Re: crimson king

1. Data: 2002-09-21 06:02:52

Temat: Re: crimson king
Od: Krzysztof Marusiński <o...@k...pkobp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <j...@o...pl> napisał w wiadomości
news:am4pct$i5f$1@news.onet.pl...
> Posadzilem sobie 2 lata temu takiego 1.5m badylka - mial urosnac z
> niego ladny klon czerwony. Rosl sobie spokojnie, ladne ma liscie,
> pien mu wyraznie pogrubial, wszystko OK.
>
> Ale tego lata po prostu oszalal - w kilka miesiecy urosl chyba ze 2
> metry w gore, nie wypuszczajac zadnych bocznych galezi - rosnie mi
> taki dziwny, wysoki, chwiejacy sie na wietrze badyl.
>
> Nie wie moze ktos czy to normalne, znaczy sie czy np. w przyszlym
> roku zacznie wypuszczac boczne galezie, czy tez trzeba go przyciac.

Myślę, że w przyszłym roku z widocznych teraz "oczek" wybija nowe pędy i
krzew zacznie się zagęszczać.
Jeżeli chcesz mieć drzewo o niskim pniu to można przyciąć mu przewodnik. W
małych ogrodach lepiej prowadzić wysokie drzewa na stosunkowo wysokim pniu.
Pod spodem będzie więcej miejsca i światła na inne rośliny.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

2. Data: 2002-09-23 07:15:15

Od: j...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Klon zwyczajny "Crimson King" źle znosi przesadzanie, pewno dlatego
> słabo rósł przez pierwsze dwa lata. Teraz rosnie normalnie, czyli silnie.

> W małych ogrodach lepiej prowadzić wysokie drzewa na stosunkowo wysokim pniu.
> Pod spodem będzie więcej miejsca i światła na inne rośliny.

Kochani!!!
Wracacie mi wiare w Internet a w szczegolnosci w pl.rec.ogrody!
(choc to ostatnio strasznie "zatrollowana" [1] grupa)

Wlasnie na porade praktyka liczylem tutaj, bo nic ciekawego nie
wygooglalem a na wiedze "bezposredniego otoczenia" nie bardzo mialem
co liczyc.

Dziekuje bardzo za rade - ogrod niby nie jest maly, ale akurat w tym
miejscu nieco przesadzilem z gestoscia, nie liczac na to ze wszystko
sie przyjmie. Faktycznie wysoki pien moze byc tutaj najwlasciwszy,
a jesli szybki wzrost to cos normalnego, to tym lepiej - strasznie duzo
mialem roboty z "wystartowaniem" mojego ogrodu i wieksze drzewo,
takie ktore da cien w lecie, jest dokladnie tym za czym teraz tesknie.

> Jeśli pień jest twoim zdaniem zbyt wiotki, to nalezałoby go podwiązać
> do grubego bambusa lub tyczki drewnianej.

Jest zbyt wiotki. Na szczescie nie bylo zadnej wichury ostatnio a on juz
sie bierze za zrzucanie lisci - jak zrzuci to pewnie nic go nie ruszy.
Ale na wiosne chyba trzeba bedzie mu pomoc. To bedzie dluuga tyczka.

Kurcze, chyba tak dlugiej nigdzie nie widzialem - drzewko ma teraz ze
4 m wysokosci. Moze jednak klonik przyszly rok zacznie od wypuszczania
bocznych pedow i moje obawy okaza sie plonne.

Bardzo dziekuje za pomoc.

[1] W szczegolnosci trudno mi zapomniec tego trolla, co to porownywal
mnie do wojska w Wietnamie, bo zakladalem trawnik w miejsce
zachwaszczonego pola.
--
Jaroslaw Strzalkowski, Krakow

3. Data: 2002-09-23 13:30:14

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

<j...@o...pl> wrote in message news:ammf23$q1m$1@news.onet.pl...

> [...]
> 4 m wysokosci. Moze jednak klonik przyszly rok zacznie od wypuszczania
> bocznych pedow i moje obawy okaza sie plonne.

Wez tez pod uwage mozliwosc przewrocenia calosci przez wiatr (kiedy beda
liscie). Bedzie tem duza dzwignia. Jesli zauwazysz jakiekolwiek oznaki, ze
klon przechyla sie caly (konkretnie - tam, gdzie pien wchodzi w ziemie, tworzy
sie "kieszen"), zastosuj odciagi.

Pozdrowienia,
Michal

--