coaxil/mama...

1. Data: 2003-09-03 08:00:35

Temat: coaxil/mama...
Od: "ulast" <N...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ostatnio odbywala sie tutaj dyskuscja na temat min coaxilu...
...antydepresantow bez recepty etc.

W zwiazku z tym chcialabym sie Was zapytac, jak to jest z tym coaxilem (czy
inymi lekami).
Moja mama poszla do lekarza ginekologa (ma nadczynnosc tarczycy i zwiazane z
tym dolegliwosci), powiedziala co jej dolega.. ze jest ostatnio troszke
zmeczona, i...trzesie sie...
Lekarz dal jej darmowe (reklamowe?) opakowanie coaxilu i kazal lykac trzy
razy po jednej tabletce.

Wiadomo, ze mama choruje na tarczyce, wiadomo ze przekwita (bierze zastrzyki
hormonalne i inne leki)..

Dlaczego wiec lekarz dal mamie lek antydepresyjny?
Mama nie ma objawow depresji, wrecz odwrotnie..pomaga mi i rodzenstwu ( i
vive versa) :-)

Czy ginekolog bez konsultacji z psychiatra moze wypisywac/dawac leki
antydepresyjne?
Czy leki antydepresyjne stosowane sa w przypadku leczenia tarczycy????

Pzdrawiam serdecznie
Ula
ps. a tak na marginesie mama i tak tego leku nie brala
www.ulast.prv.pl

1. Data: 2003-09-03 10:07:00

Temat: Re: coaxil/mama...
Od: "Edyta" <e...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ulast" <N...@w...pl> napisał w wiadomości
> Lekarz dal jej darmowe (reklamowe?) opakowanie coaxilu i kazal lykac trzy
> razy po jednej tabletce.

Niestety często lekarze dają chorym leki, ( reklamowe) a to tylko dlatego,
że mają płacone od firm które dany lek wprowadzają na rynek..
Działa to według zasady ... zareklamuj a jak podziała to pacjent kupi
następne ( poprosi o receptę )
Wiem coś na ten temat bo pracowałam w firmie farmaceutycznej.
Twoja mama powinna się skonsultować z lekarzem który prowadzi jej leczeniem
tarczycy i wtedy podjąć decyzje czy ten lek jest dla niej.
Poz. Edyta

1. Data: 2003-09-03 11:24:44

Od: "dipsom_ania" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> zmeczona, i...trzesie sie
(...)> Mama nie ma objawow depresji, wrecz odwrotnie..pomaga mi i rodzenstwu

Depresja w potocznym rozumieniu tego słowa wiąże się z: ospałością, złym
nastrojem, apatią, niechęcią do wszystkiego, życiem obok,
sennością/bezsennościa... A tak naprawdę depresja to pojęcie niezmiernie
szerokie i niekiedy ładnie może być ona skrywana pod podszewką "normalności
zachowania". Jeśli Twoja mama jest zmęczona i się "trzęsie" (co znaczy, że
się trzęsie?) to coś jest nie halo. Owszem, dziwi mnie że lekarz ginekolog
podaje pacjentce lek przeciwdepresyjny, ale z opisu wynika, że Jej raczej
zaszkodzić nie powinien ;) Może dzięki niemu będzie mniej zmęczona a i już
tak się nie będzie "trząść".

> Czy ginekolog bez konsultacji z psychiatra moze wypisywac/dawac leki
> antydepresyjne?

Własnie nie wiem.
Coaxil jest bezpiecznym lekiem, nie uzależnia, tylko że trzeba uprzedzić, że
powinno się go odstawić na ok 48 godzin przed znieczuleniem ogólnym jesli
takie jest konieczne, że mogą się pojawić bóle brzucha, lekkie mdłości itd.
Ale dziwię sie nadal że to ginekolog...
A może mama Twoja powiedziała mu coś, o czym Ty nie wiesz?

> Czy leki antydepresyjne stosowane sa w przypadku leczenia tarczycy????

Tego też nie wiem...

Anna

1. Data: 2003-09-03 11:40:21

Od: "Duch" <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Edyta" <e...@l...com.pl> napisał w wiadomości

> że mają płacone od firm które dany lek wprowadzają na rynek..

Dzisiaj nie mozna ufac nikomu bezwzglednie, trzeba caly czas weryfikowac,
kontrolowac. Tak samo w watku "bzdurne odpowiedzi",
po prostu nie mozna ufac odpowiedzia innych.

