co zrobić z 'kipiącym' miodem

1. Data: 2017-04-01 20:24:19

Temat: co zrobić z 'kipiącym' miodem
Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostałam pełen słoik miodu od znajomych.
Zdaje się z ich pasieki.
Wstawiłam do szafy na późniejszy czas.
Po jakim czasie zauważyłam, że miód wycieka ze słoika, jakby wykipiał.
Zrobił się jakby napompowany powietrzem.
Czyżby sfermentował?
Rozlałam na dwa słoiki. Smak ma jakiś inny niż jestem przyzwyczajona.
Rozdziela się, jest część 'puchata', a na dole część żółta płynna.

Co mu jest? Czy powinnam coś zrobić, aby przywrócić prawidłową
konsystencję i smak?

Pozdrawiam Krycha.

2. Data: 2017-04-01 21:32:30

Temat: Re: co zrobić z 'kipiącym' miodem
Od: "Stokrotka" <o...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może fermentuje?
Zrub miud pitny.

--
(tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

3. Data: 2017-04-01 21:58:58

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.04.2017 o 20:24, Krycha pisze:
> [...]
> Rozdziela się, jest część 'puchata', a na dole część żółta płynna.
>
> Co mu jest? Czy powinnam coś zrobić, aby przywrócić prawidłową

Miałam podobny przypadek i też przyszłam tu po radę. Poradzono mi albo
zrobić miód pitny, albo nakarmić nim pszczoły. Wybrałam nakarmienie
pszczół, a najadły się (chyba) mrówki i inne gady.

Ewa

4. Data: 2017-04-01 22:26:19

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> Miałam podobny przypadek i też przyszłam tu po radę. Poradzono mi albo
> zrobić miód pitny, albo nakarmić nim pszczoły. Wybrałam nakarmienie
> pszczół, a najadły się (chyba) mrówki i inne gady.

A tak to by się mogły opić. Jak bąk.

Jarek

--
PRO SZE ZWONIDŹ JEŹLIKTO HCE PO RADY
PROSZE PÓKADŹ JEŻLIKTO NIEHCEPO RADY

5. Data: 2017-04-02 22:27:15

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 01.04.2017 o 21:32, Stokrotka pisze:
> Może fermentuje?
> Zrub miud pitny.

A może przerwać, jeżeli to fermentacja, poddając miód temperaturze?

Krycha.

6. Data: 2017-04-02 23:13:39

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu .04.2017 o 22:27 Krycha <k...@p...onet.pl> pisze:

> A może przerwać, jeżeli to fermentacja, poddając miód temperaturze?

Miód straci swoje zdrowotne cechy.
Będziesz miała smaczniejszy cukier :)

Może to coś pomoże:

http://pszczelarstwo.hazuka.pl/miod/sfermentowany-mi
od

http://www.miodybartkowiaka.pl/node/183

Wydaje się, że decydujący jest smak miodu. Jeśli obrzydliwy - wyrzucić.

--
Trefniś

7. Data: 2017-04-02 23:15:06

Od: Trefniś <t...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> A może przerwać, jeżeli to fermentacja, poddając miód temperaturze?

Dopiszę - mocno spowolnić fermentację można wstawiając miód do lodówki.

--
Trefniś

8. Data: 2017-04-03 05:38:04

Od: Animka <a...@t...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-04-02 o 22:27, Krycha pisze:

> A może przerwać, jeżeli to fermentacja, poddając miód temperaturze?

Myślę, że chyba lepiej dodać spirytusu.

--
animka

9. Data: 2017-04-03 20:01:20

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 02.04.2017 o 23:13, Trefniś pisze:

> Miód straci swoje zdrowotne cechy.
> Będziesz miała smaczniejszy cukier :)
>
> Może to coś pomoże:
>
> http://pszczelarstwo.hazuka.pl/miod/sfermentowany-mi
od

To może być przyczyna, że był za świeży.
No i nalany zbyt do pełna.

> http://www.miodybartkowiaka.pl/node/183
>
> Wydaje się, że decydujący jest smak miodu. Jeśli obrzydliwy - wyrzucić.

Nie jest obrzydliwy, ale jakiś dziwny w smaku.

Krycha.

10. Data: 2017-04-03 20:03:07

Od: Krycha <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 03.04.2017 o 05:38, Animka pisze:

> Myślę, że chyba lepiej dodać spirytusu.

To jest chyba najlepszy pomysł.
Ile miodu tyle spirytusu i tyle samo soku z cytryn.
I jest dobry napój przeciw przeziębieniom.

Krycha.

Magiczny tróikącik ze strzałkami i z cyferką w środku...
Mlekomat - zakup 16 l mleka?
Przystawka tarka do ziemniaków w Zelmerze
Kuchareczki są w kropeczki...
Zapiekanka z bakłażanów