Re: co za cholerstwo ?

From: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna,pl.sci.psychologia
Subject: Re: co za cholerstwo ?
Date: Mon, 07 Jan 2002 15:00:51 +0100

EvaTMKGSM wrote:

> Użytkownik "BeaM" <b...@c...d2g.com> napisał w wiadomości

> na
> się
> Jak
> cały
> Miganie
> z oczu.

> ale

> reakcja
> ?

> To może być migrena oczna ale również coś powaźniejszego.
> Musisz się dokładnie przebadać.

Brawo dla autora - można by zamieścić w podręczniku dla stutentów jako
doskonały opis ataku migreny z tzw. "aurą" (nie aureolą, jak pisze gmik;
aureola występuje na świętych obrazkach). Eva jednak słusznie radzi, żeby
zwrócić się do lekarza, ponieważ w medycynie objawy pasują najczęściej do
kilku chorób równocześnie, i trzeba na ogół przeprowadzać "diagnostykę
wykluczającą". Poza tym prawidłowa diagnoza (np. diagnoza migreny) powinna
prowadzić do skutecznego postępowania leczniczego (np. sumatryptan).

Leszek