coś na przekąske

1. Data: 2005-02-15 12:20:24

Temat: coś na przekąske
Od: "pusiak" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
W niedziele mam gości. Przyjdą po południu. Zdecydowałam, że zrobie tort
ananasowy Magdaleny Bassett. A na wieczór po tym tortowym obżarstwie przydało by
się coś przekąsić w stylu carpaccioo. No ale carpaccio nie zrobie bo polędwica
wołowa potrzebna. Tak myślałam że może coś ze śledziem albo już nie wiem co. W
każdym razie mam ochote na jakąś sałatke podaną w stylu carpaccio. We Francji
podaje się na entree często różnego rodzaju sałaty tak na dużym talerzu jak
carpaccio.

Problem w tym że siedze na internecie od rana i szukam i ... jakoś nie moge
wybrać nic stosownego.
Może ktoś by mi poddał jakiś przepis. Albo może zaproponował coś innego niż to o
czym myśle, bo ja już mam dosyć tego szukania.

z góry bardzo dziękuje

1. Data: 2005-02-15 13:41:42

Temat: Re: coś na przekąske
Od: z...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Nie wiem czy mój pomysł na gości Ci się spodoba, ale ja zazwyczaj załatwiam
sprawę gości koreczkami na główce kapusty. Ślicznie wygląda na stole, jest
klasyczną przegryzką przed i po-tortową. Tanie, nieskomplikowane a wygląda i
smakuje oszałamiająco!
Czasem jako przystawki używam też pieczarek smażonych- tylko że to strasznie
czasochłonne.

KORECZKI NA GŁÓWCE KAPUSTY:
1 główka kapusty
folia aluminiowa
wykałaczki
do wyboru:
ser żółty, kiełbasa, ogórki
pomidor
ser biały
oliwki
owoce itd...
Główkę kapusty owinąć dokładnie folią aluminiową. Na wykałaczki nadziewać
kolejno kawałki sera ze śledziem, albo kiełbasą, kawałek ananasa, ogórka itd.
Jeden koreczek powinien mieć co najmniej trzy składniki, ale nie więcej niż 5 bo
się nie zmieści do buzi...;))) Koreczki wbijać w główkę kapusty, tak aby powstał
jeż. Na stole takie koreczki same w sobie są ozdobą..

PIECZARKI SMAŻONE
Małe pieczarki (1 kg) umyć- nie obierać. Obciąć końce nóżek. obtaczać w mące,
potem w rozbełtanym jajku, a potem w bułce tartej. Wrzucać na głęboki olej.
(NAJLEPIEJ DO FRYTKOWNICY). Po usmażeniu owinąć folią i włożyć do piekarnika,
żeby nie wystygły.
Pieczarki Podaję z jogurtem wymieszanym z majonezem i połówkami cytryny.
(Źródło: Kuchnia Polska, Świat książki 1997)

życzę udanych przygotowań do niedzielnej wizyty

KAsia Ziellona Kolaszko

1. Data: 2005-02-15 16:34:42

Temat: Re: co? na przek?ske
> [...]
polędwica
> wołowa potrzebna. Tak myślałam że może coś ze śledziem
EEEEEEEE, ze śledziem po torcie, moim zdaniem nie pasuje!
albo już nie wiem co.
> [...]
niż to o
> czym myśle, bo ja już mam dosyć tego szukania.

Jedna podwójna pierś kurczaka, 40 deko żółtego sera twardego, 1 puszka
ananasów 1 puszka kukurydzy i majonez w ilości jakiej kto lubi.
Kurczaka pokroić w ok centymetrową kostkę i ugotować w wodzie z solą lub
wegettą do smaku. Lepiej go nie kroić po ugotowaniu bo się rozpadnie. Ser i
ananasy też pokroić w ok centymetrowe kawałki. Dodać kukurydzę i majonez.
Sałatka jest przepyszna, lecz nie może być zbyt drobno pokrojona bo jest
niedobra. Dlatego szybciutko się ją robi.
> Pozdrawiam,
Aśka z Radomia

1. Data: 2005-02-16 09:40:24

Od: "Mariola" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie wiem czy mój pomysł na gości Ci się spodoba, ale ja zazwyczaj
> załatwiam
> sprawę gości koreczkami na główce kapusty. Ślicznie wygląda na stole,

Potwierdzam, na mojej imprezie wszyscy sie zajadali takimi koreczkami,
fajniejsza rzecz niz kanapki :))

> klasyczną przegryzką przed i po-tortową. Tanie, nieskomplikowane a wygląda
> smakuje oszałamiająco!

Rowniez potwierdzam, jesli beda kolorowe beda sie rewelacyjnie prezentowaly
na stole :))
I na pewno cos innego niz kanapki, czy inne zwykle przekaski :))

ciasto na pizze
Holenderskie ślimaki serowe [P] - polecam
[spam] drozdze gorzelnicze
czy znasz przepis na szybkie i dobre ciasto.
Tarta czekoladowa