co zrobić z rajskich jabłek

1. Data: 2004-11-14 10:22:44

Temat: co zrobić z rajskich jabłek
Od: marek <m...@m...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

mam całą jabłonkę w owocach, nic nie wygooglowałem
czy coś można z tych jabłuszek zorbić?

Marek
marek_k *małpa* wp.pl

1. Data: 2004-11-14 10:31:11

Temat: Re: co zrobić z rajskich jabłek
Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik marek napisał:
> mam całš jabłonkę w owocach, nic nie wygooglowałem
> czy co? można z tych jabłuszek zorbić?

Zakandyzuj - dekoracyjne i smakowite.
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-11-14 10:56:30

Od: "volumax" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> czy coś można z tych jabłuszek zorbić?

w naszym zakładzie używamy ich do dekoracji tortów.

1. Data: 2004-11-14 10:56:52

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marek" <m...@m...wp.pl> napisał w wiadomości
> mam całą jabłonkę w owocach, nic nie wygooglowałem
> czy coś można z tych jabłuszek zorbić?

Ładnie wypolerować, można troszkę natłuścić dla lepszego połysku i powiesić
na choince. Ładnie też wyglądają w jakomś niewielkim koszyczku, gdzie mogą
służyć jako odstraszacz dla małoletnich łasuchów. Zjeść to się chyba tego
nie da w żadnej postaci.
Pozdrówka - Agnieszka
P.S. ale mogę się mylić, człowiek wszak omylnym jest. Tzn. nie w sprawie
choinki.

1. Data: 2004-11-14 10:59:00

Od: "volumax" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> mam całą jabłonkę w owocach, nic nie wygooglowałem
> [...]

n i oczywiście zebrać jak najszybciej, bo niedługo powiszą na drzewku ,
mrozy niedługo, i czas najwyższy na ich zbieranie

1. Data: 2004-11-14 11:01:30

Od: "MarkPoli" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A czy to nie chodzi o pigwowca japońskiego.
To też są jabłuszka, tyle że z tego można robić konfiture.
Co to są te rajskie jabłuszka?

Sorki że tak bez przedstawienia się jestem tu przypadkiem szukałem o diecie
optymalnej.

Markpoli

1. Data: 2004-11-14 11:11:24

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 14 Nov 2004 11:22:44 +0100, marek <m...@m...wp.pl>
wrote:

>mam całą jabłonkę w owocach, nic nie wygooglowałem
>czy coś można z tych jabłuszek zorbić?

galaretke do chleba.
na 2 kilo jabluszek - litr do poltora wody, gotujesz jabluszka
ok godziny, az zupelnie rozwalone, potem wkladasz do scierki
jakiejs, albo lepiej do poszewki na poduszke, konce poszewki
przywiazujesz do nog od odworconego do gory nogami stolka. Pod
tym stawiasz miske, do ktorej zlatuje sok. Przez noc. Nie
przyciskac tego, bo wleci miazsz, ktory spowoduje, ze nie bedzie
klarowne a z farfoclami.
Potem odmierzsz sok i na litr soku potrzeba kilo cukru.
Podgrzewac mieszajac sok, az sie cukier ropzusci, wtedy gotowac
raczej szybko ok. 10 minut sprawdzajac czy:
1. lyzka wlozona do tego pokrywa sie cienka wartswa galaretki,
ktora nie skapuje tylko sie trzyma lyzki
2. spora kropla galaretki galarecieje na (najlepiej zziebionym)
talezryku szybciutko.

Jeszcze dosc wazne jest, zeby te testy robic po zdjeciu garnka z
galaretka z gazu, bo juz mi sie pare razy zdarzylo przegotowac
galaretke i juz nie chciala sie zsiasc :(

Ja to lubie na scones/maslanych buleczkach, croissantach, mozna
tez zrobic sobie English cream tea, co oznacza NIE smietane w
herbacie, a herbata sobie, ale doniej do zagryzania wlasnie takie
rozne buleczki z bita, albo potwornie gesta smietanka (clotted
cream), i ta galaretka. Albo po porsu na grzankce, na sniadanie.

Podejrzewam, ze w czelusciach spizarni mam jeszcze z jeden badz
dwa sloiczki tego.

Warianty obejmuja dodanie lisci geranium - dojdzie taki jakby
cytrynawy aromat, z chile - wtedy galaretka (jak z jarzebiny czy
porzeczki) jest do miesa, z jarzebina, z jezynami, ale na to to
juz za pozno, wino , cynamon w patyku, rozmaryn...

mozliwoscie jest duzo!

Pierz

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-11-14 18:07:11

Od: "batory" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jesteś pewna, ze masz na myśli rajskie jabłuszka (takie małe, czerwone, co
rosną na dzrzewkach), a nie pigwę (takie tyż małe, ale trochę wieksze,
żółte, co rośnie na niewielkich krzaczkach) ???
Pozdr. - Agnieszka

1. Data: 2004-11-14 20:21:07

Od: "@nn" <a...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "batory" <b...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:cn7dfg$abj$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> nie da w żadnej postaci.
> Pozdrówka - Agnieszka
> P.S. ale mogę się mylić, człowiek wszak omylnym jest. Tzn. nie w

Eeeeeeeee tam, jadłam to kiedyś - taki cierpki troszkę smaczek miało,
ale trujące chyba nie było ;-)

Ania

--
Pisz tu: http://www.cerbermail.com/?Y8Pg93XYwQ
*********************

1. Data: 2004-11-14 20:30:18

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 14 Nov 2004 19:07:11 +0100, "batory"
<b...@p...onet.pl> wrote:

>Jeste? pewna, ze masz na my?li rajskie jab?uszka (takie ma?e, czerwone, co
>rosn? na dzrzewkach), a nie pigw? (takie ty? ma?e, ale troch? wieksze,
>?ó?te, co ro?nie na niewielkich krzaczkach) ???
>Pozdr. - Agnieszka

i teraz, przynajmniej u nas, te krzaczki sa lyse, choc kolczaste
i te owocki sobie tak dyndaja ;P

Pierz
K.T. - starannie opakowana

wafle