co z tą reformą?

1. Data: 2008-08-30 21:50:40

Temat: co z tą reformą?
Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktoś się może orientuje co z tą reformą ma być - chodzi o rocznik
2003 czy będą posyłani wcześniej do szkoły, czy musowo, czy z wyboru
rodziców czy dzielą na pół rocznik czy jak bo już tyle wersji słyszę
że nie wiem na czym stanęło. A może po staremu?

pozdrawiam

Magda

2. Data: 2008-08-30 22:51:11

Temat: Re: co z tš reformš?
Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cyb" ...
> [...]
> rodziców czy dzielą na pół rocznik czy jak bo już tyle wersji słyszę
> że nie wiem na czym stanęło. A może po staremu?

Na niczym nie 'stanęło', bo aktualnie są to zmiany proponowane. Trwa etap
konsultacji a cała procedura legislacyjna jeszcze przed nimi. To wymaga
zmian na poziomie ustaw, więc Sejm itd. a jak widać z 2 lat zrobiły się już
3.
Podsumowanie tematu z 21 sierpnia (za stroną MEN)
"Obniżenie wieku szkolnego będzie wprowadzane w ciągu 3 lat. Od 1 września
2009 roku obowiązkiem szkolnym będą objęte dzieci 6-letnie urodzone od 1
stycznia do 30 kwietnia 2003 roku, od 1 września 2010 r. dzieci urodzone od
1 stycznia do 31 sierpnia 2004 r., a od 1 września 2011 roku cały rocznik
dzieci sześcioletnich. W tym okresie rodzice dzieci będą mogli - na swój
wniosek, bez konieczności uzyskiwania opinii poradni
psychologiczno-pedagogicznej - odroczyć lub przyśpieszyć o jeden rok
rozpoczęcie spełniania obowiązku szkolnego."

Co za potworek wyjdzie z tego po przemieleniu przez sejmowe komisje i targi
nie wiadomo. Proponuje się na razie nie przejmować.

EwaSzy (plus panienka z lipca 2004, więc ręka na pulsie :)

3. Data: 2008-09-01 07:36:08

Od: Cyb <c...@n...poczta.nie.spamuj.onet.wypad.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 31 Aug 2008 00:51:11 +0200, "Harun al Rashid"
<a...@o...pl> wrote:

> [...]
>
>Co za potworek wyjdzie z tego po przemieleniu przez sejmowe komisje i targi
>nie wiadomo. Proponuje się na razie nie przejmować.

Dzięki za info. A czy wiadomo czy w przyszłym roku w ogóle będą
zerówki dla sześciolatków w przedszkolach gdyby zostało ze rodzice
decydują o pierwszej klasie czy też mimo ze np. będzie do wyboru
zerówka tylko w szkole? Tzn jaki jest zamysł bo konkretów nie ma
pewnie...

pozdrawiam

Magda

4. Data: 2008-09-01 14:53:00

Temat: Re: co z t? reform??
Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cyb"
> [...]
> decydują o pierwszej klasie czy też mimo ze np. będzie do wyboru
> zerówka tylko w szkole? Tzn jaki jest zamysł bo konkretów nie ma

Nie ma, ale, przynajmniej lokalnie w Gdańsku, widze parcie na przesunięcie
sześciolatków do szkoły.
To jest zwyczajna sprzedaż wiązana, gdzie dzieci sześcioletnie są karta
przetargową w rozmowach z ZZtami i ofertą dodatkowych godzin dydaktycznych
(etatów), gdy rozmawiają o zwiększeniu pensum. I nie wiem kto jest głupi a
kto głupszy w tych rozmowach, bo proponowane rozwiązanie jest
krótkoterminowe, tzw. trzyletnia górka zrobiona z dwóch roczników przyjdzie
i przejdzie, potem co? Pensum zostanie a etatów nie będzie. Chyba że wydłużą
gimnazjum/liceum o rok.
Dla dzieci rozwiązanie mało korzystne, przedszkola mają kadrę,
infrastrukturę i wszystko inne, żeby przejąć w całości nauczanie zerówek,
tylko? Nie mają miejsc. A rząd nie ma na to wpływu, bo po reformie
przedszkola leża w gestii samorządów, które najchętniej je zamykają albo
prywatyzują.

EwaSzy

5. Data: 2008-09-02 12:47:09

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Harun al Rashid pisze:

> Co za potworek wyjdzie z tego po przemieleniu przez sejmowe komisje i
> targi nie wiadomo. Proponuje się na razie nie przejmować.

http://wyborcza.pl/1,75248,5646088,Quo_vadis__szesci
olatku__Nie_wiem.html

Stalker

--
Hania 2004-03-08, Antek 2006-07-07
http://picasaweb.google.pl/AgaTomAlbum

6. Data: 2008-09-16 08:15:48

Od: "m[...]" <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

ktos wyzej pisal ze to zmiany proponowane. niestety MEN strasznie sie
napial i uwaza to za punkt honoru.
A tu artykul apropos oceniania kto moze a kto nie moze isc do szkoly

http://www.rp.pl/artykul/2,191421_Kto_oceni_przedszk
olaka_.html

Dyskusja toczy sie tez na lamach Dziennika ktory inaczej niz Gazeta jest
raczej sceptyczny.
No bo oczywiscie jak we wszystkim problem jest natury politycznej

PanTalon

Klasa integracyjna czy zwykła?
Gimnazja 2008/09 - kiedy ferie ?
guzek przy odbycie