cukier rafinowany

1. Data: 2004-11-16 13:03:52

Temat: cukier rafinowany
Od: "Kasiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poproszono mnie o zakup cukru rafinowanego
To podobno odmiana cukru o wiekszych kryształkach niż zwykły cukier biały.
I tu pojawił sie problem, gdyż w żadnym znajomym sklepie go nie znalazłam.
Dziekuję za każdą wskazówkę
Kasiek

1. Data: 2004-11-16 13:07:42

Temat: Re: cukier rafinowany
Od: "Kasiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

aaa zapomnialam dodać, że w okolicach warszawy
:)

1. Data: 2004-11-16 13:51:40

Od: "Egon Olsen" <e...@c...chello.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasiek" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Poproszono mnie o zakup cukru rafinowanego
> To podobno odmiana cukru o wiekszych kryształkach niż zwykły cukier biały.

Szukaj cukru Gruby Kryształ. To jest to, o co chodzi.

1. Data: 2004-11-16 14:01:35

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Kasiek napisał:

> [...]
> I tu pojawił sie problem, gdyż w żadnym znajomym sklepie go nie znalazłam.

Swego czasu tez się rozbijałam za rafinadą - dowiedziałam się, że
polskim cukrowniom nie opłaca się produkować.
--
pa, BasiaBjk, co znów będzie się bawić z grzybami (maslaki i rydze)

1. Data: 2004-11-16 14:26:25

Od: "rene" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> I tu pojawił sie problem, gdyż w żadnym znajomym sklepie go nie znalazłam.

cukier rafinowany to poprostu cukier oczyszczony : cukier rafinowany - jest
to wyciąg czystych rafinowanych węglowodanów, wyekstrahowany z takich roślin
jak buraki cukrowe czy trzcina cukrowa
charakterystyka cukru: CHARAKTERYSTYKA:
Cukier buraczany (biały), białe kryształki, łatwo rozpuszczalny w
wodzie (204g). Słodkość 1,0.
Polskie Normy: Cukier biały PN-72/A-74850; Cukier biały przemysłowy
PN-73/A-74857; Cukier rafinowany (stołowy) PN-72/A-74851.

jak widzisz musisz szukać cukru o symbolu jak wyżej

--
rene
gg 4289772

"Mężczyźni wolą blondynki, gdyż uważają, że brunetki są inteligentniejsze i
przez to bardziej niebezpieczne"
Zofia Arnould

1. Data: 2004-11-16 14:41:10

Od: "Kasiek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

dziekuje za informację o polskich normach :) wyszukiwarki internetowe to
dobra pomoc, a inna sprawa - bieganie po sklepach i odczytywanie oznaczeń na
torbach z cukrem :)
pamietam z dawnych lat, jak wyglądał ten rodzaj cukru - mial duże kryształki
i już wtedy był towarem deficytowym i droższym od 'normalnego' białego cukru
dzieki
Kasiek

1. Data: 2004-11-18 21:55:22

Od: "Gerbil" <m...@N...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

> i już wtedy był towarem deficytowym i droższym od 'normalnego' białego
cukru
> dzieki
> Kasiek

Poszukaj w Geantach, w Łodzi jest zatrzesienie tego cukru (firmy Diamant
jesli dobrze pamietam) tyle ze dosc drogi i w malych pudełeczkach
(granatowych 0,5 kg). W Geantach jest taka półka z cukrem karmelizowanym (w
brazowym pudełku) i stoi obok nazywa sie cukier lodowy, duzy w regularnych
kosteczkach. Tego komunistycznego nieregularnego (aczkolwiek idealnego do
wyzerania z cukierniczki) od lat nie widziałam.
pzdr.
Gerbil

Fajny przepis - jarskie kotlety [P]
Urodziny
topinambur
Przepraszam, off topic, NTG i w ogóle SPAM, ale ucieszyło to mnie i muszę się pochwalić
makrela