Re: co z tą jarzębiną

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Date: Tue, 28 Aug 2018 00:26:06 -0700 (PDT)
Subject: Re: co z tą jarzębiną
From: d...@g...com

On Tuesday, August 28, 2018 at 8:19:12 AM UTC+2, Roman Rogóż wrote:
> [...]
przemrożona. Miałem gdzieś przepis na konfiturę ale ponieważ tradycją w tym forum
jest krytykowanie jeden drugiego i wytykanie palcem błędów oraz ośmieszanie i
poniżanie nie widzę najmniejszych powodów żeby pomagać jak normalni ludzie i z tego
powodu nie przytoczę owego przepisu pomimo sympatii do Twojej osoby. Pozdrawiam

> Hmm, w takim razie pozostaje czekać do wszystkich świętych. Wolałbym
> zebrać teraz, bo aura bardziej sprzyjająca i to raczej przyjemność
> zrywać pełne kiście niż chodzenie po zamarzniętej trawie i zrywanie
> zgrabiałymi palcami mokrych owoców tego co jeszcze pozostało.
> Może to jest powód dla którego przetwarzanie jarzębiny nie zyskało na
> popularności.
> Dzięki
>
> PS.
> Tak czy inaczej zbiorę odrobinę teraz i zamrożę do celów
> eksperymentalnych w ukrytym laboratorium, ale przetestować będę musiał
> [...]

Romanie,
mój znajomy swego czasu zebrał trochę chyćki (chyćka=czarny bez po poznańsku). Zrobił
to z głębokim przeświadczeniem że to zdrowy owoc, a herbata sporządzona z niego
będzie miała niesamowity aromat. Rzeczywiście herbata miała niesamowity aromat,
potwierdzam, ale kolega wrócił do pracy po kilku dniach zwolnienia lekko
odwodniony...))
Podejrzewam, że to samo może odnosić się do jarzębiny zabranej za wcześnie lub nie
przemrożonej.

Oczywiście jak znajdę przepis to się nim podzielę.