Re: co za cholerstwo ?

From: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna,pl.sci.psychologia
Subject: Re: co za cholerstwo ?
Date: Tue, 08 Jan 2002 10:04:11 +0100

masoneczka wrote:

> Aura poprzedza napad bólu. Zazwyczaj osoba chora dostrzega migocący punkt,
> który rozszerza się i drga, zmienia kształt. Osoba taka dostrzega zygzaki,
> linie faliste, gwiazdy. Czasem zdarzają się ubytki w polu widzenia ba nawet
> z czasową utratą wzroku włącznie.

Ja mam tylko krótkotrwałą całkowitą utratę widzenia, poprzedzoną aurą: lewym
okiem widzę taki "śnieg", jak w telewizorze odbierającym za słaby sygnał - to
odpowiada chyba efektowi "mrowienia" w nodze z przejściowo upośledzonym
krążeniem, albo w ręce po uderzeniu w nerw "łokciowy". Stopniowo obszar
śnieżenia rozszerza się, i dołącza się zawężenie pola widzenia aż do kompletnej
ślepoty. W czasie napadu oko nie reaguje na światło. Napad trwa krótko, ból
głowy wystąpił raz w życiu.

> Jest to najgorszy rodzaj migreny i doprowadza nawet do utraty świadomości i
> zaburzeń psychicznych.

U mnie na razie nie doprowadził (chyba?) :-) W każdym razie nie panikować, nie
zapowiada się to na chorobę zagrażającą życiu.

Leszek