cukrzyca a nowotwory i przyczyny

1. Data: 2006-05-09 18:08:05

Temat: cukrzyca a nowotwory i przyczyny
Od: s...@b...pl szukaj wiadomości tego autora

Czy mógłby mi ktoś odpowiedzieć, czy można zachorować na
raka/nowotwór chorując już na cukrzycę ? Pytam się bo jeszcze nie
spotkałam takich przypadków . Były już takie kiedyś ?

I jakie są konkretne przyczyny zachorować na nowotwory ? Czytajac,
że przyczyny są nie znane podejrzewam jednak, że moze jednak są
jakieś mniej oficjalne ?

Coś co powoduje chorobę ?

Z góry dziękuje !

2. Data: 2006-05-09 19:51:21

Temat: Re: cukrzyca a nowotwory i przyczyny
Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@b...pl> napisał w wiadomości
s.com...
Czy mógłby mi ktoś odpowiedzieć, czy można zachorować na
raka/nowotwór chorując już na cukrzycę ? Pytam się bo jeszcze nie
spotkałam takich przypadków . Były już takie kiedyś ?

Tak. Chorowanie na cukrzycę, szczególnie otyłych z insuliniopornością
zwiększa ryzyko nowotworów.

I jakie są konkretne przyczyny zachorować na nowotwory ? Czytajac,
że przyczyny są nie znane podejrzewam jednak, że moze jednak są
jakieś mniej oficjalne ?

Na 100% to chyba jeszcze nie wiadomo, ale w cukrzycy hiperglikemia--->
stres oksydacyjny--> powstawanie wolnych rodników. Nadmiar insuliny,
ktora ma działanie mitogenne też się skłąda na to ryzyko. Szczególnie u
tłustych kobiet.

--
Marek Li

3. Data: 2006-05-09 20:25:55

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Li" napisał:

> hiperglikemia---> stres oksydacyjny-->

Może jakieś wskazówki, gdzie szukać literatury?

> Nadmiar insuliny, ktora ma działanie mitogenne

Jw.

--
Pozdrawiam - Aicha

Dozwolone od lat 18 - na liczniku 61.000:
http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

4. Data: 2006-05-09 23:15:46

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aicha" <b...@m...pl> napisał w
wiadomości news:e3qu00$p20$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Może jakieś wskazówki, gdzie szukać literatury?

Czasopisma: "Medycyna Metaboliczna", "Diabetologia Polska" oraz
anglojezyczne "Diabetes" i "Diabetologia".

Kołacze mi się po glowie, że było jakieś badanie w którymś z krajów
skandynawskich z udziałem otyłych kobiet. Bo to, że insulina ma
działanie mitogenne to fakt. A czy zwiększa ryzyko nowotworów u osób
stosujących z powodu insulinooporności duże dawki, to nadal otwarta
kwestia, na którą dotychczas nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Chyba
próbuje się tym zajmować prof Błasiak z Łodzi, który dłubie w genetyce.
--
Marek Li

5. Data: 2006-05-10 08:25:44

Od: "Aicha" <b...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> kwestia, na którą dotychczas nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Chyba
> próbuje się tym zajmować prof Błasiak z Łodzi, który dłubie w

Dzięki. Wreszcie jakaś odpowiedź na poziomie. Bo przeraziło mnie to,
co tu ujrzałam, jak weszłam po dłuuugiej przerwie :)

--
Pozdrawiam - Aicha

Dozwolone od lat 18 - na liczniku 61.000:
http://www.opowiadania.org/autorzy/aicha/aicha.html

do rozliczających szpitale
punkcja zatok
żółte plamy na powiekach