawcze, czesto prace nad tworzeniem lekow podejmuja zespoly
badawcze a firmy farmaceutyczne odkupuja dany pomysl juz w trakcie
jakiegos juz tam zaawansowania takiego procesu, nie widze powodu
aby w Polsce nie mogly powstawac takie zespoly badawcze tym
bardziej, ze wiekszosc tzw. jak to sie mowi na tej grupie
"polskich firm" juz jest wykupionych przez inne koncerny -
zagraniczne

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

108. Data: 2002-03-06 06:46:33

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 5 Mar 2002, PiotrMx wrote:

> A mogłabys podac akcjonariat tej firmy?

dawna Polfa w Poznaniu jest kupiona juz przez Glaxo,
Jelfa jest zdaje sie spolka akcyjna, Polfa w Kutnie
szuka zdaje sie partnerow zagranicznych ...

P.
----

109. Data: 2002-03-06 18:19:40

Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych
napisał:Pine.GSO.4.31.0203060745290.1785-100000@doro
ta.am.torun.pl...
> [...]

Jelfa jest zdaje sie spolka akcyjna, Polfa w Kutnie
szuka zdaje sie partnerow zagranicznych ...

To wiem, zreszta Polfa kutno póki co zaprzestała szukania partnera, nikt jej
nie chciał. Chodziło mi o to czy jednym z akcjonariuszy Polpharmy jest
p.Kulczyk. Niestety strona Polpharmy jest niedostepna.

PiotrMx

110. Data: 2002-03-06 22:11:18

Od: "margaretka" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> juz nie;-)) Fakt ze dotyczy wersja 2.

A czytasz Ty gazety ? :o) Właściciel Polpharmy, czyli Starak takimi
rewelacjami by się mocno zdziwił. Zalecam lekturę News Weeka.
Pozdrawiam m a r g a r e t k a

Pomocy, ratunku..... potrzebuję porady....
Test owulacyjny
podreczniki
nowa grupa dla chorujacych na oskrzela i pluca
Cos w polu widzenia