Czyli jak ktos ma jakies klopoty i radzi sie innych
(obojetnie czy klopoty zdrowotne, czy psychika siada, czy
trzeba zalozyc zaluzje w domu)
- caly czas trzeba byc czujnym ;) to podstawowa zasada
Duch

1. Data: 2003-09-03 11:58:08

Od: "Edyta" <e...@l...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <a...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
> trzeba zalozyc zaluzje w domu)
> - caly czas trzeba byc czujnym ;) to podstawowa zasada

Smutne ale prawdziwe
Edyta

1. Data: 2003-09-03 12:33:09

Od: "cbnet" <c...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Duch:
> Dzisiaj nie mozna ufac nikomu bezwzglednie, trzeba caly czas
> weryfikowac, kontrolowac.
> [...] caly czas trzeba byc czujnym ;) to podstawowa zasada

Konsultacja z innym lekarzem wydaje sie najrozsadniejsza.

Czarek

1. Data: 2003-09-03 14:32:51

Od: j <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <bj4725$81f$1@nemesis.news.tpi.pl>, N...@w...pl
says...

> W zwiazku z tym chcialabym sie Was zapytac, jak to jest z tym coaxilem (czy
> inymi lekami).

Coaxil to lek dosc wyjatkowy jednak...

> [...]

> hormonalne i inne leki)..
>
> Dlaczego wiec lekarz dal mamie lek antydepresyjny?

Dlatego ze Coaxil produkuje firma Servier. Malo kto z specjalistow
(psychaitrow) powaznie traktuje ten lek , wiec firma promuje go wsrod
wszystkich z prostym zalozeniem ze jak sie wystarczajaco naciska to i
anatomopatolog zacznei wypisywac. A Servier potrafi naciskac...

> Mama nie ma objawow depresji, wrecz odwrotnie..pomaga mi i rodzenstwu ( i
> vive versa) :-)

To akurat o niczym wlasciwie nie mowi tzn nie wyklucza depresji.

> Czy ginekolog bez konsultacji z psychiatra moze wypisywac/dawac leki
> antydepresyjne?

Oczywiscie.

> Czy leki antydepresyjne stosowane sa w przypadku leczenia tarczycy????

To zalezy co z ta tarczyca jest.

> Pzdrawiam serdecznie
> Ula

> ps. a tak na marginesie mama i tak tego leku nie brala
pewnie by nie zaszkodzilo ani pomoglo.

To bardzo kiepski lek.

1. Data: 2003-09-03 18:52:50

Od: "" <s...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Pzdrawiam serdecznie
> Ula
> ps. a tak na marginesie mama i tak tego leku nie brala

Napewno nie zaszkodzi a moze pomoze.
Moj gastrolog przepisuje mi takie leki na...
slabe trawienie m. in. slaba perystaltyke
gdyz...zespol jelita nadwrazliwego czesto ma podloze
psychiczne (stresy).
Tak jak ktos napisal to moze byc ukryte.
Lepszy bylby Bioxetin po przygotowaniu
na objawy uboczne.

Pozdrawiam Ula

1. Data: 2003-09-03 19:41:48

Od: "ulast" <N...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "j" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> To akurat o niczym wlasciwie nie mowi tzn nie wyklucza depresji.

Oczywiscie, ze to nie wyklucza depresji...
mama sama uwaza , ze nie ma zadnej depresji, duzo rozmawiamy o wielu
rzeczach...byla po prostu zdziwiona, ze takowy lek zostal jej podarowany.
Sama rowniez podjela decyzje o tym, ze nie bedzie go brala.
A ja dowiedzialam sie o calej sytuacji rok temu, przy okazji moich stanow
depresyjnych.
Natomiast dyskusja na temat coaxilu przypomniala mi te sytuacje.

Pozdrawiam
Ula
www.ulast.prv.pl

1. Data: 2003-09-03 19:46:58

Od: "ulast" <N...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@W...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> gdyz...zespol jelita nadwrazliwego czesto ma podloze
> psychiczne (stresy).
> Tak jak ktos napisal to moze byc ukryte.

Mysle, ze nie ma potrzeby brania lekow antydepresyjnych przy kazdym
stresie....
Sytuacja z mama zdarzyla sie rok temu.....jakos do dzis nie widac objawow
depresji,
a uwierz, ze z pewnoscia bym je zauwazyla.

Znam za to objawy zwiazanie ze zle funkcjonujaca tarczyca...

Pozdrawiam serdecznie
Ula
www.ulast.prv.pl

Dobre mysli- prosba o wsparcie..
jakie studia?
zainteresowanie kobietami lub jego brak :)
czy ktoś w ogóle wchodzi na chat tej grupy?
cukier