cos o srebrnych lisciach

11. Data: 2003-10-24 21:50:40

Temat: Re: cos o srebrnych lisciach
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> writes:

> Uroilam sobie w ogrodzie cos, co bedzie krzewem lub malym drzewkiem,
> bedzie mialo srebrzyste lub przynajmniej ladnie szare liscie

A. x conspicuum 'Silver Cardinal'
A. saccharinum
A. sieboldianum 'Kinugasa yama'

Pozdrawiam monotematycznie,
Grzesiek
--
Rzekła dama na komendzie w Tottenham:
,,Bałwochwalczy wciąż przed sobą totem pcham,

12. Data: 2003-10-25 13:03:45

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Katarzyna Tkaczyk napisał(a) w wiadomości: ...
>A bywa ona w sprzedaży [...]

Nie widzialem, ale zakladajac, ze Ewa ma chody w ogrodzie botanicznym (jako
pracownik naukowy UWroc.), moze uda jej sie zdobyc ten krzew.

Pozdrawiam,
Bpjea

13. Data: 2003-10-25 15:21:32

Temat: Odp: cos o srebrnych lisciach
Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Bpjea <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> w wiadomości do
grup dyskusyjnych napisał:bndtjc$3jn$...@n...news.tpi.pl...

> Nie widzialem, ale zakladajac, ze Ewa ma chody w ogrodzie botanicznym
(jako
> pracownik naukowy UWroc.), moze uda jej sie zdobyc ten krzew.

Tylko, że chyba w OB we Wrocławiu jej nie ma, ale za to rośnie bardzo
podobny do niej oliwnik (zapomiałam nazwy niestety).
--
Pozdrawiam, Kaśka

14. Data: 2003-10-27 08:25:38

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa Szczęœniak" <e...@b...uni.wroc.pl> wrote in
:

Dziekuje wszystkim za odzew, mam nad czym myslec przez zime.
Oliwnik jest sliczny, ale te odrosty... to samo zreszta dotyczy rokitnika.
Szeferdia baardzo ladna, nic o odrostach nie pisza, wiec moze nie wytwarza?
Trzeba bedzie sie porozgladac.
Jak sie dowiem, jak wyglada A. sieboldianum w tej odmianie to sie moze
zastanowie :-). No i czy on wogole jest do dorwania...
W ostatecznej, ale juz tak zupelnie ostatecznej ostatecznosci pozostaja
roze Jerzego...
Pozdrowienia - Ewa Sz. medytujaca
PS. moze ktos wie, jak sie nazywa wierzba o waskich lisciach, pokrytych
gesto wlosami (sa praktycznie biale) i cieplobrazowej, blyszczacej korze?
Widzialam na obrazku i sie zastanawiam. Nie jest to na pewno S. alba :-),
ani S. lantana(S. lanata).

15. Data: 2003-10-27 09:22:17

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Szczęśniak <e...@b...uni.wroc.pl> napisał(a):
[...]
> W ostatecznej, ale juz tak zupelnie ostatecznej ostatecznosci pozostaja
> roze Jerzego...

Myślisz, że tak łatwo ci odpuszczę?

Silver Leaf Buffalo Berry Shepherdia argentea
Silver leaf Oak Quercus hypoleucoides
Silver Leaf Celmisia semi cordata
Achillea clypeolata ornamental very silver leaf, gold flower
Centaurea simplicicaulis pink, lacy silver leaf
Euryops pectinatus silver leaf, yellow daisies on shrubby bush needs very warm spot
Lamium mac James Boyd Parselle silver leaf, pink flower
Potentilla argyrophylla orange, silver leaf
Pulmonaria Majesté all silver leaf
Verbascum
Arctic Summer big felted silver leaf sets off r yellow flower spike, sun,
Cotoneaster pannosus Silver-leaf Cotoneaster Pomaderris spp.
Potentilla hippiana SILVER-LEAF CINQUEFOIL
Cerastium tomentosum Spring 10-15cm White, silver leaf

Pozdrowienia Jerzy

> [...]
> Widzialam na obrazku i sie zastanawiam. Nie jest to na pewno S. alba :-),

Może tu cos znajdziesz:
Salix integra Hakuro Nishiki Foliage Salmon pink/silver foliage
Salix eleagnos shrub-tree with airy, silvery foliage; leaves 1/8 in. by 3 in.,
silvery below; disinctive accent plant; z4
Salix exigua 'Silvar' USDA selection of the coyote willow of the NW interior, with
very narrow, silvery leaves in an upright 10 ft. shrubby tree; very pretty as well
as useful; Z 5
Salix hookeriana HOOKER WILLOW broad, shrubby tree 10-20 ft., native of our coastal
areas, never very far from saltwater; broad, roundish, thick gray-green
3-6 in. leaves, silvery blue below, on gray-furry twigs; big, showy catkins in March;
z6
Salix lemmonii 'Palouse' pretty shrub with small, narrow leaves on silvery twigs;
small silvery catkins; a soil-holding selection by the USDA for the interior NW

http://www.colvoscreek.com/Colvos/SearchResults.aspx
?searchType=Alpha&searchTerm=S

16. Data: 2003-10-27 11:11:59

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Widzialam na obrazku i sie zastanawiam. Nie jest to na pewno S. alba :-),

Salix eleagnos lub S.viminalis.

Pozdrawia boletus

17. Data: 2003-10-27 12:59:59

Od: "Ewa Szczęśniak" <e...@b...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy Nowak" <w...@g...pl> wrote in

> Myślisz, że tak łatwo ci odpuszczę?

(ciach)
Ale to mialy byc drzewka ew. krzewy i do tego na mroz odporne...

> Pulmonaria Majesté

Za niechcacy wiem, co to za miodunke ostatnio przywloklam do ogrodu :-)

> Salix integra Hakuro Nishiki Foliage Salmon pink/silver foliage
> Salix eleagnos
> Salix hookeriana HOOKER WILLOW

Dzieki za pomoc, Jerzy, ale niestety - zadna z nich. Eleagnos jest
najblizej, ale to tez nie to...
No nic, mam zajecie na zime :-)
Pozdrowienia - Ewa Sz.

18. Data: 2003-10-28 08:20:03

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Szczęśniak <e...@b...uni.wroc.pl> napisał(a):

> "Jerzy Nowak" <w...@g...pl> wrote in

> (ciach)
> Ale to mialy byc drzewka ew. krzewy i do tego na mroz odporne...

;-)))
Wiesz przecież, że ja w łacinie nie jestem biegły.

> Za niechcacy wiem, co to za miodunke ostatnio przywloklam do ogrodu :-)

Czyli warto było szukać :-)

> Dzieki za pomoc, Jerzy, ale niestety - zadna z nich. Eleagnos jest
> najblizej, ale to tez nie to...
> No nic, mam zajecie na zime :-)

Zobacz tę:
Salix hastata 'Wehrhahnii' (Wierzba hastata)
ale tylko młode liście są mocno owłosione.

Pozdrowienia Jerzy

19. Data: 2003-11-01 21:28:50

Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Ewa Szczę?niak <e...@b...uni.wroc.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:X...@1...17.
1.38...

> [...]
> Widzialam na obrazku i sie zastanawiam. Nie jest to na pewno S. alba :-),

Salix elaeagnos - wierzba siwa lub Salix repens "Argentea"?

Elfir

(SPAM) GAŁĘZIE ŚWIERKOWE
Jak ochronić iglaki na zime
Mozga trzcinowata- gdzie kupic??