coś lekkiego

1. Data: 2004-08-13 15:03:30

Temat: coś lekkiego
Od: "Kozax" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

może ktoś ma pomysł na lekkie proste i niewyszukane danie? po tygodniu
spędzonym w kuchni mam ochotę na coś naprawdę delikatnego ;)

1. Data: 2004-08-13 15:25:54

Temat: Re: coś lekkiego
Od: kag <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kozax wrote:

> może ktoś ma pomysł na lekkie proste i niewyszukane danie? po tygodniu
> spędzonym w kuchni mam ochotę na coś naprawdę delikatnego ;)

mam nadzieje, ze inni pomoga Cie bardziej, ale osobiscie w takich
momentach rozgladam sie po lodowce i udaje sie do warzywniaka, w ktorym
to szukam jakiegos natchnienia. tak jak Ty, wiem, ze mam ochote na cos
innego, ale dopiero w dobrze wyposazonym sklepie jestem w stanie to
ukonkretyzowac. pomoc innych tu na nic, w moim przypadku.

--
Andrzej GG: 5404692

1. Data: 2004-08-14 07:46:09

Od: "Sowa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule news:cfilbq$rbe$1@korweta.task.gda.pl,
niejaki(a): Kozax z adresu <s...@w...pl> napisał(a):

> może ktoś ma pomysł na lekkie proste i niewyszukane danie? po tygodniu
> spędzonym w kuchni mam ochotę na coś naprawdę delikatnego ;)

Zupa pomidorowa z ryżem, nie zabielana smietaną i ze świerzych pomidorów.
Posypana listkami bazylii.

Sowa

1. Data: 2004-08-14 08:00:26

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 14 Aug 2004 09:46:09 +0200, "Sowa" <m...@w...pl>
wrote:

>W artykule news:cfilbq$rbe$1@korweta.task.gda.pl,
>niejaki(a): Kozax z adresu <s...@w...pl> napisa?(a):

>Zupa pomidorowa z ry?em, nie zabielana smietan? i ze ?wierzych pomidorów.
>Posypana listkami bazylii.
>
>Sowa

przebijam ryz albo vermicelli albo kluskami lanymi.

pierz

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2004-08-14 08:41:43

Od: "Kasia C" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

hi hi ;) widzę, że to grupa łakomczuszków a nie kucharzy, skoro pizzę
gotową zamawiają!!

1. Data: 2004-08-14 09:39:22

Temat: Re: coś lekkiego (P)
Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kozax <s...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cfilbq$rbe$...@k...task.gda.pl...
> może ktoś ma pomysł na lekkie proste i niewyszukane danie? po tygodniu
> spędzonym w kuchni mam ochotę na coś naprawdę delikatnego ;)

salatka nicejska...
jajo na twardo, puszka tunczyka, ugotowane i pokrojone w kostke ziemniaki,
troche zblanszowanej fasolki szparagowej, kilka oliwek, papryka w kostke,
pomidor w kostke, zcerwona lub inna slodka cebula w talarki...sos winegret
na bazie musztardy (musztarda, oliwa, ocet winny) i z tym wymieszane
ziemniaki i fasolka...Ulozyc to wszystko tak na talerzu aby same oczy juz
jadly!

roznokolorowo-gatunkowe salaty, winegret z lyzka miodu i musztardy, kawalki
gruszki, kawalki ananasa, kilka malin, wedzonej ryby czastki i ser typu
roguefort...

widzialam taka atrakcje ale jeszcze nie wyprobowalam...ser
camembert...zrobic w nim dziury...przelozyc w cos w czym da sie go
zapiec...(bede go wpychac w formy do sufletu)...i teraz
najwazniejsze....zsiekac rozmarynu, zsiekac skorke pomaranczowa, zsiekac
czosnek, posolic, popieprzyc swiezo zmielonym, dac oliwe i troche octu
winnego...i nawpuszczac w te dziury!. Zapiec...do konsystencji plynnej.....i
podac z krakersami, tostami....maczac i jesc....:)

myslec dalej czy starczy :)

agataw

1. Data: 2004-08-14 10:27:35

Od: "Kasia C" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzięki zapowiada się smacznie i aromatycznie, ale lekko racze nie będzie
;)

1. Data: 2004-08-14 10:40:49

Od: "Agata" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kasia C <g...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:cfkpi0$q9u$...@k...task.gda.pl...
> dzięki zapowiada się smacznie i aromatycznie, ale lekko racze nie będzie
> ;)

wiem

agataw

1. Data: 2004-08-14 10:59:52

Od: "Mariolkka" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sałatka meksykańska
Do przygotowania w zasadzie przez cały rok. Prawdziwa ozdoba stołu, z
którą poradzi sobie każdy.

Ilość porcji: 4

Składniki:

puszka czerwonej fasoli,
puszka kukurydzy,
duża czerwona cebula,
czerwona papryka,
3 korniszony,
3 pomidory,
kilka kropel sosu tabasco,
łyżka oliwy z oliwek,
pół łyżki octu winnego,
bazylia, oregano, łyżka ketchupu, sól, pieprz do smaku.

Sposób przyrządzania:

Odsączyć fasolę i kukurydzę. Cebulę, paprykę i korniszony pokroić w drobną
kostkę. Połączyć te składniki ze sobą. Przygotować sos z tabasco, oliwy,
octu, ketchupu i ziół. Wymieszać z sałatką. Wstawić do lodówki. W tym czasie
pomidory pokroić na cząstki - 8-ki lub 16-tki. Ułożyć w wieniec na obrzeżu
półmiska. Lekko posolić. Na środek półmiska nałożyć przygotowaną sałatkę.

Uwagi:

Można serwować jako przystawkę z dodatkiem białego pieczywa.

1. Data: 2004-08-14 17:51:02

Od: kag <k...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia C wrote:

> hi hi ;) widzę, że to grupa łakomczuszków a nie kucharzy

no dobra, to moze napisze, ze u mnie w chwilach lakomstwa
podstawowym produktem jest jogurt, sos sojowy i sos chilli.
jak mam ochote na cos na szybko, to albo z ryzem, z soczewica,
z kukurydza/groszkiem z puszki, z makaronem razowym, z jakimis
gotowanymi warzywami (brokuly). kwestia dodatkow zalezy od dnia.
najczesciej ziola prowansalskie, czasem czosnek itd.
w kazdym razie puszka groszku z jogurtem naprawde potrafi
czesto zaspokoic moje pragnienia :-)

--
Andrzej GG: 5404692

mrozić czy suszyć?
Pierogi afrykanskie.
nalewka wiśniowa-jak zrobić?
ślimaki-szukam przepisów
Dziś otwarcie igrzysk, więc po grecku :)